K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2011, 05:16   #21
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Viggo.

BAN = beskæftigelseankenævnet.

mvh.

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 05:31   #22
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Tak for det, er det ikke sådan at man sender klagen til kommunen som hvis de ikke kan godkende den videresender den til beskæftigelsesnævnet som så tager stilling Er det korrekt?

Gunvor kan du heller ikke sove?
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 07:02   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dasq Se meddelelser
for lige pt, vil hun ikke give mig et referat af de samtaler hun har haft med min læge, da hun mener det er "interne notater"
Kan du ikke få dette oplyst af din læge?

Hvis nu, at din læge har sat hende godt og grundigt på plads, så er det jo ikke så mærkeligt, at hun ikke vil fortælle dig om det.

Når man har en sag kørende i kommunen er det vigtigt, at have en læge man kan regne med og, at holde tæt kontakt til denne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 09:12   #24
dasq
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
dasq er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Kan du ikke få dette oplyst af din læge?

Hvis nu, at din læge har sat hende godt og grundigt på plads, så er det jo ikke så mærkeligt, at hun ikke vil fortælle dig om det.

Når man har en sag kørende i kommunen er det vigtigt, at have en læge man kan regne med og, at holde tæt kontakt til denne.
-du har helt ret.. men heldigvis er jeg fortrolig med min læge... og ville ikke bytte ham ud for noget. dog er nogem af de andre læger i vores læge hus nogle fjolser.:S
dasq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 09:14   #25
dasq
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
dasq er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Var du hos lægen?

I givet fald, håber jeg som minimum, at kommunen kommer til at betale for en lægeerklæring!

Og med den i hånden, står du stærkere også ift at bevise unødig brug af ressourcer.
(husk at få en kopi selv).

VH Popiae
Nej, jeg var ikke hos lægen, jeg ringede direkte til den læge de havde pålagt mig at komme op til.. og sagde at jeg ville have min egen læge, ham har jeg så ringet til idag men først fået en tid den 22/6 :S
men det kan jeg jo ikke ændre på. spurgte om de havde nogle afbud osv.? men det havde de ikke..
dasq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 09:19   #26
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej DASQ.

Da det jo ikke er ualmindelig hos prak. læger, at man ikke kan komme til NU el. samme dag medmindre det altså er akut (hvilket influenza ikke er medmindre du er oppe og ringe m. 42 i febervildelse), ja, sa er det almindelig praksis, at man taler m. lægen pr. tlf., som så notere i ens journal, at man har kontaktet dem ang. dette el. hint, og så følger op på det, når man kan få en tid.

Det væsentlig er du har været i en form for kontakt m. din læge på dagen, og altså ikke at du har fået en akut tid på et forkert grundlag, og dermed frataget en egentlig akut patient muligheden for at få lægehjælp. Sidst nævnte er misbrug af prak.lægesystem.

Mange hilsner

Gunvor

PS: i denne vantigtige historie kan jeg ikke lade være med at spekulere på om, det næste ikke bliver at SB'ere ringer 112 og bestiller en ambulance til én. Der er jo akut.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 31-05-2011 kl. 09:22. Årsag: PS. kunne ikke lade være
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 09:54   #27
dasq
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
dasq er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej DASQ.

Da det jo ikke er ualmindelig hos prak. læger, at man ikke kan komme til NU el. samme dag medmindre det altså er akut (hvilket influenza ikke er medmindre du er oppe og ringe m. 42 i febervildelse), ja, sa er det almindelig praksis, at man taler m. lægen pr. tlf., som så notere i ens journal, at man har kontaktet dem ang. dette el. hint, og så følger op på det, når man kan få en tid.

Det væsentlig er du har været i en form for kontakt m. din læge på dagen, og altså ikke at du har fået en akut tid på et forkert grundlag, og dermed frataget en egentlig akut patient muligheden for at få lægehjælp. Sidst nævnte er misbrug af prak.lægesystem.

Mange hilsner

Gunvor

PS: i denne vantigtige historie kan jeg ikke lade være med at spekulere på om, det næste ikke bliver at SB'ere ringer 112 og bestiller en ambulance til én. Der er jo akut.
Jeg er meget træt af at kæmpe med min SB, det har igennem hele min periode igennem dette system, ligget i undertonerne fra min SB at jeg er rask.? og intet fejler... dette er ekstremt fustrende og håber snart at hun vil se tingene fra min side...
dasq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 10:32   #28
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dasq Se meddelelser
Jeg er meget træt af at kæmpe med min SB, det har igennem hele min periode igennem dette system, ligget i undertonerne fra min SB at jeg er rask.? og intet fejler... dette er ekstremt fustrende og håber snart at hun vil se tingene fra min side...
Hej dasq.

Jeg ville i din situation helt klart bede om aktindsigt (løbende hvis du tidligere har søgt) i din sag hos kommune. Husk aflevere mod kvittering og kopi til dig selv!!

Få en udskrift fra lægen som omtaler/dokumenterer; samtalen/opringningen fra SB og at du har kontaktet lægehuset som hun har forlangt.

Send en klage til socialcenterchefen over den sagsbehandlingen du gennem hele perioden har modtaget fra denne samme SB.

Et klart og tydeligt, kort og kontant brev hvor du skriver eksempler på "misbrug" og fejl fra SB side.

Du beder selvfølgelig også om at få en ny; nu kompertant SB.

God bedring (og kamp)

Bella
Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 12:14   #29
dasq
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
dasq er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bella67 Se meddelelser
Hej dasq.

Jeg ville i din situation helt klart bede om aktindsigt (løbende hvis du tidligere har søgt) i din sag hos kommune. Husk aflevere mod kvittering og kopi til dig selv!!

Få en udskrift fra lægen som omtaler/dokumenterer; samtalen/opringningen fra SB og at du har kontaktet lægehuset som hun har forlangt.

Send en klage til socialcenterchefen over den sagsbehandlingen du gennem hele perioden har modtaget fra denne samme SB.

Et klart og tydeligt, kort og kontant brev hvor du skriver eksempler på "misbrug" og fejl fra SB side.

Du beder selvfølgelig også om at få en ny; nu kompertant SB.

God bedring (og kamp)

Bella
Det er klart en mulighed.. men er nu på sagsbehandler nummer 3, netop pga de andre ikke var kompetente... men ja jeg må kæmpe
dasq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 13:59   #30
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
aaarrgh

Jeg kan ikke sige så meget, ikke andet end det er noget så groft - som om du var en patteunge eller idiot.

Jeg holder med dig!!!
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indhentning af data fra Sundhed.dk lgkh62 Alt det andet 3 02-10-2013 07:10
Ftp §17, indhentning af yderligere oplysninger UDEN samtykkke!! Tiga Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 37 20-12-2012 10:07
Indhentning af lægelige oplysninger kagekrummen Alt det andet 5 07-04-2011 19:25
indhentning af læge oplysninger kommunen nille60 Spørgsmål ang fleksjob 19 24-10-2009 20:18
indhentning af oplysninger metsen Alt det andet 14 03-01-2009 00:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension