K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2012, 14:02   #11
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af thyradanebod Se meddelelser
Beregningen er ikke for mennesker på overførselsindkomst.
På siden http://deloittedk.deloitteresources....orm/index.html
står der
"Overførselsindkomst

Vi kan ikke beregne påvirkningen på størrelsen af overførselsindkomster, da de fornødne oplysninger ikke er tilstede i regeringens forslag.
mvh. Thyra
Ja, Thyra.

Det fik jeg også ud af det, da jeg virkelig ville prøve, at finde ud, hvor meget fp'ere, mister.
Indtil videre skal vi holdes i det uvisse - eller?

@ NPH.

Okay.

Hvor meget er mon så 5 % i reguleringen.
Starter det 'blidt' op fra 2016, eller?

Det er vist lidt vildt, når man ikke har anden indtæft en fp'en.
Der er kun 3 ting, som jeg kan tage ud af budgettet.

Indbo og privatforsikring og desværre gaver.
Så s k a l jeg holde op med at ryge

Hvad har I andre tænkt, at gøre?
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 15:58   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
helenekr

tror du vi stiger til jan
Jaaa vi stiger da heldigvis normalt fra 2013 -2016. Også i 2016 vi vi opleve en stigning, den bliver bare ikke så stor, som den burde have været.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 16:34   #13
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Mella, faktisk frygteligt at skulle tænke sådan... Men gør jeg også... Har også kun ftp'en og ingen formue. Det jeg frygter aller, aller mest er at skulle flytte fra mit hjem gennem 25 år... Og dét er en rigtig grim tanke, når man er psykisk syg og føler sig tryg, hvor man er... ((
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 17:19   #14
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Ja Risa.

Det er ikke så godt.

__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 19:16   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg vil lige gøre opmærksom på, at vi ikke ''kun'' falder med de der 5% - jeg har lige set Tirdsdags analysen med Lotte, Mogensen og Christiansen (den var så rykket til i dag), og der blev det oplyst at vi kommer til at falde med 10%....

De 5% som er beskrevet, plus 3%fra en gammel aftale og 2% yderligere pga et andet ældre forlig......så det bliver 10% nedgang i alt

- se evt genudsendelsen når den kommer i løbet af ugen, for jeg kan af gode grunde ikke linke til oplysningerne.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 19:30   #16
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Mella, faktisk frygteligt at skulle tænke sådan... Men gør jeg også... Har også kun ftp'en og ingen formue. Det jeg frygter aller, aller mest er at skulle flytte fra mit hjem gennem 25 år... Og dét er en rigtig grim tanke, når man er psykisk syg og føler sig tryg, hvor man er... ((
Så må vi sgu oprette nogle kæmpemæssige kollektiver! Sikke en fest, vi så skal ha Ej, det var bare en elendig joke.

Har det jo præcis som jer, angsten for den elendige økonomi vil ingen ende tage. Har kun de 17.075 kr brutto om md ligesom jer, og der er ikke udsigt til held i lotto.

Lige nú, er jeg nok allermest gal og ydmyget over regeringens jonglering med de svageste mennesker i DK.

Frygter lidt hvad den indstilling man har på Tinget, vil bringe med sig på længere sigt. Mon vi alle ender, som pøblen på bålet? Fy, føj da, og det kaldes velfærds DK.
Jeg græder sgu snart af afmagt. Men, hvad pokker kan vi gøre lige nu og her, ikke en rygende ski.

Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 20:12   #17
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Altså roooolig nu - de dejlige damer

Det står helt fast, at ingen af jer er tabt bag en vogn, og selv om loven efterhånden er stram som en myres R*vhul, så kan der med fordel bruges bare en brøkdel af energien der bruges herinde, på at poste dommedagsprofetier og flammeskrift , på at søge om hjælp til det man ikke tror på man kan få hjælp til.

På den nye 2003-pension er udgangspunktet, at beløbet er højere end den gamle- og derfor skal man bare bukke, takke,holde kæft og klare ALT for det ene beløb, uden at bede om mere hjælp.

Jeg har ikke desto mindre med noget knofedt og timer ved tastaturet, kunne opstille nogle regnestykker, som har gjort, at jeg f.eks i år har fået briller, lavet en del tandarbejde, samt medicinbevilling til ikke-faste månedlige medicinudgifter.

Selvom det på papiret ikke kan lade sig gøre.
Men FORDI jeg har overblik over mine udgifter, kører knivskarpt budget, og derfor kan bevise, at man ikke kan bruge de samme penge flere gange.

Og der er ikke en af jer skarpe hoveder, der ikke vil være i stand til at gør det samme.
Hvis I beslutter jet for at sætte kikkerten for DET øje .

Så vær knusende rolige over de BEBUDEDE udfasninger af reguleringsniveauer for pensionen.

De er bl. a udskudt til næste regeringsperiode, fordi det så vil være et valgflæsk og/eller forhandlingsargument, som skal samle stemmer eller få noget andet igennem lovmæssigt.

Der kan ske uendeligt meget før 2016, så det virker umiddelbart mest hensigtsmæssigt, at trække vejret helt ned i tæerne og lægge nogle skudfri budgetter en SB ikke lige kan komme udenom.

Jeg hjælper gerne i.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 20:50   #18
MichaelH
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 53
Styrke: 0
MichaelH er ny på vejen
Hej. Har fulgt med her på forum i længere tid, nu er tiden kommet til at skrive.

Det der undre mig meget i denne tråd, er den mangelende glæde over at B førtidspensionisterne ( dem på den gamle regel) Dem er der ca 75000 af hvoraf mange lever for under EU fattigdomsgrænse nu kan blive flyttet over på den nye ordning.
For nogle betyder det en økonomisk fremgang på flere 1000 kr netto.

Penge skal komme et sted fra !!!

Kan det virkelig passe at A førtidspension holdet ( dem på nye regler)
ikke kan se det rimelige i at der tages lidt og gives lidt.
Hvor er solidaritet blevet af ? Hvad med at glædes lidt på andres vejne
frem for altid at male fanden på vægen

Til de af jer der stadig tror på at I kommer til at dø af sult i 2022 pga denne skatte reform hvor i nok er blevet fatigere iforhold til det arbejdene folk (der betaler for at vi kan leve) men ikke iforhold til prisudviklingen kan jeg kun sige, at jeg vil glædes over at være i live til den dag med min sygdom.
MichaelH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 21:41   #19
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
MichaelH - vi har Troll-alert her i huset, så pas på med at poste 100% enslydende indlæg i flere tråde, som du har gjort herover - du kunne falde i Troll-gryden og blive kogt levende
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 22:21   #20
MichaelH
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 53
Styrke: 0
MichaelH er ny på vejen
Hej L.S

Undskyld.
Mente bare at mit indlæg var aktuelt i begge tråde.
MichaelH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Undskyld bmdc Dit og Dat 6 11-01-2012 21:04
en masse uvidenhed efter et tankevækkende besøg. Fluddi82 Spørgsmål ang fleksjob 5 25-07-2011 18:40
Undskyld mig, men.... buster Alt det andet 5 09-03-2011 01:38
Politisk krabask : Uvidenhed og hadsk propaganda Stella Politik og Samfund 7 02-06-2009 14:33
Undskyld.. Trylledyr Dit og Dat 1 14-05-2007 14:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension