K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven > Nyt fra Ankestyrelsen

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-07-2013, 17:58   #11
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
samme brev her.

Indtil videre er min sagsbehandlingstid 11 måneder, men de skriver, hvis den yderligere forlænges.

Sammenlagt med 4 måneder før min kommune gad at sende den til daværende Sociale Nævn og igen sammenlagt med, at borgerrådgiveren udtrykker, at de er omkring 4 måneder, for at svare på evt. medhold/hjemvisning, så er det jo for vildt ude i hampen.
Jeg er sg også, ved at give og så slipper de for den udgift
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2013, 18:08   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
samme brev her.

Indtil videre er min sagsbehandlingstid 11 måneder, men de skriver, hvis den yderligere forlænges.

Sammenlagt med 4 måneder før min kommune gad at sende den til daværende Sociale Nævn og igen sammenlagt med, at borgerrådgiveren udtrykker, at de er omkring 4 måneder, for at svare på evt. medhold/hjemvisning, så er det jo for vildt ude i hampen.
Jeg er sg også, ved at give og så slipper de for den udgift
Der burde være en grænse for behandlingstider de forskellige steder også for kommunens ekspedition af sag til videre behandling.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2013, 23:05   #13
JRSeat
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2013
Lokation: Fyn
Indlæg: 20
Styrke: 12
JRSeat er ny på vejen
Ja, ENTENELLER, rystende hvad man kan blive udsat for i et velfærdssamfund som Danmark.

Det er selvfølgelig ikke med min gode vilje, at jeg nu har meldt mig rask (igår mandag) og samtidig meldt mig ledig, så jeg nu står til rådighed på arbejdsmarkedet, og har brugt tid på at lave CV osv.
Hvad er mit alternativ??
Vente mindst 10 måneder på en afgørelse i min sag, og må gå fra hus og hjem.
Har søgt kontanthjælp, men fået afslag.
Så status er kr. 0.- at leve for, samtidig med at konen kun er på halvtid.
Har været i banken og fået udsat nogle af mine betalinger, de er heldigvis forstående, indtil videre.
Hele dette cirkus har nok gjort mig en hel del stærkere (har været helt nede i kælderen), så nu ser jeg fremad, viljen og troen er tilstede, samtidig med at min rygoperation heldigvis er faldet rigtig godt ud.
Passer på mig selv, og søger nu alt arbejde der ikke er fysisk betonet...jeg har tillid og tro på at jeg nok skal komme tilbage igen, og det vil glæde mig den dag, hvor jeg kan meddele Jobcentret, at jeg ikke har brug for dem mere, hvad jeg iøvrigt heller ikke har mærket noget til, tværtimod.
Jeg vender tilbage med mere når jeg har nyt at fortælle om min situation..og forhåbentlig snart er ude af dette skandaløse system.
Hilsen
Jan
JRSeat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2013, 03:18   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Forfærdeligt, Jan - rystende!!!

Pas nu på dig selv (så godt du nu kan) og i særdeleshed på helbredet (så godt som du nu kan)....

En krammer skal du i hvert fald have med på vejen



Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2013, 00:03   #15
JRSeat
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2013
Lokation: Fyn
Indlæg: 20
Styrke: 12
JRSeat er ny på vejen
Tak for den varme hilsen Helene, og ja, skal nok passe på mig selv.
Og til dig Mella må jeg sige rigtig held og lykke fremad..det er bare så rystende, er efterhånden fuldstændig målløs over vort system...ønsker virkelig ikke at andre skal opleve at blive sådan kørt helt ud på et sidespor..skandaløst.

Som jeg skrev i mit sidste indlæg, har jeg fået modet og troen tilbage på, at jeg nok skal komme igen.
Og om ikke miraklet er sket..starter på mandag i mit gamle job, nu i en anden arbejdsfunktion som ikke er fysisk krævende..15 timer om ugen.
Kan passe min genoptræning, og stille og roligt komme på banen igen, så er helt oppe at køre....det er bare fantastisk.
Har undersøgt først om det kunne have indvirkning på om jeg stadig kunne gå til den kommunale genoptræning, men heldigvis ingen problem med det.

Så er bare lykkelig nu..lidt kroner på kontoen fremover, ikke meget, men lidt har også ret.
Så alle I andre, tro på det, selvom det ser håbløst ud, tab ikke humøret hvor sort det end ser ud.
Hilsen
Jan
JRSeat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2013, 12:17   #16
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Giv dig selv en stor krammer - også for dit positive syn.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2013, 16:26   #17
Førtidsp.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2013
Indlæg: 40
Styrke: 0
Førtidsp. er ny på vejen
Stærkt Jan

Håber at alt flasker sig for dig fremover...

Mvh.
Førtidsp. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2013, 09:14   #18
sortdue
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2013
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
sortdue er ny på vejen
håber ikke du raskmeldte dig, men bed i det sure æble.
Det er da netop deres strategi, at få syge til at raskmelde sig, så kam de bagefter sige: se, vi havde ret, du fejlede jo ikke noget.

Men det er forfærdeligt. Er selv i samme situation.
sortdue er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Overskridelse af 3 måneders frist førtidspension NilsD Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 29-05-2013 12:19
Hjælp ang brev fra Ankestyrelsen ladytass Alt det andet 5 08-02-2013 16:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension