K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-06-2014, 19:50   #1
DorteM63
På vej til at lære K10
 
DorteM63s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2014
Lokation: Skive
Indlæg: 4
Styrke: 0
DorteM63 er ny på vejen
må datter flytte hjem i kort periode

Hej. Jeg er ny her og kan ikke finde nogle tråde der passer på mit spørgsmål, så here goes: min ex-mand får ftp efter de gamle regler og får desuden fra et pensionsselskab han har indbetalt til da han var i arbejde, ca 30 000 årligt. Nu er sagen at vores datter er nødt til at bo hos ham fra 1-6.2014 til engang efter jul,da hun er flyttet fra sin kæreste(hun er 19) og skal påbegynde et 3 måneders kursus her i byen efter sommerferien, og derefter vil hun finde en elevplads og lejlighed i en nærliggende by efter kursuet er gennemført. Min ex siger at hun godt må have en midlertidig adresse hos ham i en kortere periode uden det påvirker hans pension, men jeg er ikke så sikker. Hun får ikke SU i sommer, men først fra hun starter kursuset i sep. Ved nogen noget om de regler? Og hvad med boligsikring når hun ingen indtægt har.
På forhånd tak:-)
DorteM63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2014, 22:20   #2
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Selve førtidspensionen bliver ikke påvirket, om det er midlertidligt eller permanent, betyder ikke noget. (hvis hun vel om mærke er hans biologiske datter).

Boligsikringen bliver muligvis påvirket, enten op eller nedad.

Pensionen fra pensionsselskab aner jeg ikke noget om, men det kan pensionsselskabet nok svare på... mit umidelbare gæt er at det ikke påvirker noget at hun flytter ind.
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2014, 09:06   #3
DorteM63
På vej til at lære K10
 
DorteM63s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2014
Lokation: Skive
Indlæg: 4
Styrke: 0
DorteM63 er ny på vejen
Tak for svar. Ja det er hans biologiske datter.
Vi må prøve at ringe til det pensions selskab han får de ekstra penge fra, da det jo kun er for en kort periode hun bor hos ham. Det kan jo blive en dyr affære hvis han ikke oplyser dem om det. Tak for henvendelsen.
DorteM63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2014, 09:49   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
pensionsselskabet er ligeglad med hvem og hvor mange der bor hos ham - den udbetaling han får hos dem er ikke indtægtafhænig

Det er kun offentlige udbetalinger som boligsikring, det kan dreje sig om.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2014, 10:58   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, det er kun boligsikringen - og den bliver beregnet efter den samlede husstandsindkomst. Så ind til September burde den være som nu, når hun senere får SU påvirker det naturligvis boligsikringen negativt.

Ved ikke om han får boligsikring, men så ved i det i hvert fald...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension