K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2013, 02:26   #1
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hjælp dig selv - hjælp!

Her går man og tror at kommunerne de bare sådan helt automatisk bare giver folk afslag på forskellige ting der bliver søgt....ud fra at de ikke har så mange penge i kommunerne...

Altså at de kassetænker i stor stil....

Hvor dum er man så lige....DOHH....

Det er jo ikke derfor de gør det....det er selvfølgelig for at hjælpe deres borgere....det burde man jo kunne have sagt sig selv...

Nu mangler borgerne bare at finde ud af at det er en hjælp de får..

Citat:
Kolding kommune lancerer et nyt menneskesyn, der handler om at give så mange afslag som muligt. Deres nye strategi hedder: ”Ind med selvværdssamfundet og ud med velfærdssamfundet.”

Kolding kommune har nu set lyset - og har åbenbart fundet ud af, at mennesker faktisk gror ud af en gren. Et nyt menneskesyn er under opsejling og mangler kun at blive spredt udover det danske land.

I en artikel fra Mandag Morgen om Kolding Kommunes nye strategi på det sociale område fremgår det, at jo flere afslag en borger får, jo større sandsynlighed er der for, at de bliver i stand til at klare sig selv.
Kilde: http://www.denoffentligesektor.dk/bl...ig-selv-hjaelp

Bare man dog boede i Kolding kommune

Ironi kan forekomme!!!
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 05:42   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Aaaahahahaha, shit det er humor!

Har man lyst til også at læse Kolding kommunes egen udlægning af sagen, og læse et brev fra en borger der er har fået så mange afslag, at hun nu har sendt en stor buket til sagsbehandleren....fordi hun er så lykkelig for alle afslagene så kommer linket her:

https://www.mm.dk/kolding-viser-vej-...-selvv%C3%A6rd

''Vivi Autzen er faktisk taknemmelig for de mange afslag, hun har fået. Det har motiveret hende til i højere grad at klare sig selv og har givet hende større selvværd. Hun er så taknemmelig, at hun nu har sendt en stor buket blomster til sin kommunale sagsbehandler sammen med et takkebrev, hvori hun skriver:

”Kære Alice. Jeg vil først og fremmest sige dig tak for de mange afslag, der i den grad har forhindret mig i at dumpe ned i den offerrolle, der ellers ligger lige til højrebenet for os forældre til handicappede børn. Tak for en god og professionel sagsbehandling og for at have set mig som en ressourcestærk forælder, der godt kan klare det selv, og for at have givet mig ”blå måne” – et udtryk fra Smølfe-filmen, som mine piger elsker – det vil sige det, som jeg havde brug for, i stedet for det, som jeg bad om,” skriver Vivi Autzen i sit brev til sagsbehandleren.

Dette er så grav alvorligt ment, men.......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 08:02   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
""Kolding kommune lancerer et nyt menneskesyn, der handler om at give så mange afslag som muligt. Deres nye strategi hedder: ”Ind med selvværdssamfundet og ud med velfærdssamfundet.”"
Kopieret fra Web's indlæg.

Jamen hallo venner, man får dælme da også et højere selvværd, når man oplever, at blive bedre og bedre til, at skrive klager/anker, der siger spar2, og ofte ender i medhold.

Det skal man sandelig ikke kimse af.

Skrevet med en snert af ironi, men også en god portion sandhed.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 09:11   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hihihi ja, det kan du sgu have ret i Vovse

Har bare sådan et problem generelt, når de der historier ruller frem, med klienter der er glade for deres afslag, og multihandiccapede og svært hjerneskadede der render rundt i silende regn og samler vådt karamelpapir op, fordi de på den måde vil takke samfundet for førtidspensionen.....
- jeg samler også skræl op hvis jeg ser det, jeg har så bare ikke et behov for at ALLE skal se hvor dygtig jeg er
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 17:17   #5
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
ejjj, hvor har jeg hygget mig over jeres kommentarer, Vovse og helenekr.

Helene, du kan sige tingene så de er helt klare og jeg er nogen gange vild med din måde, at beskrive på
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 22:29   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
ejjj, hvor har jeg hygget mig over jeres kommentarer, Vovse og helenekr.
Det glæder mig oprigtigt, at jeg kan være med til, at glæde andre mennesker.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2013, 09:24   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
ejjj, hvor har jeg hygget mig over jeres kommentarer, Vovse og helenekr.

Helene, du kan sige tingene så de er helt klare og jeg er nogen gange vild med din måde, at beskrive på
Det er da dejligt man også kan trække smilet frem hos hinanden engang i mellem, og at der også er plads til humor og undrende eftertanke, når de der historier om barsk modgang pludselig bliver vendt om til ren lykkerus...

Så kan vi andre så sidde her med den dårlige samvittighed, fordi vi bryder hulkende sammen over, at vi bare ikke kan finde lykken i et afslag, eller ikke får 5 minutter i prime-time sendefladen, fordi vi samer skræl og dermed bidrager til et samfund, der er så gavmildt at tilkende os en førtidspension.
Politikernes ''man skal yde for at nyde'' har bidt sig fast, selv hos dem der slet ikke evner at kende begrebet og som i deres iver for at behage, slet ikke opdager, at de bliver brugt i kampagner der kun har dét formål, at gøre tingene endnu værre........de er den direkte adgangsbillet til at fortsætte jagten på syge og svage. Så tak for det.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2013, 09:33   #8
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Jeg sad og fik tanken at blomster og takkekort til sagsbehandleren kunne være dybt ironisk ment fra klientens side...men at kommunen vælger at tolke det helt bogstaveligt, altså med mindre historien er opdigtet af kommunen.
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2013, 09:47   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg tænkte mere på de der frygtelige dokumentarfilm om hunde der logre med halen, mens folk slår dem i hovedet med køller for at dræbe dem.....

Der findes bare folk der ikke fatter en meter af hvad der foregår.
På en måde er det jo beundringsværdigt, hvis folk bliver stærkere af modgang, afslag og løben panden mod en mur. Og der skal da nok findes nogle stykker af dem, men de er jo så sjældne, at der bliver skrevet om dem, når de dukker op. Men samtidig, er jeg egentlig dybt lykkelig over, at jeg ikke er en af dem.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2013, 13:48   #10
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Ja Vovse og helenekr

Her hos mig er vist alle grenene savet af.
Til min forundring er der dog slet, slet ikke vokset nogle blomster ud, der hvor de engang sad, men kun en lille stub tilbage.

Læste om nogen, som spurgte hvordan man fjerner en generende træstub?
Svaret er, at man sagtens kan leje en rendegraver, men det kræver et særligt certifikat at køre med sådan en - og så kan det blive en bekostelig affære.

- Men mon ikke, at de meget kreative i Kolding Kommune også kan finde på en omkostningsfri løsning på generende problemer.
Jeg tænker. Det ville jo være synd, hvis der også findes sådanne små stubbe derover og nogen så kommer til at falde over dem
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
har brug for hjælp - kan jeg selv gøre mere Dikal80 At søge førtidspension 9 23-10-2012 10:30
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp mig - og hjælp jer selv ;-) Odenseaneren Politik og Samfund 33 15-08-2011 19:32
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp. Det at søge selv efter § 17 AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 29-01-2008 02:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension