K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2012, 04:18   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja for dælen da! Jeg SKAL lige som være flad i slutningen af December, sådan har det altid været, og sådan skal det da bare fortsætte.

At få fyldt kontoen op allerede d 23'ende, ville da totalt ødelægge traditionen med restemad, lettere dvale og glæden over, det ''snart'' er sidste hverdag i måneden, så jeg kan nå at handle ind til nytårsaften en smule i panik.....for tænk nu hvis udbetalingen svipsede! Synes det er spændende hvert år at se, om alting nu også køre som det skal....

Det kan sgu også blive for moderne med de udbetalinger
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 09:19   #12
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af handy Se meddelelser
Har også svært ved at se fidusen...så skulle den stå på havregrød de sidste 14 dage i jan....
Uanset - det gør den da hvert år i januar
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 09:42   #13
Boras
Elsker at være her på K10
 
Borass avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 95
Styrke: 13
Boras er ny på vejen
Det er aldrig sjovt, hvis udbetalingen kommer så tidligt, at det kan være sidst på måneden, i en måned der ikke er begyndt.
__________________
Ledighedsydelse siden 01.08.12
Boras er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 12:54   #14
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Som udlandsdansker er pensionen klar den sidste hverdag i måneden... aldrig før... aldrig senere... også i dec...


Forstår ikke helt hvordan i kan leve med at køre økonomien så langt ud at pengene slipper op i løbet af måneden... ville selv få dårlige nerver hvis jeg ikke havde mindst en måneds pension til at stå på kontoen til en uforudset udgift



....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 13:34   #15
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg får også altid sidste hævedag og gemmer altid lidt...jeg ville personlig få dårlige nerver,hvis jeg var total flad den 25 og ftp-en f.eks var forsinket et par dg....jeg ved hvor mange dg der er og laver madplaner og sparer en del på den måde..
jeg ville være ligeglad med om de kom d.25 el.3o..det ændrer ikke noget..bugdet konto tager jo det den skal ha og så ved man nogenlunde hvad rest er...synes bugdet konto er en super ting,så der ikke går total koks i det..

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 16:48   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Som udlandsdansker er pensionen klar den sidste hverdag i måneden... aldrig før... aldrig senere... også i dec...


Forstår ikke helt hvordan i kan leve med at køre økonomien så langt ud at pengene slipper op i løbet af måneden... ville selv få dårlige nerver hvis jeg ikke havde mindst en måneds pension til at stå på kontoen til en uforudset udgift



....
Jamen det har jeg også, men da pengene skal gå til en uforudset udgift, så er de jo øremærket og går derfor ikke til andre ting - et princip jeg holder meget fast i.
Så jeg kan sagtens være halv flad i December, selvom der står penge på kontoen

Sidst jeg havde uforudsete udgifter ringede jeg bare til Leasy, og så kom Peter! Så jeg har stadig penge på kontoen, men ikke så mange i pungen
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 22:29   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Ja, jeg må erkende, at jeg ikke ved hvordan jeg skulle have klaret mig uden mit Dankort de sidste par år på kontanthjælp.

Nu hvor jeg er på fp har jeg også lidt stående til uforudsete udgifter, en ganske rar fornemmelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2012, 04:19   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har ofte tænkt på, hvad der sker hvis man ''kommer til'' at overtrække sit Dankort...

Jeg har kun prøvet det 1-2 gange, den ene gang med 50 kr og den anden gang med 8 kr, men jeg ringede til banken i begge tilfælde og beklagede det, hvorefter de sagde det var okay og at de ville gøre et notat om overtrækket.

Men man behøver måske ikke at fortælle dem det?

Jeg har ikke nogen særaftaler, der er ingen der har sagt, at jeg mister kortet hvis jeg overtrækker eller noget......men kan der ske noget, hvis det fx er et par hundrede kroner?
Jeg har faktisk prøvet at stå i den situation, at have manglet penge til fx aftensmad og div et par dage inden udbetalingen, men har pænt ventet til de kom ind på kontoen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2012, 08:24   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg har ofte tænkt på, hvad der sker hvis man ''kommer til'' at overtrække sit Dankort...
For mit vedkommende skete der ikke det store.

Med undtagelse af de måneder hvor der kom børnepenge stod min konto oftest i underskud når vi gik ud af en måned, oftest var det nogle få hundrede kroner.
En enkelt gang var det mere end blot et par hundrede kroner, og da fik jeg brev om, at pengene skulle indbetales inden en vis dato, og noget med "bål og brænd".
Det positive var så, at denne dato var efter den 1.

I november-december 2009 gik jeg og ventede på, at sb skulle få min sag videre til pensionsnævnet, jeg havde kæmpet i ca. 15 år, og økonomien var begyndt at hænge i laser. Og min datter skulle konfirmeres i foråret 2010.

I starten af december gik min pc død, helt død, så jeg gik i banken for at låne til en ny pc og til datterens konfirmation.
Jeg havde aldrig tidligere haft problemer med at låne i banken, men denne gang var jeg noget nervøs, for jeg kunne jo godt selv se, at det ikke var så smart, at kontoen gik i rødt hver måned.

Og for første gang fik jeg afslag på et lån.

Ved årsskiftet blev jeg så tilkendt fp, og så kunne jeg låne i banken igen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2012, 16:42   #20
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
jeg har osse prøvet at overhæve nogle gange og mit råd er,aftal det med banken inden man gør det,for ellers kan man hurtigt få ørene i maskinen.. sidste gang jeg gjorde det fik jeg den besked at gjorde jeg det igen uden det er aftalt ja så lukker de mit kort,selv om de ellers fik pengene den næste mdr, det er så heldigvis 11år siden dengang jeg fik den besked så ved ik om reglerne er ændret,men jeg søger altid for at ringe og aftale det på forhånd
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§ 100 december 2010 phhmw Den nyttige viden vi alle har 13 19-06-2018 08:02
Spin doctricens December suk... buster Politik og Samfund 0 08-12-2011 08:04
Er den 31 december trold70 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 26-12-2010 19:32
Nyt fra Ankestyrelsen nr. 4 - december 2009 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 1 25-03-2010 12:28
December blues Tino Dit og Dat 4 15-12-2009 22:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension