K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-07-2014, 19:38   #1
tsjyden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Norddjurs
Alder: 66
Indlæg: 10
Styrke: 14
tsjyden er ny på vejen
Post Underlig afgørelse "..ikke kan rejse sag.."

Er der nogen som har fået følgende besked i forbindelse med ansøgning om førtidspension /forhøjelse af pension for dem der har fået tilkendt førtidspension før 2003.

Beskeden lyder som følge.

"Det er besluttet, at der ikke kan rejses sag om tilkendelse / forhøjelse af førtidspension."

Denne besked fik jeg efter 21 måneder, og ca. 170 sider i min sag, hvor jeg ansøgt om forhøjelse af pensionen fra mellemste til højeste.

Jeg vil lige høre om andre har oplevet lignende, især det med den ordlyd "..ikke kan rejses en sag.."


Jeg vil gå videre med dette her.
__________________
Jeg er en fredelig person, men kan også skyde med skarp når de små jordes.
tsjyden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2014, 21:45   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du har fået bevilget mellemste førtidspension fra før 2003

Kære tsjyden.

Hvilket vil sige, at du har gennemgået undersøgelser. som ligger på højde med. hvad vi ser i dag. Mange tror at efter de gamle regler var førtidspension noget man fik smidt i nakken, bare man var lidt forkølet.

Mellemste pension gav ret til at arbejde efter givne regler etc.

Nu har du søgt om forhøjelse af førtidspension fra mellemste til højeste, hvilket du også efter de gamle regler ingen arbejdsevne må have tilbage. De krav var lig dem vi ser i dag.

Hvis ikke der er sket en væsentlig forværring i dine helbredsforhold der opfylder ovenstående modtager man afslag.

Men du har naturligvis en årsag til at du nu søger den højeste pension.

Men skriv hvilke lov§§ de henviser til. Der må stå mere end det du nævner.

Din kommune har et helt specielt forhold til sagsbehandlingsfrister

http://www.norddjurs.dk/media/908221...ntret_2012.pdf

Førtidspension, ansøgning: 3 måneder *
Førtidspension, andet: 10 arbejdsdage

Tidsfristerne løber fra det tidspunkt, hvor alle oplysninger, der er nødvendige for behandling af sagen, foreligger.

* Fra sagen er rejst efter §18 i Lov om sociale pensioner.

Hvilket er noget forfærdeligt sludder, enten pga uvidenhed eller bevidst manipulerende med borgerne!

Men hvis du har ventet 21 måneder uden reaktion fra din side har du været for passiv.

Hvis der er kommet væsentlig forværring af dit helbred, så anker du sagen inden 28 dage på minuttet, eller mister du ankeretten.

De overholder ikke sagsbehandlingsfristerne som er fastsat af kommunalbestyrelsen og med så lang sagsbehandlingstid er det at betragte som et afslag, hvilket du ikke kan bruge til noget nu, da tiden er gået.

Hvis du anker, har kommunen 4 uger til at fastholde eller vurderer om, ellers skal de sende din anke videre til Ankestyrelsen som kun har servicefrister og her kan du forvente en afgørelse om 7 - 12 måneder.

Lad os hører hvad det ender med.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-07-2014, 14:45   #3
tsjyden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Norddjurs
Alder: 66
Indlæg: 10
Styrke: 14
tsjyden er ny på vejen
suplerdne opysninger

Hej Peter, ja det er svært at svare mere konkret på noget som er så kort beskrevet. Jeg ville blot i først omgang høre om andre har oplevet at deres ansøgning om pension ikke startes op, efter der har været indhentet diverse oplysning rundt omkring. Der har været parts høring på det de har fundet frem, jeg har kommenteret det meget grundigt og der er yderligere indhentet status oplysninger fra egen læge.
Min journaler + kommunernes få sider og mine kommentarer til partshøringen fylder små 170 sider.
Jeg startede med at søge om forhøjelse af min pension i oktober 2012.
Jeg fik mellemste førtidspension i 1983. Jeg har haft arbejde ved siden af indtil 2009 med undtagelse af sammenlagt ca. 2 år, der af knap 1 efter et overfald hvor jeg ikke kunne klare det. Overfaldet skete mens jeg var på arbejde som avisbud. Jeg er erklæret 50 der under erhvervsudygtig og 16 % men, det gik ud over mit hoved og nakke. Jeg ved godt det med det kommunale og pension arbejdsudygtighed er noget andet.
I 1999/2000 har jeg været igennem 4 ryg operationen den sidste med stivgørelse af de 4 nederste led, med titanium stænger.
August 2009 måtte jeg stoppe med arbejde.
I 2009 blev jeg opereret igen i ryggen, dengang blev ryghvirvelknoglen genbrugt. Det gik fint men det viste sig at jeg havde fået større problemer med. Smerterne blev værre og jeg undrede mig over at jeg i perioder med stærke smerter ikke kunne holde på afføring eller vandet og svært ved at gå. Det er blevet så slemt efter en periode hvor jeg var nødt til at bruge tog og bus at jeg valgte at søge den højeste pension.
Først her for 1½ måned siden fik jeg forklaring på min smerter i ryg og ned i mit venstre ben og det andet. Det var min fysioterapeut som gjorde mig opmærksom på og hun oversatte den scanningtil lidt mere læsbar dansk som de også har fået i kommunen, men nej dette er overset eller let og elegant sprunget over Jeg har fået scannet hele min ryg i sommeren 2013 som viste at min ryg var slidt hele vejen og de to operationer modarbejder hinanden. Lægen sagde om den scanning de kan ikke gøre noget og træning tja jeg kunne jo prøve men det ville ikke hjælpe.
De to rygoperation modarbejder hinanden. Det giver hævelse i området og tryk på nerverne. Jeg er afskåret af at køre med bus og tog, pga. af de ryk og stød jeg for i ryggen det er slemt nok med at køre i bil som passager, når jeg skal have købt ind.
Jeg har svært ved at gå ret langt i dag uden at jeg skal holde en del pauser undervejs. Færre gik jeg glat værk 3-6 km om dagen. Nu er jeg nede på 5 meter til 600 meter alt efter vejrforholdene. Jeg er godt smerter dækket men der skal ikke ret megen til før ryggen strejker og jeg går i stå. Ud over dette kan jeg max have 2 kg vare elle andet med i hånden
Der udover i september 2011 kom jeg til skad ved hundeluftning. Jeg fik en ny nakkeskade som modarbejder den gamle skade, min skulder er ødelagt. Der udover har jeg nogle andre sygdomme som jeg ikke betragter som har indflydelse på min arbejdsevne. Men som jeg har en gevaldig diskussion om med lægestanden da ikke tro på min krops rektioner af diverse medicin mod det. Jeg bliver meget mere syg af det. Derfor afviser jeg deres tilbud og jeg har det meget bedre.
Alt dette er med delt til kommunen fra min side og lægens, men det er ikke nævnt noget om det i der sagsbehandling man har fokus på de ting som kan bruges til at afvise sagen

Brevet jeg har modtaget kan findes her

http://erwin-joehnk.com/rettetbrevpension.pdf

navn på afsender person og mit cpr er slettet:
jeghar ikke været inaktiv i 21 måneder, mne har været ude fro 6-7 indlæggelse i 2013 som kommune også ville have med, alt sammen infektioner som er nu er stoppet, da jeg stoppede med det sidst diabetes medicin. Kommune har fået detaljerede oplysninger om det

Det er ikke min sagsbehandler der har sendt brevet, men henover sagsbehandleren er der tre herre hvoraf der er en bestemmer om sagen skal tages og hvem der kan få godkendt sin sag. Han er ret arrogant, jeghar talt med ham nogle gange i telefonen, pænt og høfligt og så vidt muligt neutralt.Skændes , råbe og skrige ad dem gavner ikke noget, tværtimod.

fik lige øje på noget som du skrev citat:"Hvis der er kommet væsentlig forværring af dit helbred, så anker du sagen inden 28 dage på minuttet, eller mister du ankeretten.

De overholder ikke sagsbehandlingsfristerne som er fastsat af kommunalbestyrelsen og med så lang sagsbehandlingstid er det at betragte som et afslag, hvilket du ikke kan bruge til noget nu, da tiden er gået.

Hvis du anker, har kommunen 4 uger til at fastholde eller vurderer om, ellers skal de sende din anke videre til Ankestyrelsen som kun har servicefrister og her kan du forvente en afgørelse om 7 - 12 måneder."

Jeghar meddelt pr telefon at jeg anker, efter forlydende skulle jeg så have mere tid til rådighed, men det er jeg ret skeptisk overfor. Jeg begynder at gennem gå min sag engang ti i morgen og skriver mine punkter ned til anken.
__________________
Jeg er en fredelig person, men kan også skyde med skarp når de små jordes.

Sidst redigeret af tsjyden; 06-07-2014 kl. 15:07. Årsag: glemte noget
tsjyden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2014, 16:23   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
"Jeg har meddelt pr telefon at jeg anker"

Kære tsjyden.

NEJ og atter NEJ. Du afleverer en anke over afgørelsen, samtidig med at du KLAGER over din kommunale sagsbehandling.

OBS! Anken skal du have kvittering på, at du har afleveret! Meget vigtig at den er kommunen i hænde inden 28 dage på minuttet.

Ting har med at forsvinde i kommunerne.

Som du beskriver din situation er du hårdt ramt.

Jeg mener at din kommune er en "bandit", skrevet i det offentlige rum med oprejst pande.

Var der ikke medsendt en ankemulighed, i den afgørelse som du har modtaget? S.U.

Fremover laver du afsnit i dine beskrivelser, da mange af os har lidt kuller i hovedet, og har svært at læse lange beskrivelser.

Diabetis,....... har jeg ingen viden om, udover at en ubehandlet diabetis er særdeles alvorligt farligt. Medicin dertil har jeg ingen viden om, men håber du har god kontakt til din praktiserende læge, som i dag er en vigtig person i de nye reformer. Når en patient siger, at denne får det dårligt at den ordinerede medicin...... så er det sandheden.

Hvad mening har din praktiserende læge om dette punkt? S.U.

Hvad er din vægt, normal eller for mange kilo? S.U.

Er du over eller under 40 år? S.U.

Modtager du nogen form for optræning? S.U.

Da min interesse og viden ligger i genoptræning og retssikkerhed, må du godt hjælpe mig ved at beskrive, hvorfor du ikke ønskede at fortsætte med fysioterapi. Hjalp det? Blev smerterne bedre eller værre? Var det holdtræning? Kommunalt eller i praksissektoren?

Kan du klare dig selv 100% i 24 timer i dit eget hjem, uden nogen form for hjælp eller hjælpemidler? S.U.

Hvis NEJ, har du den juridiske betegnelsen "svært fysisk handicappet"

Skaden under dit job som avisbud, blev det anmeldt til ASK, Arbejdsskadestyrelsen? S.U.

Hvad gør du nu?

Svare på de spørgsmål jeg har stillet dig.

Hvis ikke du har 100% aktindsigt ved alle 100%, søger du aktindsigt ved alle, læger, speciallæger, hospitaler og kommunen.

Her findes en lovbunden frist på 10 kalenderdage, hvor du normalt skal have modtaget aktindsigten.

Læger/hospitaler.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Da du ikke er under tidspres for en anke, afventer du denne aktindsigt og læser hvad der skrives om dig.

Derefter skriver du 2 dokumenter, en anke over afgørelse af 1-7-2014, kort og ikke mere end at du anker afgørelsen.

Og en KLAGE til kommunen over den lange sagsbehandling, mangelfuld offentliggørelse af sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk2.

I begge dokumenter nævner du manglende oplysning om ankemulighed, hvis IKKE du i andet brev har modtaget denne vigtige oplysning.

I klagen gør du opmærksom på, at fremover må kommunen ikke ringe til dig , men udelukkende forgår henvendelser pr. brev.
Kan her forstå du vil afvente optræning indtil dine rygproblemer er afklaret.
Fremover gemmer du konvolutter med poststempel.

Du skriver i klagen, at du ønsker vejledning om ansøgning af førtidspension iht §17, på det foreliggende grundlag

Du skriver, at du ønsker reaktion på at behandlingtilbud/tvang i behandlingen i en forsøgsperioden netop er forbudt og at kommunen skal finde alternative forslag til videre løsning at dine problemer.

Altså en ANKE og en KLAGE i 2 dokumenter, som afleveres samlet, hæftet sammen, til kommunen imod kvittering. Afleveres i Borgerservice ved skranken, hvor også aktindsigt ansøgningen afleveres, FØR anke og klagen, hurtigst muligt imod kvittering.

Først aktindsigt, læse det hele igennem, og derefter KLAGE og ANKEN også imod kvittering.

Nu har kommunen 4 uger til at genvurderer ANKEN og hvis de fastholder sender de den til Ankestyrelsen, hvor du kan forvente en sagsbehandlingstid på ca 6 - 12 måneder.

Udover dette, kontakter du kommunens Borgerrådgiver:

http://www.norddjurs.dk/borger/borgerraadgiver

"OBS VEDR. SOMMERFERIEN 2014:

Borgerrådgiveren holder lukket i uge 28.

I ugerne 27, 29, 30, 31 og 32 træffes borgerrådgiveren som udgangspunkt ikke.

Dog kan borgerne i ovennævnte uger stadig få kontakt til Borgerrådgiveren på mail og telefon, ligesom det også er muligt at lave en aftale med borgerrådgiverne om et møde i det pågældende tidsrum.

Borgerrådgiveren skal være med til at styrke dialogen mellem borgerne og kommunens administration. Borgerrådgiveren er ansat af kommunalbestyrelsen og er en rådgivnings- og klageinstans, som er uafhængig af kommunens administration.

Alle borgere i Norddjurs Kommune kan kontakte borgerrådgiveren, og det er gratis.
"

Det er hvad lige lige nu kan foreslå. Har andre forslag?

Hilsen Peter

Bilag.

Tvang i behandlingen.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=27836

Indlæg #164

http://www.ftf.dk/aktuelt/ftf-nyhed/...0og%20Analyser

Guide: Se de helt nye regler for sygedagpenge

Her vil kun blive fremhævet, hvad der har med tvang at gøre. P

"Den sygemeldte får i en forsøgsperiode på to år ret til at sige nej til lægebehandling. Forsøgsperioden strækker sig fra 1. juli 2014 til 30. juni 2016. Dette gælder dog ifølge Jannie Dyring kun operationer og medicinsk behandling, så sygemeldte skal sige ja til eksempelvis genoptræning og psykologhjælp for at beholde sygedagpengene."

"Et andet forhold som de sygemeldte og organisationerne skal være opmærksomme på, handler om den nye forsøgsordning, der giver sygemeldte ret til at sige nej til lægebehandling. For mens de sygemeldte får ret til at afvise behandling – eksempelvis at tage antidepressiva – får de ikke ret til at modsætte sig, at kommunen forelægger deres sag for regionens kliniske funktion. Hvis de modsætter sig, risikerer de at få frataget deres sygedagpenge. I samme forbindelse fortalte Jannie Dyring, at forsøgsordningen kun omfatter operationer og medicinsk behandling – dvs. at sygemeldte skal sige ja til eksempelvis genoptræning og psykologhjælp, hvis de vil beholde deres sygedagpenge."

Som du drøfter med Borgerrådgiveren

Sidst redigeret af phhmw; 06-07-2014 kl. 19:11.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-07-2014, 20:16   #5
tsjyden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Norddjurs
Alder: 66
Indlæg: 10
Styrke: 14
tsjyden er ny på vejen
Smile yderlig uddybning

Hej phhmw!
Du lyder som en som har meget styr på tingen i den slags sager, tak for dine indput.

Jeg har så sandelig også tænkt mig at klage inden for de 4 uger, derfor starter jeg i morgen med at gennemlæse sagens akter en gang til og se om jeg har overset noget om der mangler og laver notater. Jeg har hospitalsjournaler for de fleste indlæggelser da det der med sundhed.dk ikke fungere særlig godt. Randers sygehus indberetter ikke noget kun hvornår jeg er indlagt og hvornår det er afsluttet, nå ja diagnose tallet er der også.

Angående borgerrådgiver, så har jeg haft fat i ham, der er blevet klaget over sløv sagsbehandling, over min første sagsbehandler. Jeg for hele tiden den besked ”alle relevante oplysninger skal indhentes før man kigger på det. Dvs for hver gang jeg røg på hopsitelet blev min sag udsat.

Jeg har også klaget over dette til borgmesteren og byrødderne. Jeg kender dem godt og de kender mig også særdeles godt også udenfor rådhuset. Jeg har selv været stillet op til kommunalvalget sidste gang i 2009 og ville gerne stille op igen næste gang, men dette er nu total udelukket det kan jeg ikke klare mere. Læs mere om min problematik med helbredet og syghusvæsnet på min blog

Klagevejledning fra kommunen: http://erwin-joehnk.com/klagevejledning.pdf
Links fra min blog tsjyden.
http://tsjyden.blogspot.dk/search/la...%20intolerance

Her er nogle indlæg kun omkring problemet for højt blodsukker og fruktose intolerance og indlæg om min siet behandling med insulin. Hver gang jeg får insulin stopper min helingsproces, er insulinen ude af kroppen igen, heler jeg igen hurtigere op end normalt. Jeg har endda nogle nerver som var skåret over ved en operation ved brystvorterne. De er komme i live igen, de er igen følsomme.

Nu til dine spørgsmål på dette område:

Hvad mening har din praktiserende læge om dette punkt? S.U.
Jeg har fået ny læge her i november sidste år nystartet i lægehuset. Hun har lært mig at kende og hjælper mig der hvor hun kan, MEN der er en punkt vi IKKE endnu kan blive enige om hun ser gerne jeg tager insulin igen og jeg ser gerne at jeg har mit liv i behold. Jeg klare det med et smule kost jeg nu kan klare at lave. Der går mindst ½ år endnu før jeg har fået konstant stabilitet i min blodsukker. Det er ved at blive bedre lige stille efter insulin turen steg den op til 28-29 endda lige over de 30, nu er den endelig ned igen på 14-17 og flader yderligere med tiden. Den har liget fast i mange år mellem 12-14 det dobbelte af det normale som 6-7 stykker.

Hvad er din vægt, normal eller for mange kilo? S.U.
Lige nu ca. 4 kg for meget

Modtager du nogen form for optræning? S.U.
Ingen optræning, det er opgivet har forsøgt flere gange

Kan du klare dig selv 100% i 24 timer i dit eget hjem, uden nogen form for hjælp eller hjælpemidler? S.U.

Nej, jeg kan lige klare lave hurtige lette retter mad slev gå i bad og endnu tage tøj på. Har brug for en mere støttende madras uden at det trykker på ryggen eller skuldre. Jeg har fundet en midlertidig løsning, en skal finde på noget andet til vinter da det hele bliver værre. Jeg går med stok eller støtter mig til mine møbler ind i mellem alt efter min tilstand den svinger.

Jeg har hjemmehjælp hver 14 dag til rengøring af badeværelse, gulve og skift af sengetøj. Jeg har haft en madordning med Djursmad men måtte stoppe det, da der tit var noget i som jeg ikke kunne tåle og så vild er jeg ikke med at komme ud til Randers sygehus pga iltmangel

Hvis NEJ, har du den juridiske betegnelsen "svært fysisk handicappet"
Nej har ingen juridisk betegnelse så vidt jeg ved

Skaden under dit job som avisbud, blev det anmeldt til ASK, Arbejdsskadestyrelsen? S.U.

Ja skaden blev anmeldt og to advokater har været på sagen det endte med 50% og derunder u uerhversdygtig og 16 % men skade på nakken og delvis nedsat føling i venstre ansigts halvdel. Overfaldet var i 1992 det tog ca. 5 år og to advokater at få det igennem.

Jeg stopper her for i dag, inden jeg for kuller. Jeg skal nok sørge for mere opdeling
__________________
Jeg er en fredelig person, men kan også skyde med skarp når de små jordes.
tsjyden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2014, 10:06   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Læs evt dette indlæg
https://scleroseforeningen.dk/netraa...B8rtidspension

http://www.aeldresagen.dk/faa-raad-o...r/default.aspx

Man kan ikke kræve, der rejses sag om forhøjelse, det beslutter kommunen.
I din sag er der åbenbart ikke fundet belæg for at kunne rejse en sag om forhøjelse.

For at kunne opnå det skattepligtige erhvervsudygtighedsbeløbet på 3.965 kr pr måned skal ens erhvervsevne være nedsat til så at sige ingenting.

Sidst redigeret af stampe; 07-07-2014 kl. 11:05.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2014, 15:45   #7
tsjyden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Norddjurs
Alder: 66
Indlæg: 10
Styrke: 14
tsjyden er ny på vejen
hej stampe

Tak for din input og dine link der var noget jeg kunne bruge.

Blot til orientering jeg har ikke stillet "krav" til det og vurdering af min sag er under al kritik. Her ser man på de punkter hvor man kan sige vi "gider ikke bruge tid på det".

Det som er problemet for mit helbered og har ødelagt min arbejdsevne har man ikke set rigtig set på eller taget stilling til. En anke trækker sagen blot yderlig ud, så kan man da håbe at jeg opgiver imens.

Man vil ikke lave en resurceeprofil eller arbejdsprøvning pga af to ting som ikke har ret meget med min arbejdsevne at gøre og som er stabilt og har det fint med de to ting.
Det som ikke fungerer fint som er mere alvorligt tages åbenbart ikke med i vurderingen om der skal rejse en sag. Det femgår det ikke af den aktindsigt jeg har fået.

Efter kommunens menig er mit helbred på samme niveu som i 2001, sjovt nok har jeg fået en ødelagt nakke, skulder 2011, stivgjort venstre tommeltot op 2010/-11 og højre hånd som hæver og bliver tyk ved at bruge den dette efter en større operation i 2010. En yderlig ryg operation i 2009 som modarbejder ryg operation fra 1999/2000 + lidt mere og en kraftig forværring af ryg pga af jeg måtte bruge tog og bus for at komme rundt det har gjort det værre.
Med disse oplysninger som kan dokumenteres og de har set papirene. De har dem faktisk liggende.

Så den er lidt langt ude med at min helbred er samme staus som 2001, var det den så har jeg ikke haft brug for at søge den højeste, men ville fortstat haft arbejde.
__________________
Jeg er en fredelig person, men kan også skyde med skarp når de små jordes.
tsjyden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2014, 16:06   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja fokuser på din erhvervsevne eller nærmere manglen på samme. Men giv ikke op. Vejen kan være træls. Håber det lykkes, når du ikke kan arbejde. Held og lykke.

PS Har du behov for meget hjælp, kan du måske søge bistandstillæg. Mener det ligger på cirka 3000 kr pr måned, men er skattefrit og fortsætter- hvis grundlaget stadig er tilstede - ind i folkepensionsalderen.

Se evt. dette link om forhøjelse af fp. Kender ikke din alder, men forhøjelse fra mellemste til højeste bevilges ikke efter man er fyldt 60 år.

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...fortidspension

Sidst redigeret af stampe; 07-07-2014 kl. 16:21.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2014, 10:14   #9
tsjyden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Norddjurs
Alder: 66
Indlæg: 10
Styrke: 14
tsjyden er ny på vejen
:-)

Tak Stampe og i andre, rart at opleve der er nogen der kommer med forslag og ideer.
Jeg er ved at skrive anken, med fokus på den påstand at mit helbred er på samme status som i 2001.

Jeg har haft arbejde indtil august 2009, efter følgende er der kommet en del operationer og nogle skader til som gør det kniber med hverdagen for mig.
Det ville være rart hvis jeg kunne får lidt arbejde, men jeg har måtte opgive flere forsøg også at være selvstændig.

Men er der nogen der ved om jeg både kan klage over ham der har afgjort sagen for sjusk i min sag? Jeg har læst at borgerrådgiveren ikke kan behandle klagere over:
-forhold som andre klageinstanser tager sig af.

Så når jeg anker den sag er jeg så afskåret fra at klage over den person der har sjuskets sig igennem min sag.
__________________
Jeg er en fredelig person, men kan også skyde med skarp når de små jordes.
tsjyden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2014, 10:46   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis du mener, der er fejl i selve sagsbehandlingen, kan du klage til det politiske system, som borgmesteren står i spidsen for. Du kan gøre både og.

PS Formuleringen i det afslag, du har fået, er dog helt efter loven.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension