K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2015, 22:43   #1
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
lige en anden opdatering opus til de ukendte

kommunen vil have jeg skal tage til lægen , for at få en henvisning til opus.
til jer der ikke ved hvad opus er, så er det et sted for folk der har problemer.

de siger for at jeg kan komme på akutlisten, til den bolig jeg ønsker, så siger kommunen jeg skal have et par samtaler hos opus, selvom kommunen siger de er bekymret for mig, vil de ikke give mig adgang til akutlisten, til den bolig jeg ønsker hvor jeg ved jeg kan holde ud at være og holde ud at bo, da jeg ikke trives i min lejlighed.

når man har førtidspension fra før 2003, må kommunen så godt gå ind og forlange man skal gøre noget for at få noget?.

jeg har fortalt dem, jeg har det bedst og tryggest, når jeg ude fra min lejlighed.
men at jeg har det bedst når jeg er på besøg eller er i det område hvor jeg bor. alligevel vil kommunen have jeg skal tage de samtaler.

som jeg vist osse skrev i et tidligere indlæg, så er mine tanker hvorfor skulle de hjælpe mig på akutlisten , når jeg har fået hjælp til at kan håndtere mine problemer, i min nuværende lejlighed som jeg bor i.

de kunne jo teknisk set bare sige, nu har du ingen grund til at komme på akutlisten, ,da du har fået hjælpen til at kan håndtere dine problemer.

problemet er med min sygdom spænder ben for mig , det har jeg forklaret sagsbehandleren, at det er en årsag til at jeg ikke kan tage til lægen selv, for at få dette afklaret.

jeg har der i mod osse fortalt sagsbehandleren jeg har skæv rygsøjle og har dårlige knæ. de mener de skal have papir fra læge , før de kan hjælpe mig.

kan det virkeligt være rigtig man skal det når man har den mellemste førtidspension fra før 2003?.

kommunen har tidligere smidt mine papire væk på mig , så jeg måtte blive gendiagnoceret , dette hjalp mig ikke ydeligere.

personlighedspaltning / paranodidskitzofreni, alligevel tvinger de mig til en form for en behandling som jeg har nævnt h elt klart over for dem det ikke er det som der er brug for.

jeg har nævnt tydeligt at jeg har det bedst , når jeg som sagt igen er ude fra min lejlighed eller i det område ( på besøg hos venner eller overnatning er min sindslidelse til at holde, da jeg jo føler mig hjemme men det forstår kommunen ikke.) der næst giver de det urimlige krav .

de siger de ikke kan hjælpe og jeg ikke understøtter de kriterier og krav for at få ny bolig daj eg har en bolig selvom jeg psykisk syg.

de siger det er selvforskyld selvom det er ens sygdom der gør det ulideligt for en at bo der hvor man bor.

derfor siger de opus og så kan du hjælp hvad er det for en syg syg verden vi lever?.
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2015, 23:13   #2
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Ja kommunen kan godt nægte dig at komme på akutlisten når du allerede har en bolig.
Men det er da meget imødekommende af dem når de alligevel giver det en chance, med den liste, også selvom det har betingelser.

Lige nu er det dig der bestemmer om du vil have en chance for at komme på akutlisten, ved at tale med OPUS

Iøvrigt forstår jeg godt kommunens bekymring for dig.
Du har et meget urealistisk syn på din egen boligsituation, ikke mindst set i spejlet af dine spørgsmål ang. flytte udenlands.
Det er som om din forventning er at alt lige står og ventet og er parat, på din måde, i det øjeblik du indfinder dig DET ER IKKE REALISTISK.

Flytning, her i landet som i udlandet er en process der kræver overvejelser, og det du er igang med er en flugt.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2015, 05:12   #3
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pif Se meddelelser
Ja kommunen kan godt nægte dig at komme på akutlisten når du allerede har en bolig.
Men det er da meget imødekommende af dem når de alligevel giver det en chance, med den liste, også selvom det har betingelser.

Lige nu er det dig der bestemmer om du vil have en chance for at komme på akutlisten, ved at tale med OPUS

Iøvrigt forstår jeg godt kommunens bekymring for dig.
Du har et meget urealistisk syn på din egen boligsituation, ikke mindst set i spejlet af dine spørgsmål ang. flytte udenlands.
Det er som om din forventning er at alt lige står og ventet og er parat, på din måde, i det øjeblik du indfinder dig DET ER IKKE REALISTISK.

Flytning, her i landet som i udlandet er en process der kræver overvejelser, og det du er igang med er en flugt.
nej fordi omvendt kan jeg heller ikke klare kulden her hjemme
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2015, 06:38   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Prøv at se det fra kommunens side....alle kan komme og fortælle at de gerne vil have ditten og datten...eller en ny lejlighed....

Jeg synes bestemt ikke det er urimeligt at du lige skal have nogle samtaler med Opus før de beslutter om de kan hjælpe dig...

Bemærk at de ikke har sagt nej til at komme dig på den akutliste....de vil bare gerne have at du lige får talt med Opus før de går videre....hvilket ikke er urimeligt...

Synes du skal prøve det og se om ikke du kan komme videre på den måde...

Du får ihvertfald ikke noget ud af at lade være...

Men det er selvfølgelig helt op til dig selv at beslutte om du vil give det en chance eller ej...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2015, 08:05   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det lyder da rimeligt nok at de vil have undersøgt lidt yderligere omring dine problemer og om de virkelig ændres af en ny bolig og det er altså ikke bare nok at man selv ved det, der skal dokumentation til.

Men hvorfor bruger du så meget energi på det, du er jo iforvejen ved at planlægge at forlade landet, helst uden at udbetalingsDanmark eller andre opdager noget, hvilket helt sikkert vil give dig større problemer end at komme på en akutliste, når du Står i udlandet og der ingen pension går ind på kontoen
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension