K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2012, 12:20   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvorfor dælen afskaffe fedt skatten?

Er det mig der har misforstået noget, men hvorfor skal fedt og sukker skatten afskaffes igen? Skal de mon finde pengene ved at skære ned på førtidspension eller fleksjob ydelserne??

Ved godt at der er noget om at den nævnte skat rammer de svage, men der snakkes jo ikke noget om tage fra de rige i stedet, nej så hellere sænke topskatten. At folk så pendler over grænsen i stedet, det ved vi jo, men det er sikkert dem der alligevel skal derned og købe alt det andet de også kan spare penge på i forvejen og altid har gjort!?

Jeg syntes det ok med den fedt og sukker skat hvis den ikke kan dækkes af andet "unødvendigt".
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 12:46   #2
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Jeg vil give dig delvis ret, fordi....

Jeg synes der skulle skeles til det usunde fedt og det sunde fedt, med den afgift, for det er forkert i min verden at skulle bøde for at man bruger det sunde fedt i sin feks. madlavning.

Så på sin vis synes jeg det er ok at fjerne denne afgift, men helst så jeg den ændret til at det var det usunde der var afgift på og ikke det sunde...
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 12:49   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg er stærk modstander af fedt afgiften, både fordi den rammer de aller svagest hårdest også fordi den rammer varer den enlig ikke var tiltænkt OG fordi fedt også det såkaldte usunde faktisk er ret nødvendigt for kroppen.

Sukker afgiften er jeg knap så meget modstander af, og dog ved jeg den betyder der vil komme en masse kunstige sødestoffer i varerne i stedet for, og det er jeg enlig ikke særlig begejstret for, når nu det åbenbart skal være der så er rigtig sukker altså bedre end kunstige stoffer, men den afgift kan jeg så bedre forstå.

Og den der med at de der alligevel tager over grænsen, den holder ikke, jeg kender flere som ikke har været taget over grænsen for at handle i årevis som har været af sted efter afgifterne er kommet på nogle af dem også flere gange, så det ved jeg ikke er korrekt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 17:41   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg er opvokset med at handle i tyskland og har altid gjort det og vil gøre det fremover...og der er mange penge at SPARE..på ganske alm dagligvarer...og der er flere og flere der gør det.det ka jeg høre på sproget..
skatteministeren ville ikke indrømme det var et problem - ilangtid.men måtte til sidst indrømme at det drejede sig om mange penge dk gik glip af..
om det er derfor de genovervejer sukker og fedtafgiften ved jeg ikke..men det kan da tænkes
og det er også hårdt for virksomhederne..de krakker el.flygter ud af landet
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 18:58   #5
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Jeg ville ønske jeg havde mulighed for at handle i Tyskland, men der er lige langt nok på cykel fra Kbh
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 19:11   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helle Smith Se meddelelser
Jeg ville ønske jeg havde mulighed for at handle i Tyskland, men der er lige langt nok på cykel fra Kbh
Jeps, også på cykel herfra - og jeg tror ikke engang vi kan klare turen selvom vi forsøger os på tandem med anhænger

Jeg er generelt modtander af ALLE afgifter og stigninger
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 19:23   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
nej der er langt derovre fra hovedstaden..enig...men hvad med sverige.er det ikke billig..det ved vi hernede ikke meget om...
men jo mere det stiger herhjemme jo billigere bliver det derovre..de har jo også forskellig moms.som f.eks i polen..der er flere forskellige satser i tyskland - alt afhænig af hvad man handler..det er kun grænsebutikkerne der generelt er for dyre..
måske ku DSB give en gratis ftp-tur til flensborg
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 19:29   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jooo, der er lidt billigere i Sverige - nogle varer, men igen, det kræver en bil. Det er ikke så fedt med tog, indkøbsposer og den slags, transporten koster og lidt.......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 19:48   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
helenekr

et forstår jeg godt..er man dernede,skal man også ha noget med hjem...så skal man finde en med bil og trailer og være 5 mand og dele udgigterne...men så forsvinder lidt af fidusen..
jeg troede madvarer..sukker og snolder var billigere i sverige..men kender det som sagt ikke...
men ved godt jeg er heldig..iforhold til mange andre..
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 20:55   #10
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Den der med at fedt/sukker- afgiften rammer de svageste allerhårdest -hvad skulle argumentet være derfor?

Melder I jer frivilligt ind i kliché-klubben, der siger, at alle på overførsel (også) er ernæringsmæssigt uuddannede og ubegavede og bare ukritisk køber hvad der er billigst på hylderne - altså lever af cola, hvidt franskbrød, slik og chips?

Det finder jeg mig ikke i!!

Min egen personlige overvægt stammer fra gourmetmad, hvidvin, cognac og store gin/tonic's, parret med 42 kanaler og nul motion - om jeg må be!



PS: selvfølgelig skulle afgiften være på U-sund mad/dårligt fedt.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad dælen er forskellen ? MLT Politik og Samfund 21 17-05-2013 20:49
Mette Frederiksen: Dælen dulme ikke ret mange ekseleven Politik og Samfund 0 27-09-2012 10:43
hvorfor ikke bare afskaffe førtidspension MTVRV1 Politik og Samfund 3 26-02-2012 19:29
Hvorfor er skatten på min løn så høj? logikeren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 30-09-2011 09:59
pensionist-og fedt job som top politiker . Stella Politik og Samfund 41 12-08-2009 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension