K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2020, 14:56   #1
Goodie77
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2018
Indlæg: 28
Styrke: 6
Goodie77 er ny på vejen
Lægeundersøgelse vs. smerter.

Har man pligt til at medvirke i læge-undersøgelser, som vil påføre en kraftige smerter?

Jeg ved man har pligt til at medvirke i læge-undersøgelser - men kan man sige nej, til de dele af undersøgelsen som man ved vil påføre en store smerter og give en adskillige dage i sengen bagefter?
Goodie77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2020, 08:04   #2
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Kommunen må ikke forværre din helbredsmæssige situation. Hvis de vil afprøve, så må det finde andet alternativ, som du så må vurdere ud fra.

Hvis det er kommunen du refererer til, så vil jeg tage lægen med ind over, og så må denne sætte stopklodsen.

Hvis det er din læge, som har anmodet om denne undersøgelse, så må man formode at der ligger en overvejelse bag, for at vurdere din helbredsmæssige tilstand - ift. (?), og så er lægen klar over følgerne for dig.
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2020, 09:42   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vi skal vide og ikke tro, men forstå reglerne 100% trods det er umuligt

Kære Goodie77

Din oplysninger er ikke fyldestgørende nok, til at kunne besvare dit ret enkle spørgsmål

I flere år har vi beskæftiget os med tvang i den sociale sagsbehandling på k10.

Vi har startet debatten op, hvor resultatet blev 5 års forsøgsvis forbud imod al tvang i den sociale sagsbehandling i forhold til Sygedagpengeloven og et endegyldigt forbud gennem Folketingets lov.

Troede vi.

Men vi skal ikke tro, men vi skal vide.

Derfor læs følgende indlæg
:

https://www.k10.dk/showpost.php?p=369484&postcount=371

Bemærk Principafgørelse 83-19 "Gældende" pr 13-12-2019

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=211963

Al dokumentation og viden om tvang i den sociale sagsbehandling findes her:

https://www.k10.dk/showthread.php?t=27836

Så i din situation er det spørgsmålet om det er i forhold til Sygedagpengeloven eller andre forhold.

Det vigtigste for dig og din situation er om mine henviste link giver dig svar ellers må du give mange flere oplysninger, hvis vi skal bare have en chance for at forstå din situation og om hvilke konsekvenser det kan have for dig og dit sociale og økonomiske liv.


Den nævnte smertefulde undersøgelse hvem har foreslået den, som et "Behandlingsforslag":

Hvornår, hvilket tidspunkt er det foreslået?

Praktiserende læge.?........ som er din indgang til sundhedsvæsnet, som "Sundhedskoordinatoren" skal samarbejde med og skal godkende behandlingsforslag

Hospitalslæge.?

Kommunal administrativ lægekonsulent, som IKKE må sidde i Rehabiliteringsteamet EFTER at DU har underskrevet "Den Forberedende Rehabiliteringsplan"?

"Sundhedskoordinatoren" som er Regionens medlem fra "Klinisk Funktion" og sidder i Rehabiliteringsteamet?

Hvem har foreslået den smertefulde undersøgelse?


Hilsen Peter :confus ed:

Bilag

Rehabiliteringsteamets sammensætning, der indstiller til Pensionsnævnet

https://www.k10.dk/showthread.php?t=28338

Pensionsnævnet, der afgører en social sag.
https://www.k10.dk/showthread.php?t=32798

Sidst redigeret af phhmw; 20-01-2020 kl. 10:12.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-01-2020, 11:09   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Goodie77 Se meddelelser
Har man pligt til at medvirke i læge-undersøgelser, som vil påføre en kraftige smerter?

Jeg ved man har pligt til at medvirke i læge-undersøgelser - men kan man sige nej, til de dele af undersøgelsen som man ved vil påføre en store smerter og give en adskillige dage i sengen bagefter?
Du skal have med i dine overvejelser, om disse undersøgelser er vigtige for behandlingen af din sag.
Jeg kan godt forstå, at du ikke har lyst til, at blive påført smerter, men hvis nu den undersøgelse kan gøre, at din sag kommer nærmere en afslutning var de måske værd at tage med.

Citat:
Oprindeligt indsendt af fatternada Se meddelelser
Kommunen må ikke forværre din helbredsmæssige situation.
Du mangler lige det vigtige ord "varigt".
Kommunen må ikke forværre din helbredsmæssige situation varigt.

Og selv om kommunen har forvirret éns helbredsmæssige situation varigt, så kan det være svært at bevise hvoraf forværringen er kommet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2020, 12:31   #5
Goodie77
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2018
Indlæg: 28
Styrke: 6
Goodie77 er ny på vejen
Tak for svar alle sammen - det er pænt af Jer - I bruger Jeres tid på det :-)

Jeg må overveje lidt på hvad jeg vil gøre :-)
Goodie77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension