K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2012, 21:28   #1
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Er det sådan, det er??

Skulle have begyndt i en arbejdsprøvning for ca. 6 uger siden. Var til et indledende møde med ekstern samarbejdspartner, hvor vi fik talt om i hvilket fag min arbejdsprøvning på 6 uger skulle være i.

Jeg blev indlagt og er nu på benene igen og klar til arbejdsprøvning. Men nu hører jeg, at man ikke automatisk bare får "tilkendt" en ny arbejdsprøvning, men at det skal tages op igen. Er det virkelig rigtigt??

Skal lige siges, at jeg personligt var nede på JC og aflevere en sygemelding på 2 uger en uges tid efter min indlæggelse. Så det papirmæssige omkring min sygemelding er i orden.

Hár kontaktet JC i går og fortalt, at jeg var klar igen. Fik at vide at de lige skulle konferere min sag, og de ville vende tilbage.

Er der noget, jeg skal være opmærksom på? Gode råd modtages med kyshånd!
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 21:53   #2
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Det undrer mig, at de ikke bare udsætter din afprøvning i den tid du er sygemeldt, det ville da være det mest logiske.

Da jeg skulle ud i min sidste afprøvning, var der fundet en arbejdsgiver, og der var aftalt en dato for samtale.

4 dage før samtalen bliver min lillesøster overført til Hospice, og har ikke langt igen, da jeg fortalte sagsbehandleren det, sagde hun vi udsætter afprøvningen til det er overstået og du er oven på igen.

Så da min søster er sovet ind og alt det praktiske var overstået, lavede vi en ny dato for samtale i afprøvning...

Så i mit tilfælde blev det bare udsat i nogle uger.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 22:04   #3
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Skulle have begyndt i en arbejdsprøvning for ca. 6 uger siden. Var til et indledende møde med ekstern samarbejdspartner, hvor vi fik talt om i hvilket fag min arbejdsprøvning på 6 uger skulle være i.

Jeg blev indlagt og er nu på benene igen og klar til arbejdsprøvning. Men nu hører jeg, at man ikke automatisk bare får "tilkendt" en ny arbejdsprøvning, men at det skal tages op igen. Er det virkelig rigtigt??

Skal lige siges, at jeg personligt var nede på JC og aflevere en sygemelding på 2 uger en uges tid efter min indlæggelse. Så det papirmæssige omkring min sygemelding er i orden.

Hár kontaktet JC i går og fortalt, at jeg var klar igen. Fik at vide at de lige skulle konferere min sag, og de ville vende tilbage.

Er der noget, jeg skal være opmærksom på? Gode råd modtages med kyshånd!
Velkommen til bureaukratiet. Du skal lige vænne dig til de gule elefanter på jobcenteret. De er ikke specielt farlige, medmindre der er sorte pletter på dem. Så er de fra aktiveringscirkus a/s. Hvis du skulle støde på sådan en så skal du sørge for at skrive under på alle papirer med en grøn kuglepen, og få en kvittering i sort/hvid hos de lilla elefanter på socialkontoret. Ellers ser hele flokken rødt og tramper dig ned. Men bare rolig, de skal nok sende dig ud i en arbejdsprøvning når de lige har fået samlet alle papirer fra syvogtredive instanser og fået juridisk bistand fra den blå elefant på elfenbenstronen.
__________________
Socialdemokratiet: ARBEIT MACHT FREI.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 23:03   #4
Timmy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-10 2010
Indlæg: 23
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Timmy er ny på vejen
Fatter ikke man joker Når der bliver spurgt seriøst Som ordsprog siger ingen dumme spørgsmål kun dumme svar
Timmy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 23:07   #5
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Timmy Se meddelelser

Fatter ikke man joker Når der bliver spurgt seriøst

Som ordsprog siger ingen dumme spørgsmål kun dumme svar
Ahe, uden humor går det jo slet ikke og Mumrik har god humor :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 00:14   #6
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Timmy Se meddelelser
Fatter ikke man joker Når der bliver spurgt seriøst Som ordsprog siger ingen dumme spørgsmål kun dumme svar
Det var et kækt svar, og faktisk oprigtigt ment. Man skal bare trække på skuldrene af de absurditeter i bureaukratiet hvor man skal rende fra skranke til skranke, og den ret langsommelige proces det kan være når papirerne skal samles ind, tjekkes, kontrolleres og igennem syv andre andre instanser fordi der skete et eller andet der udskød det hele i tre uger. Man kan ligeså godt tage det med et smil og slappe af på vej igennem Kafkas univers.. øh.. det offentlige system.
__________________
Socialdemokratiet: ARBEIT MACHT FREI.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 00:27   #7
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 59
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Man kan ikke overleve det kommunale cirkus hvis ikke man har lidt humoristisk sans at falde tilbage på.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sådan Mella Dit og Dat 20 02-07-2009 11:18
Sådan! Risa Politik og Samfund 7 24-10-2008 23:39
Er det sådan ? LV. Hvordan forløb det da du søgte fleks? 4 15-11-2007 00:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension