K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2010, 22:17   #21
adhsl
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
adhsl er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af brøkpensionist Se meddelelser

Og så må det åbenbart også lyde fornuftigt for dig og være passende, at beskæftigelsesminister Inger Støjberg truer danske statsborgere med udvisning, hvis de vender for syge hjem efter ophold i et andet land inden for EU og ikke kan forsørge dem selv og sine, jf. hendes svar på S 2222, folketingsåret 2008-2009
Hej brøkpensionist.
Hvis du sender et direkte link til "jf. hendes svar på S 2222, folketingsåret 2008-2009" så vil jeg personligt kontakte hende og bede hende forholde sig til hvor jeg så skulle udvises til hvis det var min sag det drejede sig om.

Hvis du ikke sender et link der giver samme mening, så lover du at nyde din brøkpension og droppe folketingsdebatten på TV4 :-)
adhsl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 22:45   #22
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Til adhsl

Hvad angår beskæftigelsesminister Inger Støjberberg trussel om udvisning af danske statsborgere, så kan det findes her:

http://www.ft.dk/dokumenter/tingdok....orhandling.htm

Læge mærke til, at hun svarer: "Det mest sandsynlige vil være, at statsforvaltningen vil erklære hendes ophold her i landet for ulovligt, hvis hun ikke kan forsørge sig selv."

Jeg har bestemt ikke i sinde at nyde min brøkpension.

Har derimod i sinde at gå foran EU's domstol for menneskerettigheder med min sag, for jeg finder mig ikke i at blive diskriminineret af mit eget land, bare fordi jeg kommer fra det danske mindretal i Sydslesvig, og fordi jeg som EU-borger har benyttet mig af retten til fri bevægelighed og beskæftigelse på en anden medlemsstats område.

Udenrigsminister Lene Espersen har den 31.5.2010 kritiseret regeringen i Slesvig-Holsten for at diskriminere det danske mindretal, fordi sydslesvigske skolebørn kun skal have 85 % af det tilskud tyske skolebørn skal have.

http://www.ft.dk/samling/20091/spoer...114/862553.pdf

For danske skolebørn i Sydslesvig er også 100 % værd i udenrigsministerens øjne.

Men når jeg kun skal have 67,5 % af en fuld pension, fordi jeg kommer fra Sydslesvig og har arbejdet i offentlig dansk interesse ved Dansk Skoleforening for Sydslesvig, så er det ikke diskrimination.

Tja, hvilken dobbeltmoral Danmark kan lægge for dagen.

Lige for tiden er EU-Kommissionen igang med at behandle en klage fra mig og 79 andre klagere fra Danmark mod brøkpension og starthjælp til EU-borgere.

Jeg har for nylig også sendt et andragende til EU-Parlamentet.

Og EU-Parlamentarikeren Morten Messerschmidt kan også godt se mit problem, så han må gerne tage ordet, når min sag behandles af parlamentet.

Sidst redigeret af brøkpensionist; 22-08-2010 kl. 01:41.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 23:42   #23
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Men når jeg kun skal have 67,5 % af en fuld pension, fordi jeg kommer fra Sydslesvig og har arbejdet i offentlig dansk interesse ved Dansk Skoleforening for Sydslesvig, så er det ikke diskrimination.

Tja, hvilken dobbeltmoral Danmark kan lægge for dagen.
vil da mene danmark er danmrk intil grænsen så der må jeg give dig ret kan ikke passe
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 01:44   #24
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
EU-Kommissionen

Jeg vil bestemt ikke have fuld pension, bare fordi jeg kommer fra Sydslesvig og er dansk statsborger.

Men det er da meget bemærkelsesværdigt, at jeg af mange får medhold af den grund.

Jeg mener at have ret til fuld pension, fordi jeg er EU-borger og har været arbejdstager.

EU-Kommissionen oplyser følgende under overskriften "Du kan føle dig tryg":

“Der er store forskelle mellem de forskellige landes invalidepensioner. Hvis du er vandrende arbejdstager, sikrer EU-reglerne, at du får den samme behandling, som hvis du altid havde boet og arbejdet i det samme land.”

Det med tryghed må der være nogen, der har misforstået i min sag.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 11:07   #25
adhsl
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
adhsl er ny på vejen
http://www.ft.dk/dokumenter/tingdok....orhandling.htm


En tysk borger, der er statsborger, som flytter til Danmark uden at have arbejde, og som søger kontanthjælp på grund af sygdom vil heller ikke kunne få kontanthjælp eller for den sags skyld starthjælp. Det mest sandsynlige vil være, at statsforvaltningen vil erklære hendes ophold her i landet for ulovligt, hvis hun ikke kan forsørge sig selv. Hun skal kunne betragtes som vandrende arbejdstager for at kunne få hjælp. Så nej, regeringen vil ikke tage initiativ til at ændre reglerne.

Det får du lige lavet om til :

Citat:
Oprindeligt indsendt af brøkpensionist Se meddelelser
Til adhsl,
Og så må det åbenbart også lyde fornuftigt for dig og være passende, at beskæftigelsesminister Inger Støjberg truer danske statsborgere med udvisning, hvis de vender for syge hjem efter ophold i et andet land inden for EU og ikke kan forsørge dem selv og sine, jf. hendes svar på S 2222, folketingsåret 2008-2009.
?
Jeg har sendt en mail til Inger Støjberg om dine postulater, uanset om jeg kan li hendes politik eller ej, så skal hendes ord ikke forvanskes på den måde.... det er urent trav.

Jeg stopper her.
adhsl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 13:09   #26
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af adhsl Se meddelelser
Kære Huldra
Nej I kan ikke sammenlignes, manden på bænken er død af kulde, og du sidder godt og trygt.
Der er ingen tvivl om hvem af jer jeg ville følge til færgen.
ja, det kan jo kun være mig så..

for ham den døde må du ikke rende med, det er uetisk omgang med lig og det er forbudt.

og strafbart..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Danskere: Rygere og fede skal smides bag i køen! buster Politik og Samfund 14 17-03-2010 18:15
Fleksere smides på kontanthjælp i stor stil zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 17-04-2009 12:45
Lejere smides på gaden som aldrig før ! Stella Det er da strengt ! 14 16-04-2007 20:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension