K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-04-2013, 20:40   #21
anders1980
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
anders1980 er ny på vejen
Jamen det er lige præcis hvad regeringen ønsker.
De har bare ikke kunne gå længere.
Har en god tidligere studiekammerat der arbejder i finansministeriet og de har for noget tid siden arbejdet med beregninger der ligger langt under dem der er fremført i dag.
Så det er på tegnebrættet.
LA skrev 2 min efter reformen, at de allerede er klar med version 2.0 og at det medfører ydelsesnedgang for alle over 30 år.
De ønsker, at forskellen mellem arbejde og kontanthjælp skal ligge på linje med dansk arbejdsgiverforening og de har gentagne gange fremlagt deres forslag.
Forskellen skal kunne dække transportomkostninger + incitament - bidrag svarede til minimum 2000 kr.
Disse tal ligger godt op af de tal, som min bekendte tidligere har regnet på

Formålet er, at sænke det generelle lønniveau i Danmark.
Danmark går samme vej, som resten af Europa og det er at en stor gruppe i fremtiden vil være Working Poor.
anders1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 23:42   #22
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Det tror jeg desværre du har ret i.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2013, 01:58   #23
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Vi er på en deroute af rang...

Og ender som England..med en befolkning på omkring 50 millioner..hvoraf ca 3.5 millioner børn lever i fattigdom..går sultne i seng og bor i usle boliger, som påvirker deres helbred..det hører vi ikke meget om...og alle de her fattige børn har formodentlig mindst een forælder...det er en rimelig stor procentdel fattige...

...men "der er jo ingen fattige i Danmark"....og "hvis folk ingen arbejde har, er det deres egen skyld...de er dumme og dovne"....de her reformer kommer også til at gå ud over en masse børn i Danmark, som vokser op i møgfattige familier og har en sværere start på voksenlivet...fordi de bare ikke får de samme muligheder fra start af...

Os på overførselsindkomster og SU er blevet sat i skammekrogen...med narrehat på...


/Mileo
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2013, 04:12   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er uden tvivl en møgregering vi har, men vi skal hele tiden skrive os bag øret, at den er langt mere human, end den næste regering vil være..

Så synes man det er slemt nu, så bare vent - det bliver MEGET værre!!

Der VIL komme en dag, hvor vi ville ønske os tilbage til et fredeligt, omend bøvlet 2013....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2013, 07:47   #25
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der skal jo bare en rød regering til....uden at de latterlige radikale er med i den...

Socialdemokraterne og SF kan godt føre en rød politik...hvis de ikke lader et blå parti som de radikale bestemme det hele...

Socialdemokraterne og SF er åbenbart bare så magtliderlige....at de vil sælge ud af al deres politik for at komme ind og sidde i de stole i regeringen...

Desværre findes der en masse danskere....herunder folk på overførselsindkomst som sørger for at de blå....herunder de radikale....vil komme til at bestemme det hele....

Men men....bare vent og se....på et tidspunkt....så vil det ramme dem så hårdt....at selv de måske kan finde ud af at lade være med at proppe dem ind i regeringskontorerne...

Der er åbenbart kun en løsning for os som ikke ønsker at alt skal kun gå ud over de "svage" i samfundet....

Det er at sætte sin stemme på Enhedslisten....

Jeg kunne normalt aldrig drømme om at sætte min stemme på dem....men det der sker nu....det gør simpelthen at jeg fremover kun vil sætte min stemme på dem....også selv om de har nogle ting som ikke er helt spiselige på deres program....

Man er nødt til at sørge for at de får så meget magt....at de kan trække hvem som helst i den rigtige retning...

Politik er mere end kun økonomi...man skal fandme behandle alle ordentligt....og ikke kun dem der har i forvejen...

Så Socialdemokrater og Helle T og SF ...må jeres røv klø og jeres arme være for korte...

I lyver....i bryder alle løfter...alene fordi i er magtliderlige....i er ikke værdige til at sidde derinde med den politik i føre i øjeblikket ..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2013, 08:18   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Selv de radikale er trætte af Vestager, hun er også begyndt at få rod i baglandet!!

Og enig, der er kun Enhedslisten tilbage.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2013, 14:28   #27
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
Smukt skrevet Webmaster,er kun enig i det hele og ja selv om man ik er 100% enig med Enhedslisten i alle punkter,så er de desvære de eneste som støtter os stadig

De får helt sikkert min stemme igen ved næste valg så de kan få magt til at holde den næste regering i næsen hvis den laver løjer..

Men gruer virkelig over regeringen har lavet den aftale igår med Kontant/su Reformen,at de kan se sig selv i øjenene efter den aftale,og kunne havde pandet JBO med det hæslige grin han stod med i baggrunden,det er takken for vi har betalt hans løn i hele hans voksens liv
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2013, 22:48   #28
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er uden tvivl en møgregering vi har, men vi skal hele tiden skrive os bag øret, at den er langt mere human, end den næste regering vil være..

Så synes man det er slemt nu, så bare vent - det bliver MEGET værre!!

Der VIL komme en dag, hvor vi ville ønske os tilbage til et fredeligt, omend bøvlet 2013....
Enig - desværre.

Vil dog meget gerne tilføje ordet 'KAN' , til 'blive værre' - vi kan stadig nå at flytte stemmer - der er et stykke arbejde at gøre, især her på k10, hvor vi har direkte fat i folk!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Der skal jo bare en rød regering til....uden at de latterlige radikale er med i den...

Socialdemokraterne og SF kan godt føre en rød politik...hvis de ikke lader et blå parti som de radikale bestemme det hele...


Socialdemokraterne og SF er åbenbart bare så magtliderlige....at de vil sælge ud af al deres politik for at komme ind og sidde i de stole i regeringen...

Desværre findes der en masse danskere....herunder folk på overførselsindkomst som sørger for at de blå....herunder de radikale....vil komme til at bestemme det hele....

Men men....bare vent og se....på et tidspunkt....så vil det ramme dem så hårdt....at selv de måske kan finde ud af at lade være med at proppe dem ind i regeringskontorerne...

Der er åbenbart kun en løsning for os som ikke ønsker at alt skal kun gå ud over de "svage" i samfundet....

Det er at sætte sin stemme på Enhedslisten....

Jeg kunne normalt aldrig drømme om at sætte min stemme på dem....men det der sker nu....det gør simpelthen at jeg fremover kun vil sætte min stemme på dem....også selv om de har nogle ting som ikke er helt spiselige på deres program....

Man er nødt til at sørge for at de får så meget magt....at de kan trække hvem som helst i den rigtige retning...

AMEN!










uvigtigtrobotbestemtnødvendigtfyld
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rød regering har... Risa Politik og Samfund 5 21-09-2012 00:08
FP og den nye regering andersmadsen Politik og Samfund 20 04-10-2011 17:01
Ny regering - hvornår? Ninja Politik og Samfund 22 01-10-2011 00:11
Ny regering? Michael6400 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 16-09-2011 01:56
Ny regering? zuza Politik og Samfund 26 13-06-2008 13:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension