K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2014, 10:40   #11
tsjyden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Norddjurs
Alder: 66
Indlæg: 10
Styrke: 14
tsjyden er ny på vejen
politiks system

Det afslag ja det er efter loven godt bøjet og skuret sammen, men fyldt med fejl.
Og ja jeg går i flæsket på både borgmesteren, ham der har skrev mit afslag som sidder og afgører, hvem der kan få pension og hvem ikke.

Sagsbehandleren indhenter kun oplysninger og det ryger op til 3 herre i Norddjurs kommune som kigger sagen men der kan en som træffer endelig afgørelse.

Har man talt med ham i telefonen i små ti minutter så mener, så kan man klare et job på ca. 2 timer om ugen. Det ren standard vurdering. Jeg er ikke den eneste som har fået det svar ikke på tryk, men pr telefon samtale.

Jo jeg gå videre med sagen jeg skal også have fat i vores lokale folketings mand.
__________________
Jeg er en fredelig person, men kan også skyde med skarp når de små jordes.
tsjyden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2014, 11:20   #12
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at få et bedre lægeligt dokumenteret grundlag for din ansøgning om forhøjelse.
Gå efter bolden ikke manden. Hvis kommunen ikke følger lovgivningen, skal der absolut klages ellers er det op på hesten igen. Held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2014, 15:09   #13
tsjyden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Norddjurs
Alder: 66
Indlæg: 10
Styrke: 14
tsjyden er ny på vejen
ja

Der er masser af lægelige erklæringer dog på et punkt kan jeg ikke får dokumentation, da man stirre sig blindt på nogle tal i lægestanden og ikke høre efter, hvordan jeg har oplever har det. Jeg har kun oplevet en læge som ville se nærmere på hvad der er galt med mig på det punkt, men han måtte ikke.

Jeg må spørge i udlandet om der en nogen der kan give mig svar på hvorfor jeg reager stik modsat den danske lægebog eller rette sagt medicinalindustrien viden indenfor diabetes området. Jeg har kun forhøjt blodsukker og IKKE andre symptomer. Det høje blodsukker er kommet så højt efter at have fået diabetes medicin i mange år indtil jeg ikke kunne klare mere af bivirkninger og blev mere og mere syg af det. Ingen vil høre på det, ingen vil tro på det på nære den læge som jeg desvære ikke kan huske hvad hedder.
Og eg kan desværre ikke få fat i de papirer fra Belgien, selv om jeg fik dem hvor landets højt anset forsker fra WHO indenfor diabetes området, har undersøgt mig og konstateret jeg ikke har diabetes. Blot for højt blodsukker, er disse oplysninger værdiløse her hjemme.

Selv om mit blodsukker er faldet til normal og jeg ikke har problemer med og min knæ er ordnet, så har det ingen betydning for sagen, jeg vil fortsat blive afvist med at de vil se på min ansøgning om højest på pension og jeg kan fortsat ikke komme i jobtræning, arbejdsprøvning.
I må meget undskylde men dette her stinker. Jeg ligger ikke stille af den grund, jeg går videre med den sag måden kommune behandler ansøger om førtidpension på ikke kun til borgmesteren med der er flere.

Så længe kommunerne skal betale 65% og der snak om at kommunerne skal betale det hele på et tidpunkt af førtidspensionen. Den er rivende gal en lille kommune med mange føtidspenisonister uden ret stor skatte indtægt ryger på røven!

Førtidpension, sundhedsudgifter hører ikke hjemme i kommunernes kasse, det er et fælles samfundsanligende.
man burde sløjfe alle regler omkring job, arbejdsløshed sygdagpenge førtidpension, kontanthjælp og som nok fylder i bog mere end 3 meter og starte på en helt frisk alt andet lappe løsninger duer ikke.

Det er det jeg vil give mit bidrag til, jeg kører videre i min sag og indhenter dokumenter fra flere sider af og det kommer så videre ud til relevante personer.
Kan godt være jeg lyder sur, men det er jeg ikke, kun det der er værre :-), jeg er bare træt af bliver pisset på af systemet og ikke mindst alle dem der ligger nede med snuden og bliver endnu mere mast ned i jorden, pga. tankeløshed, uvidenhed og magtbegær med mere rundt omkring.
__________________
Jeg er en fredelig person, men kan også skyde med skarp når de små jordes.

Sidst redigeret af tsjyden; 17-07-2014 kl. 15:37.
tsjyden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2014, 17:48   #14
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Betingelsen for at kunne oppebære højeste førtidspension er, at man err
under 60 år og har en ubetydelig erhvervsevne. Er disse to punkter tilstede kan kommunen rejse sagen. Er de ikke, kan de ikke rejse sagen. Men held og lykke
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2014, 20:45   #15
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Vil detsige, at f-pensionister over 60 får del-pensioner? Hvad skal de så leve af?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2014, 22:08   #16
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Man kan ikke få forhøjet sin mellemste fp til højeste fp efter man er fyldt 60 år
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2014, 12:07   #17
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Det besvarede ikke spørgsmålet.
Hvad skal de leve af? Dagligdagen bliver ikke billigere på slaget 60 år.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2014, 12:56   #18
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Forstår ikke dit spørgsmål.
Man skal vel blive ved med at leve af sin mellemste førtidspension.
Det drejer sig om, at man ikke efter sit 60enstyvende år kan få forhøjet sin mellemste førtidspension til højeste førtidspension og således ikke kan få forhøjet pensionen med et erhvervsudygtigshedsbeløb på skattepligtigt ca 4000 kr pr måned. Kan ikke se, hvor brøkpension og manglende underhold kommer ind i billedet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2014, 13:33   #19
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Det kommer ind med spørgsmålet: Ind vs. ud. Hårde realiteter.
Kan man leve af det uden tillæg? Bliver det pludselig billigere at leve fordi man er 60? Er en pensionist under 60 bare mere potentielt produktiv end en over? Hvorfor så give pension? Hænger de ting sammen logisk?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2014, 14:10   #20
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du bliver da nødt til at sætte dig ind i problemstillingen.
Nej man kan ikke få¨forhøjet sin pension, når man er fyldt 60 år og har pension efter ordningen før 2003.
Man skal lige præcis leve af det, man fik før man fyldte 60 år.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension