K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2014, 21:40   #11
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Sagsbehandler overtråder i mange tilfælde Servicelov 141, 142.
Sagsbehandler undlader også at gøre de nødvendige og de fører til alvorlige konsekvenser for borger. I nogle tilfælder går de udover borger med nedsat funktionevne.
Disse kan straffes
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 21:42   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du er sikker på det så skal du gå ned til politiet og anmelde dem...

Personligt tror jeg ikke du kan få politiet til at tage sagen...men du kan jo altid forsøge..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 21:47   #13
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Vend den om..

Hvad er det nødvendige?
Er det nødvendige, at kommunen træffer en afgørelse, som passer dig bedst?
Eller er det nødvendige at kommunen træffer en afgørelse som er i overenstemmelse med lovgivningen?

Du er ikke den første der nævner dette. Hvis der var hold i det, så var den nok blevet afprøvet

Jeg skriver ikke dette, for at gøre dig hidsig, eller for at kritisere dig.
Men jeg har en pointe, og det er at

Systemet kan til tider virke uretfærdigt. Men man bliver også nødt til at se tingene fra et andet perspektiv først.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 21:57   #14
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Kære Webster, du har fulgt min historie. Jeg fik pension i 1997 men jeg valgte at arbejde i ordinær arbejdsmarked. Jeg kom først på dagpenge i Okt 2013. Jeg fik pension genoptaget i Feb 2014. Så mødte jeg masser af problemer. Jeg fik ikke nogen supplement til min brøkpension heller. Jeg fik heldigvis genoptaget min dagpenge fra 23.marts.
Jeg har oplevet meget i 2 måneder. Jeg kunne endda sove. Mange af mine klager er versernde hos kommune og Ankestyrelsen. Jeg vil kæmpe til sidst.
Med hensyn til sagsbehandler, jeg har undersøgt. Man kan rejse civil retsag mod sagsbehandler
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 22:53   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen jeg er ikke i tvivl om at din sag ikke er behandlet rigtigt....og nej det er ikke fair....

Desværre er det et skod system vi har...og man kan have en tendens til at fordybe sig alt for meget i ting som man i den sidste ende ikke får noget som helst ud af...og det vil slet ikke gavne en...

Jeg har kendt mennesker som har kæmpet indædt med kommunen....de har brugt al deres energi på det.....alle deres ressourcer....det har gjort at deres sager er trukket virkelig langt ud....

Alt dette har de gjort for måske i sidste ende at der sidder en sagsbehandler som slet ikke har haft noget med sagen at gøre....som siger undskyld....og nu må vi trække en streg i sandet....og komme videre med din sag...

Jeg har sjældent haft held til at få dem forklaret at de bruger en masse værdifulde ressourcer på noget som slet ikke kan svare sig...

Dette kan de som regel godt se at de gør....men desværre bare først bagefter når sagen er overstået og de selv er blevet slidt helt ned af det....

Mange gange er de blevet meget mere syge end de var inden de gik i gang med at kæmpe...

Så nogle gange skal man altså prøve at se rigtig objektivt på sin sag....og se på hvad der kan svare sig og hvor man skal lægge sine sparsomme kræfter...

Det kan ikke svare sig at miste en del af sit helbred og alle sine ressourcer på en dum undskyldning fra en som ikke har været med til at lave den fejl der er begået imod en...

Har man kræfterne og ressourcerne....og man ikke mener det har nogen betydning for ens sag....jamen så skal man bare gå i gang....for alle er jo enige i at kommunerne ikke bare må lave alle de fejl og at de burde straffes for at gøre det....specielt når de fleste kommuner har en fejlprocent på over 50 % i alle deres sager...

Men har man ikke overskuddet, helbredet og tiden....ja så bør man tænker over om det nu også er det værd....at kæmpe imod dem...

Man skal altid så vidt det er muligt gøre det som bedst kan svare sig for dig...

Skulle en eller anden tilfældig sagsbehandler for en "næse" for en fejl.....tja spørgsmålet er hvad man får ud af det selv....

Selvfølgelig kan man sidde og godte sig over det....men det hjælper overhovedet ikke dig og din sag....

Så man bør koncentrere sig om at gøre det der kan hjælpe en selv...så man kan opnå det man har ret til....

Hvis de forlanger at man skal gøre sin pligt...ja så skal man selvfølgelig gå efter det man har ret til...

Men jeg kan sagtens forstå at man sidder og har lysten til at komme efter dem og straffe dem....men det kan desværre ikke lade sig gøre i det her syge system...

EDIT

Jeg vil lige igen igen opfordre dig til at kontakte dem der har følgende side http://broekpension.blogspot.dk/

De ved næsten alt der er værd at vide om brøkpensioner og supplement til den....

Det kunne jo være at de lige sidder inde med den viden der gør at du kan komme igennem med det du søger...

Det er bestemt et forsøg værd...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 09:13   #16
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Jeg takker for alle de kloge ord. Heldigvis har jeg trods alt sluppet billigt.
Kommune har sagt "nej" til tillæg og supplement.
Hvis jeg ikke kunne får min dagpenge genoptaget, skulle jeg sat på gaden.
I februar og marts har jeg ikke fået anden end 2542 i pension + boligydelse.
De har afvist at yde hjælp fordi jeg medejer af en lejlighed. Men lejligheden har negativ friværdi og indtægt. UD har beregnet min formue som 0 og tillægprocent 100.
Om min brøkpension sagde UD , at pension var frakendt. Hvis den var frakendt skulle jeg få næsten fuldpension.(36/40) Hvis det ikke var frakendt skulle jeg få invalidetsydelse (2972 Kr/md) fra 2003, altså flere hundre tusinde kroner. De kunne ikke fremskaffe sagens gamle akter. De har kun en gammel bopæl beregning.
Nu har de givet mig IY udover dagpenge. Med de nægtede at give for 6 år siden. Men forhold er det samme
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 10:02   #17
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Fint du har klaget diverse steder. Nu er der ikke andet at gøre end at afvente. Håber du kan give slip til afgørelserne foreligger. Som tidligere skrevet her i tråden, er det jo afgørende om du er blevet behandlet ok i henhold til gældende lovgivning og egentlig ikke om du synes. det er retfærdigt. I al fald ikke i klagesammenhæng. Tjek endelig, der er sammenhæng mellem din indtægt og din udbetalte boligstøtte.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension