K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2014, 14:18   #21
tsjyden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Norddjurs
Alder: 66
Indlæg: 10
Styrke: 14
tsjyden er ny på vejen
over 60

Har man fået tilkendt pension før 2003 og er på den mellemste så sker der ingen ændringer når man fylder 60 år det er de samme tilskud som hele tiden man har haft. Der sker først ændringer, når man bliver folkepensionist. så bliver man pludselig "rask".
Så ryger invalidtetsbeløbet som er skattefrit, men har man ingen formue over 80.300 så kan man få ældre check på 16.200 kr pr år - skat
satser for 2014
http://www.aeldresagen.dk/temaer/Sid...-for-2014.aspx

Hvad betaler man skat af

http://www.aeldresagen.dk/faa-raad-o...r/default.aspx
__________________
Jeg er en fredelig person, men kan også skyde med skarp når de små jordes.
tsjyden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2014, 15:14   #22
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Nej der kan ske den ændring, at hvis man mener man ingen arbejds/erhvervsevne har og er under 60 år, kan man søge om at få forhøjet sin mellemste førtidspension til højeste og derved få ca 4000 kr før skat pr md. til man bliver folkepensionist. Det var såmænd det, tråden startede med.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2014, 15:54   #23
tsjyden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Norddjurs
Alder: 66
Indlæg: 10
Styrke: 14
tsjyden er ny på vejen
60

Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Nej der kan ske den ændring, at hvis man mener man ingen arbejds/erhvervsevne har og er under 60 år, kan man søge om at få forhøjet sin mellemste førtidspension til højeste og derved få ca 4000 kr før skat pr md. til man bliver folkepensionist. Det var såmænd det, tråden startede med.
ja det er helt rigtig. Jeg er under 60 og det var mig der startede med et underligt spørgsmål som udviklede sig.
__________________
Jeg er en fredelig person, men kan også skyde med skarp når de små jordes.
tsjyden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension