K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2011, 12:59   #1
Stinschen
Føler sig hjemme på K10
 
Stinschens avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2009
Indlæg: 25
Styrke: 16
Stinschen er ny på vejen
Fleks i 5 år?

Se dette fra EPN !!

http://epn.dk/samfund/politik/article2399297.ece
Stinschen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 13:16   #2
Mymlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2008
Indlæg: 72
Styrke: 16
Mymlen er ny på vejen
"Reformer af førtidspension og fleksjob sender knap 4.000 flere ud i fuldtidsjob på arbejdsmarkedet i år 2020."

http://i.pol.dk/politik/politikfakta/article1253261.ece

4000 mennesker bliver raske med et snuptag?
__________________
"Fald syv gange - men rejs dig otte"

Japansk ordsprog
Mymlen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 13:37   #3
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
4000 mennesker bliver raske med et snuptag?
hold da op havde det så være sådan og hvis det galde mig ville jeg hoppe af glæde troer alle her inde ville det

jeg har aldrig fattet hvordan nogen partier kommer fram til hvad de gør.

det er som 10 flyttet til bornholm de føder 2.4 barn de 2.4 barn bliver læger.

dbs køre med 1000 mener mere pga flere skal med tog osv osv osv hold da en gang ****e øregas
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 18:03   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvorfor har man lavet flex ordtningen.

Er det ikke for at man skal have mulighed for at være selvforsørgende,eller skulle dervære mere i iden.

Jeg tænker altså lidt på at kan man selv på mindre timer tjæne en rimelig løn så er det måske ikke så rimeligt at andre skal betale tilskud til lønnen.

Selv om nogle har taget lange uddannelser som jo beratter til højer løn,så er det måske ikke så rimeligt af ligevel.

Det er trosalt skatte kr der skal finasere det.Måska tænker jeg lidt for rødt.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 18:13   #5
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Selv om nogle har taget lange uddannelser som jo beratter til højer løn,så er det måske ikke så rimeligt af ligevel.

Det er trosalt skatte kr der skal finasere det.Måska tænker jeg lidt for rødt.
der er jeg enig.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 23:35   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
1. At blive tilkendt fleksjob, er fordi man har et varigt tab af erhvervsevne, ergo er dette en mulighed for at blive på arbejdsmarkedet, med kompentation, for den tabte erhvervsevne.

Hvad enten man er kassedame eller højtuddannet med høj løn, skal man selvsagt kompenseres udfra, at der er tale om tab af erhvervsevne.

Der er således IKKE nødvendigvis tale om tab af retten til at forblive i tidligere fagområde.
Hvis man bliver i tidligere fag, skal man ud fra dette princip, kompenseres som om man var ansat, uden tab af erhvervsevne.

Man kan derfor, efter min mening ikke sammenligne med kassedamens løn, uden dermed at have taget stilling til at der er forskel på løn i vores samfund, alt ud fra hvilken uddannelse og fag man arbejder indefor.

Det er derfor min betragtning, at der sjovt nok er misundelse indblandet i den retorik der ovenikøbet ofte kommer fra politikker fra V og K.
En retorik der sjovt nok ikke bliver brugt af kassedamen!

Iøvrigt, en helt igennem uvidende missundelse, som ofte kommer fra den kant.


2. At begrænse tilgangen til førtidspension, ydereligere, medmindre at man absolut ingen arbejdsevne har tilbage?

Øh... Er det ikke allerede sådan idag?

Det bliver en forfejlet politik, hvor besparelsen ikke bliver til at få øje på.
Folk bliver jo ikke mere raske, fordi politikkere bestemmer at der skal spares på tilgangen, tværtimod..

Det ses jo tydeligt idag, allerede, at folk får flere lidelser med i begagen, fordi de bliver mistænkelig gjordt, frataget og truet på det økonomiske grundlag.

Næ..Jeg kan kun håbe, for vores fremtid isør den økonomiske, at der sidder nogle kloge hoveder, og kan forhindre dette vanvid.

Det kommer til at koste mange menneskelige skæbner, og dermed vil det yderligere belaste vores sundhedssystem, uforholdsmæssigt.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2011, 08:15   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
For mit vedkommende har det entet med midsundelse at gøre,jeg er faktisk remelig tilfreds-jeg ville så ment gladiligt gå på pension med min ledighedsydelse,det kan jeg godt love for.

Men jeg tænker også lidt på at tager du to kasse damer der starter jobbet som 18 årie,bægge er under uddannelse,og den ene fuldføre sit og opnår der ved en højer løn,den anden kommer tilskade og ender på flex efter et par år.Den anden ender på flex efter endt uddannelse og få år i job med en depresion.

Der ville der godt nok gøres forskeld på længer sigt,en evt erstatning til den første,ville aldrig komme til at line det den anden ville få. hvis den udannede har haft en enkelt år med en løn på 350.000.

Er det rimeligt. Jeg mener nu engang at løntilskud er en slags overførelses indkomst,altså penge der kommer fra "de andre" der knokler en vis del ud af bukserne.
Så jeg forstår godt nogle vil af med den ordning.



Og det kan man vel godt sige er noget uratfærdigt..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 13-04-2011 kl. 08:24.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2011, 09:16   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jo, kan godt se hvad du mener.

Men mit synspunkt kommer fra den betragtning, at folk bliver "straffet" så rigeligt ved at blive syg/komme til skade, hvor en tilsidesættelse af den faglighed de har opnået vel fortsat skal belønnes efter evne.

Der er jo forskel på den erhvervsmæssige erfaring på en nylig uddannet og en der har arbejdet mange år.

Derfor får man også lønstigning efterhånden som erfaringen stiger, som alm lønmodtager.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleks.nu Risa Nyt om loven 8 04-02-2013 12:28
Fra FTP til FLEKS.. Sunnydob Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 01-12-2012 21:56
fleks nielsen69 Alt det andet 2 12-11-2012 23:13
Fra fleks til ordinært til fleks igen? Nico Spørgsmål ang fleksjob 3 08-06-2012 18:02
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension