K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2014, 17:34   #11
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cykeltyv Se meddelelser
Nu melder historien jo ikke noget om familliens øvrige problemer, siden de på 14 år ikke har kunnet spare op til en forventet begivenhed.

Jeg undres gang på gang over hvor fattige vi pensionister er.
Jeg har personligt ca det dobbelte udbetalt i pension, end hvad det kræver at overleve.
Jeg rejser ofte, og køber det jeg ønsker.
Jeg bor alene i ejerbolig midt i en storby.
Hvis en pension var på sultecirkulære ville der ikke være råd til at spare op til min datters bryllup, men det er der.
Nu er det jo nemt at være kæphøj når man har sit eget på det tørre.

Ikke alle har egen pension ved siden af førtidspensionen. Ikke alle har været så heldige at have haft et job hvor der var en god pensionsordning som man kan drage nytte af resten af sine dage. Ikke alle har haft mulighed for at købe ejerbolig til en fornuftig pris og på rette tidspunkt, og derved være sikret rimelige boligudgifter i pensionisttilværelsen.

Når det så er sagt er min holdning også at en konfirmation er en privat sag i lighed med alle andre familiebegivenheder.

Lige et link til og en kopi af et af dine tidligere indlæg

http://www.k10.dk/showthread.php?t=29462&page=3

Og indlægget jeg hentyder til:

Forskellen på hvordan man ser det her, kommer nok fra hvorvidt man har været vandt til at indbetale til arbejdsmarkedspensioner... man ser måske lidt lysere på princippet i SUPP når man har stiftet bekendtskab med princippet om 1/3 eget bidrag og 2/3 bidrag fra andre.

Os der har haft arbejdsmarkedspensioner bliver død og pine nødt til at få etableret noget mere mere pension, for den sjat vi i forvejen kommer til at få kan fjerne nogle tillæg.
Og selvom det ikke er store beløbtddp udbetales, så bliver det ene med det andet alligevel til noget.

Ud over at skrue min pension ordentligt sammen, så har jeg da også sørget for andre økonomiske forhold, at de er grydeklar den dag jeg skal på pension.

Hvis man kommer fra anden overførselsindkomst og har været i kontakt med kommunen hver gang der sker noget der koster ekstra, er det muligvis ikke så stor en overgang at man stadig skal have kommunen på nakken.
Jeg bryder mig ikke om tanken at når jeg overgår til folkepension skal rende fra Herodes til Pilatus hver gang jeg mangler 25 ører.

Iøvrigt er førtidspensionen altså heller ikke så lille at man ikke kan undvære 100kr om måneden, for det er reelttddt det drejer sig om.

For at markerer størrelsen af pensio kan jeg nævne hvad jeg hver måned får for min, kan hilse og sige jeg har et meget pænt overskud !

Boligbudget 6000.
Dækker over alt hvad der har med min bolig at gøre og da jeg har ejerbolig er halvdelen faktisk ren opsparing.

Øvrigt Budget ialt 4800
incl.1250 opsparing om måneden.
Tre rejser om året 1250 om måneden.
Fødselsdage er afsat med 1000 om måneden

Jeg får udbetalt 14007kr
og har således 3200kr til mad og alt det hver måned....
og bemærk fester ikke sparet på luksus og opsparing i mit budget.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 17:45   #12
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Uanset hvad du kalder mig og hvornår jeg har købt min bolig, så er min pointe at de fleste klarer sig flot på pension.

Læser du indledningen på det indlæg du kommenterer på..?

Sidst redigeret af Cykeltyv; 08-04-2014 kl. 17:54.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 18:02   #13
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er fint i klager jer godt men i ved ikke hvad der gør de ingen penge har, som alle ved herinde, kan der ske meget før man lander på pensionen.

jeg har en der skal komfimeres om 3 år min mand har været uden indtægt i 2 år så det kan da godt komme til at knibe, så skal vi ikke holde os til at svare på spørsmålet og ikke dømme andre
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 18:18   #14
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Jamen så tager vi den lidt mere globalt... andre reliøse overgangsritualer, skal man også have mulighed for at få tilskud til det, uanset religion ?

Jeg er selv meget religiøs, så det er ikke fordi jeg er modstander af religiøse overgangsriter, men jeg mener ikke det kommer andre ved end individet selv, og måske den menighed man er med i.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 19:28   #15
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cykeltyv Se meddelelser
Jamen så tager vi den lidt mere globalt... andre reliøse overgangsritualer, skal man også have mulighed for at få tilskud til det, uanset religion ?

Jeg er selv meget religiøs, så det er ikke fordi jeg er modstander af religiøse overgangsriter, men jeg mener ikke det kommer andre ved end individet selv, og måske den menighed man er med i.
det eneste jeg ved og er bekendt med er at de har gæld til kommunen. og ellers lidt gæld udover det. hvor meget"gæld aner jeg ikke noget. ( men det kommer jo heller ikke mig ved.) jeg ved kun de er meget dårlige til at admistrere deres økonomi. ( det er der desværre mange der er. men de her er slemme. synd" for deres barn. det er jo barnet det går udover. barnet har jo ikke meget indflydelse på forældrenes valg.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 19:37   #16
Doddie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2014
Lokation: Norddjurs
Indlæg: 6
Styrke: 0
Doddie er ny på vejen
Måske kan den side her bruges?
http://www.dukh.dk/
Doddie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 21:34   #17
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Min veninde har lige fået et beløb gennem præsten .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 21:49   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cykeltyv Se meddelelser
Jeg rejser ofte, og køber det jeg ønsker.
Jeg bor alene i ejerbolig midt i en storby.
Og jeg betaler bare mine tandlægeregninger.

Men begge mine børn får da en fornuftig konfirmation.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2014, 12:47   #19
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu er det sådan , at hvis de har gæld til staten kan de tage 20% for hver sted de skylder og så kan penge hurtig blive små, jeg syntes vi herinde burde holde os for gode til, at træde på dem som ligger ned.
Og i stedet svare på det vi ved, uden en masse fordomme, jeg prøvede sidste år lige før jul, at virkelig prøve kassen var tom.
Og vi er flyttet i billiger bolig osv. i stedet for at slå mig i hovedet med min økonomi og vores dyre el regning, der slog hul på pungen, var der herinde en , der sende en pose tøj til min datter og nogen der tilbyd at sende juleslik til og samt at låne os penge til gaver, vi blev helt mundlamme over den hjælp folk vil give herinde fra.

men det jeg vil sige, ingen kender hele bag historien, vi har haft mange mdr, hvor vi har haft svært ved at få det til at slå til, ikke fordi vi er dårlige til økonomi, men fordi når der er 1600 til tøj og med, slipper de hurtig op.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension