K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2011, 17:49   #1
LJensen
Ved at vænne sig til K10
 
LJensens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2011
Lokation: Venslev
Alder: 38
Indlæg: 21
Styrke: 13
LJensen er ny på vejen
Hej, pas på, den har tråd er lang :-)

Hej, jeg hedder Lars

jeg har fuldt lidt med på sidelinjen og nu mener jeg det er på tide at jeg kommer med på et forum hvor der er 'plads' til mig.

Jeg føler jeg har brug for at komme af med min historie.

Jeg var i 2003, da jeg gik i 10. klasse, ude for en ski ulykke, hvor jeg brækkede ryggen. 1 lændehvirvel (1. Lombal) er flækket over på midten, øverste halvdel er rykket 2 mm ud af mod nerverne og så er hele hvirvelen trykket skævt sammen i venstre side. Det er kort fortalt hvad jeg døjer med.

resten af 2003 lå jeg i sengen og fik genoptræning, i form af 3x fys, og det var det. Så var det ellers ud på egne ben. Jeg startede på teknisksskole som mekaniker, men skiftede over til smedeuddannelsen. Det gik også super fint på skolen, jeg lavede flotte ting og fik gode karakterer. Da vi skulle en uge i praktik, oplevede jeg for første gang hvordan ryggen gjorde ondt og jeg afbrød praktikken, men gennemførte grundforløbet.
Efter det vidste jeg ikke hvad der skulle ske og jeg kom på produktionsskole i Roskilde. Det var på Naturskolen i Vor Frue, hvor de havde gartneri og der blev jeg helt vild med at være gartner, så jeg besluttede at jeg ville være gartner.
På teknisksskole, gik det igen rigtigt fint, men da vi skulle en uge i praktik, oplevede jeg igen de stærke smerter forbundet med rigtigt arbejde. Jeg gennemførte praktikken men jeg åd nærmest kun smertestillende for at komme igennem dagen. Jeg snakkede meget med lærerene på skolen om dette, og de mente et arbejde med mere aktivitet ville være godt. Jeg kom derfor til at arbejde med kontorbeplantning.
Det var super godt, for jeg var i gang hele tiden og jeg mærkede næsten ikke smerterne. Jeg har været i mange forskellige beplantnings firmaer og har prøvet at blive behandlet ordentligt og blive behandlet som skidt., så det har gjort mig rigere på livet, men det har også haft sine konsekvenser. Jeg kunne ikke se det dengang, men set i bakspejlet kan jeg godt se at mit forbrug af smertestillende har været stigende ligesom mine sygedage og mine daglige smerter, har været voldsommere end jeg ville indrømme, så jeg har bare knoklet på...
Jeg kom ud i et super firma, hvor jeg gjorde min uddannelse færdig i 2009, men en måned efter jeg var udlært, blev jeg fyret pga chefen ikke ville have mig til at ødelægge min ryg mere end den var. (I hvertfald i hans firma...) Jeg ville ikke indrømme det, men igen set i bakspejlet, så var min ryg totalt smadret...
jeg så det som en chance for at skifte branche, til noget det var mindre fysisk hårdt. Men det var mildest talt svært at komme i nærheden af noget som helst.
Det meste af 2010 gik hos et jobansøgnings-jobtræning-ansættelsessamtale-coaching knald ting (A2B)... det bestod af at man kom og drak kaffe og stirede tomt ind i en pc. Jeg fik under dette forløb genoptræning hos en fys der startede med at give mig mange øvelser, men det gjorde ondt værre og efter 3 måneder opgav hun at behandle mig, fordi mine smerter kun blev værre.
I slutningen af det forløb fik jeg tilbudt at blive sælger i et reklame bureau, men igen ryggen kunne ikke klare det. Det var for anstrengende at sidde og stå ved et skrivebord. Så endnu engang fyring pga for dårlig ryg...
Det var i september, så jeg har været sygemeldt siden. Jeg blev sendt i aktivering, fordi når man er syg, så skal man lave noget... jeg kom først til et kursus sted der hedder Team aktiv, og der skulle vi have undervisning i goodvill og vi skulle træne i motionscenter. Jeg fulgte undervisningen men ikke ved bordet. Jeg lå på gulvet, fordi jeg ikke kunne sidde på stolene...
Jeg fik lagt et program af en fys, i træningscenteret, der var vikar og det gjorde rigtigt ondt når jeg gik der fra. Men jeg tænkte at det skal være skidt før det bliver godt. Men da den faste fys kom tilbage efter et par uger og han så hvad jeg lavede, slettede han hele programmet og gav mig 4 gulv øvelser jeg skulle lave, men det gjorde stadig ondt værre og han opgav mig også.
Da mit foløb hos Team 'in' aktiv sluttede, fik jeg at vide jeg skulle starte hos et jobtræningssted, der hedder Jobform, som var et sted hvor de vurderede folk og fandt ud af hvor meget de kunne arbejde.
Det viste sig at være den rene KZ lejer! Ingen ansatte der havde lægelig baggurnd til at vurdere folk. Samtaler fandt aldrig sted, alligevel kunne de give et refareat af hvordan det var gået ved afsutning af forløbet. Første dag gik med at drikke kaffe fra kl 7- kl 12, anden dag lige så, tredige dag ligeså, fjerde dag; nååjjooo, vi skal da lige have jer sat ind i tingene... Så blev jeg sat til at sortere bøger, det resulterede i at jeg var sengeliggende i de næste 9 dage... Resten af tiden der, gik med lege med efter deres regler, men det var kun for at mentalt overleve... Aldrig har jeg oplevet at blive behandlet så umenneskeligt som der. Ikke engang min værste fjende ønsker jeg der hen. En anden kursist sagde det meget godt: 'Bare fordi vi har ondt i ryggen, betyder det ikke vi er dumme!'... Vi var flere der døjede med hoste og luftvejsproblemer, men vi tænkte at det var fordi det var vinter og der var koldt derovere, men vi spurgte ind til det, fik vi at vide der var asbest i loftet, men de ville ikke gøre noget ved det, fordi de ikke havde fået nok klager endnu... Lidt syret holdning at have efter min mening?!?

Da mit forløb der næsten var slut, blev jeg kontaktet af en planteskole, som kender mig i forvejen, de manglede en kørende sælger/repræsentant for firmaet. Så jeg kom i en praktik på nedsat tid (20t/u) i 3 md. Jeg har været der i 2 md nu og jeg har monster problemer med ryggen. Jeg får masser af smertestillende, der helt tager kræfterne fra mig, og jeg ved endnu hvad fremtiden bringer...

Puhhaaa.. det var en hård omgang. Jeg er helt færdig nu og skal ind og hvile. Der må komme mere på senere om mærkelige holdninger fra venner og syge udmeldinger fra sagsbehandlere...

endnu engang, hej, jeg hedder Lars...
LJensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 18:32   #2
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Velkommen til, Lars!

Pyha, sikke en omgang, du har været udsat for og alligevel har du god humor, fantastisk!

Umiddelbart slår det mig, at du sidder og skriver på PC og derfor er du helt kvæstet lige nu efter dit lange indlæg?

Jeg trækkes også med "rygproblemer" og ligger altid på maven foran den lille notebook, måske kunne det være en løsning for dig...

...ville bare lige sige velkommen til dig, på vej ud af døren, men bliv hængende i din tråd, flere kommer til :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 18:37   #3
Kelle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2010
Lokation: Lidt forskellige steder, men altid Jylland - så vidt jeg husker. :)
Indlæg: 35
Styrke: 14
Kelle er ny på vejen
Hej Lars

Sikke en behandling du har fået! Det er da umenneskeligt!

Jeg bliver så gal over alt det, der foregår i Danmark. Jeg har læst så mange historier om dårlig behandlig af syge mennesker. Det er helt hul i hovedet.

Jeg tænkte på om du har ondt andre steder end ryggen? Kan det mon være noget fibromyalgi? Jeg har det nemlig også, og jeg ved hvor nemt det bliver værre. Og det forværres jo også selvom man tager smertestillende, så kan man virkelig mærke det, når virkningen forsvinder. Brr... Derfor jeg holder mig så meget som muligt fra smertestillende medicin, jeg glemmer nemlig hvor mine grænser går, når smerterne formindskes.

Venlig hilsen Kelle
Kelle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 19:33   #4
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Hejsa
Og velkommen ! Her finder du al mulig støtte af utrolig rare og søde mennesker - dem der i den grad giver gode råd - et hjælpende ord - et kram når afgrunden bare er uoverskuelig - der er folk herinde der kender "manegen" med de underlige sagsbehandlere og de groteske udmøntninger af paragrafferne !

Herinde har vi alle en historie med i bagagen - og vi ved hvilke kræfter der er på spil - både dem vi skal bruge til at kæmpe med sygdomme - og dem vi skal bruge på kampen med systemet !

Og din historie hører da absolut til i den mere "hard core" ende af registret - lige som min egen !
De bedste hilsener og et velment
kh
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 20:51   #5
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
Hejsa

og velkommen til Lars

sikke en omgang du har været igennem og som den kære Vibbe skriver,så er
du kommet til det rette sted, for k10 er en utrolig god side at hente støtte
fra, iblandt mig selv har stor glæde af den

KH Alanabith
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 21:45   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Lars, min seng kalder lige om lidt, men jeg skriver lidt mere i morgen, hvis der ikke er nogen der er kommet mig i forkøbet.

Dog vil jeg lige sige en ting til dig, og jeg mener det meget alvorligt, du skal dælme passe på din ryg, du kan ikke få en ny.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 22:02   #7
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Hej Lars....ligesom de andre, vil jeg sige velkommen til, her er rigtig dejligt at være.
Vil bare gi' dig et og sige til dig at du ikke er alene. Der er altid nogen her der støtter og gir' gode råd....eller bare vil gi' en hvis man har det svært.
Med din historie kan jeg godt forstå du har brug for at få det luftet, og komme af med alle de tanker der rumsterer....Dejligt du vil dele det med os andre.

Knus fra Bertha
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 00:05   #8
LJensen
Ved at vænne sig til K10
 
LJensens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2011
Lokation: Venslev
Alder: 38
Indlæg: 21
Styrke: 13
LJensen er ny på vejen
Hej alle sammen,

Tusind tak for jeres tilkendegivelser! Det er rart at vide man ikke er alene, og der faktisk er nogen der interesserer sig for andre og vil give gode råd. Også tusind tak for kram, det er rart.

Ja, jeg prøver virkelig at holde humøret oppe og bruge masser af humor, sarkasme og galgenhumor. jeg føler også det er vigtigt for ikke at brænde totalt mentalt sammen... Jeg har også min have som jeg prøver at bruge flittigt, for at koble af...

Jeg kan godt følge tanken med at Fibromyalgi kunne være en del af mine smerter, men jeg kan ikke nikke kende til dette. Jeg har mødt flere personer med denne diagnose og jeg kan se på deres smerter at det er en anden end mine. Jeg har mine smerter i rygraden omkring brudet, op i nakke og skuldre og ned i balder og lår.

Ja jeg sidder ved min bærbar og skriver, idag har jeg siddet i køkkenet på min højstol med computeren på køkkenbordet. Ellers plejer jeg at ligge på sofaen, i en flyder stilling med computeren på skødet... Jeg har store problemer med at ligge på maven, både i sengen og på gulvet. Når jeg er på kontoret og bliver nød til at hvile, ligger jeg på gulvet. Enten på siden eller på ryggen med benene oppe på en stol.

jeg tror jeg vil ligge den smertebeskrivelse op, som jeg skrev til min læge...

Ja, jeg skal passe på ryggen. jeg har bare svært ved at forholde mig til at jeg skal gå fra en super aktiv tilværelse til det modsatte. Jeg har altid været med til bla at ligge fliser i indkørsel og terrasse, grave ud til fundament, grave kloak, køre traktor, maskiner og køre markræs... Der er mange af disse ting jeg stadig gerne vil, men ikke kan og det piner mig...

Min seng er også begyndt at kalde, endnu en gang tak.

Lars
LJensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 00:35   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Er du stadig under udredning af kommune, eller lever du alene af lønnen for de 20timer?

Er du stadig medlem af fagforening?

PS Velkommen til.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 07:34   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LJensen Se meddelelser
Ja, jeg skal passe på ryggen. jeg har bare svært ved at forholde mig til at jeg skal gå fra en super aktiv tilværelse til det modsatte. Jeg har altid været med til bla at ligge fliser i indkørsel og terrasse, grave ud til fundament, grave kloak, køre traktor, maskiner og køre markræs... Der er mange af disse ting jeg stadig gerne vil, men ikke kan og det piner mig...
Det er rigtig svært at erkende, at man ikke længere kan det, som man kunne engang.

Nu ved jeg ikke, om det du slås med i ryggen kan blive forværret, for hvis det kan det, skal du jo lige tænke på hvad der evt. kan ske på længere sigt.

Jeg har selv problemer ved 4./5. lændehvirvel, og da jeg fik læst på nettet hvordan det evt. kunne udvikle sig, lærte jeg da godt nok, at sige fra.

Du må have været i kontakt med nogle speciallæger vedr. din ryg, har du kopi af hvad de har udtalt (f.eks. speciallægeerklæringer)?

Du har også mulighed for, at få kopi af røntgenbeskrivelserne.

Jeg kan se, af dit indlæg, at du har været igennem forskellige former for træning, bl.a. via kommunen, disse tror jeg du skal lære, at være lidt forbeholden overfor.
Træning kan være godt, men hvis man har et problem i forvejen kræver det altså, at man ved hvad man har med at gøre.
Det ville jo ikke være smart hvis du ender med noget der er meget værre, p.g.a. forkert træning.

Du kan evt. prøve at søge på "Teddy Øfeldt", både her på siden og med Googl.

Da jeg læste dit startindlæg tænkte jeg flere gange, at du måske kunne få revalidering via kommunen, sådan, at du kunne blive uddannet indenfor et helt andet område.
Her kan du jo overveje hvad du godt kunne tænke dig, og ikke mindst, hvad du tror, at du kan klare.

Men uanset hvad du går igang med, så er det altså forbandet vigtigt, at du passer godt på dig selv, du kan ikke forvente, at andre gør det, og du skal leve mange år endnu med den ryg.

Og så prøv at overveje, om der er andre ting du kan bruge din fritid på, så du har noget indhold i tilværelsen selv om du ikke kan det samme som før.


For mit eget vedkommende var jeg i meget lang tid meget frustreret over, at jeg ikke længere kan sidde en hel dag ved symaskinen, men hen ad vejen har jeg alligevel vænnet mig til, at sidde lidt ved symaskinen og så lave noget helt andet, så lidt ved symaskinen igen o.s.v.

Det tager tid, men man kan lære at leve med meget.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søger K10 tråd Ragdoll Alt det andet 5 13-10-2010 17:28
ny tråd c.l.e.o. Hjælp til Forum Brug 1 21-04-2010 01:37
For at gøre en lang historie kort...eller lang... chico Din historie 5 12-02-2010 10:37
Forsvundet tråd Gittemor Dit og Dat 3 13-08-2008 08:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension