K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-10-2008, 19:36   #1
Lars Dubo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2006
Indlæg: 54
Styrke: 19
Lars Dubo er ny på vejen
Førtidspension ned over hovedet.

Kan en kommune rejse en pensionssag hvis man kun har problemer med at finde et nyt fleksjob til en eller man selv ikke kan finde et.

Hvad angår evt. sygdomme er der kun rygproblemer, som der blev tilkendt fleksjob pga., men ellers ikke andre sygdomme.

Arbejdsprøvning er blevet foretaget.

Hvad skal man gøre hvis sagen ender med tilkendelse af pension ?

mvh
Lars
Lars Dubo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2008, 23:47   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvad viser arbejdsprøvning, at du kan varetage af timer?
Hvad siger din fagforening?

Det er den omvendte verden, mange slås(incl mig selv) for at få førtidspension!
Men hvis der ikke kan skaffes et fleksjob, inden for et år, (mener jeg) koster det kommunen dyrt? I så fald, er det måske årsagen? Det er der andre der ved mere om, end mig!
Men elleres få din fagforening på banen, eller andre foreninger, til at hjælpe, evt DUKH.(se link).
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 00:04   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Man kan ikke bare gå fra fleks til FP uden der foreligger nyt der giver en ret til FP. Og man kan ikke få FP bare fordi man ikke kan få et fleksjob, man er jo ikke blevet mere syg, bare fordi man ikke kan finde et job... var det tilfældet ville der være mennesker som ville side på en FP, som ikke fejler en pind, jeg kender da nogle stykker som ville elske hvis det var SÅ nemt at få FP, men sådan er det altså ikke (både mennesker som bestemt er berettiget til inden fleks eller FP, og mennesker der bare ikke gider arbejde, hvis de kunne blive fri)

Dvs at du skal i gennem en ny arbejdsprøvning osv osv.

Men det skader jo ikke at forsøge at få en § 17 i gennem, det kan jo være at du slet ikke burde være blevet tilkendt fleks. Men den skal du nok ikke regne med vil gå, efter som at der ikke er kommet nyt i din sag, men på den anden side, kan du jo højest få nej, og ville ikke have mistet noget ved at have forsøgt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 09:17   #4
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
Det er jo den helt omvendte verden for de fleste af dem som er herinde.

Det er da ikke rart at få en FTP trukket ned over hovedet, hvis det ikke er det man ønsker, og kan klare et flexjob. Du må fastholde dem i at det er et flexjob du ønsker og kan varetage.

Jeg synes det er så urimeligt,stor forskel der er på kommunerne, hvor nemt eller svært det er at få tilkendt flexjob eller førtidspension.
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 12:05   #5
Lars Dubo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2006
Indlæg: 54
Styrke: 19
Lars Dubo er ny på vejen
Tak for svarene. Jeg tror også det kun er "Kassetænkning", og der er masser af arbejdsevne tilbage. Fagforeningerne kan slet ikke hjælpe os videre. De taler samme sprog som kommunerne og ankeinstanserne for ikke at få plettet deres ry.

Dem som virkelig gerne vil have et fleksjob tror jeg heller ikke vil få en pension.
Lars Dubo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 22:11   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal insistere på, at din fagforening hjælper dig med fastholdelse i fleksjob, når det er det du geren vil. Andet er helt urimmeligt. Ring evt til din Landsforening, så kommer der nok andre boller på suppen.
Det kommer dog an på de timer du kan arbejde. Du skal kunne arbejde min 12.5 timer for at bibeholde fleksjob. Kan du det, har du retten på din side.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2008, 01:52   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Lars Dubo hvem er det på kommunen der siger førtidspension er det din sagsbehandler eller er det din jobkonsulent ?

Der er nemmelig en himmelvid forskel på hvem der siger det , jeg er også flekser og jeg har været ledig meget længe inden det selv lykkedes mig at få et job, det medførte at nogen af de job som kommunen kom med var job der var helt ude i hampen...

Ja nogle af dem var endda samme slags job som jeg kom fra og som der udtrykkelig står i mine papir at jeg ikke så meget som kan overveje at tage igen, pga skånehensyn og nedslidning i netop de fag ...

derfor havde jeg nogen gange en kamp med jobkonsulenter med det resultat at jeg flere gange fik at vide at mine kvalifikationer i forhold til mine skånehensyn var så problematiske at jeg lænede mig op af en førtidspension , og det var sjovt nok først efter at jobkonsulenterne havde fundet ud af hvor vigtigt det var for mig at arbejde...

efter at have hørt på dem nok gange blev jeg sur og sagde ,,,, fint skriv det ned og så giv mig den pension i fabler om, jeg er IKKE enig ...

efter jeg sagde ja tak og så skriv ned, så hørte jeg ALDRIG fra dem om en pension igen

så det kan være en raffineret måde at få dig op i timer eller ud i erhverv du ikke selv mener at du magter , og de trusler kommer som reglen hvis de ser en stor arbejds identitet.

Efter mine små møder med jobkonsulenter spurgte jeg til sidst min sagsbehandler om der var nogen måde man kunne tvinges på pension og svaret var at det var noget der uhyr sjældent sket i dk og i de tilfælde hvor det skete var det som reglen meget psykisk syge mennesker som fik en pension uden at have medvirket aktivt til det selv....

så mon ikke det bare er spil for galleriet , med de diagnoser du beskriver ser jeg ikke en snebolds chance i helvede for at det er noget de kan få igennem, det er jo ikke kun en person der sidder og giver pension men mange flere så selv om en siger det, så er der altså mange flere med indeover...
  Besvar med citat
Gammel 23-10-2008, 10:18   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
ÅÅÅH GID min sagsbehandler ville tvinge den førtidspension ned over hoved på mig, huuulk!!

Men hvor frygteligt, hvis man selv føler man kan arbejde.

Dog er jeg enig med Hejdien, det kan godt være et skalkeskjul.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2008, 18:30   #9
Lars Dubo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2006
Indlæg: 54
Styrke: 19
Lars Dubo er ny på vejen
Det er helt sikkert en fis i en hornlygte som du er inde på. Det er socialformidleren der ikke ved hvad hun har med at gøre, og jeg vil gøre alt for, at hun ikke får medhold i sagen. Da hun ikke har diagnoserne dokumenteret vil jeg også mene hun har en meget tynd sag, at fremstille overfor pensionssamrådet.

Til Pia,
Det er fuldstændigt rigtigt det du skriver. Jeg har allerede fat i fagforeningen. Jeg kan sagtens arbejde 25 timer om ugen eller mere.

Til Helene

Jeg kan desværre ikke gennemskue hvad for et "Skalkeskjul" der er tale om. Kan du uddybe hvad du mener ? Måske for, at køre en klient psykisk ned i møget eller andre ting ?

Til Heidi,

Ja og så en raffineret måde, at få folk på kontanthjælp på hvis man siger nej til et job man ikke kan klare. Gør man det 2 gange er det yt. Men skånehensynene skal jo overholdes, og er det ikke tilfældet, kan man godt afslå et urimeligt tilbud. Men tak for din vurdering. Jeg tror heller ikke de har en "Kinamands" chance for, at bevilge en pension hvis man ikke vil have en.

Sidst redigeret af Stezu; 26-10-2008 kl. 19:04. Årsag: 4 indlæg slået sammen - huske at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
Lars Dubo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jøses for sku grå hår i hovedet af det reform haløj KatrineB Politik og Samfund 0 30-06-2012 20:24
Bettina Post slår hovedet på sømmet Ragdoll Politik og Samfund 9 23-08-2010 18:44
Tankerne flyver rundt i hovedet mimse Dit og Dat 19 02-04-2008 15:37
Bøj hovedet ved skærmen Stella Dit og Dat 3 27-02-2008 00:05
Jord i hovedet Claus Andersen Dit og Dat 0 14-10-2006 13:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension