K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2013, 18:00   #11
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Som udgangspunkt skal du tænke på at forholdet mellem dig og banken er udelukkende forretning.

Bangen er ikke en velgørende organisation hvor man aller nådigst får lov at låne nogle af deres penge hvis man er sød og ellers opfører sin pænt.

Banken tænker koldt og kynisk, vi låner 100 kr ud og det skal vi have xx% for.
De vil selvfølgeligngerne haven en avance der er så høj som muligt.
Derfor kan man også sagtens forsøge at presse renten.

Dit lån lyder til at have en meget høj rente, som ER til forhandling.
Banken vil jo ti gange hellere beholde dig fordi de ved du ikke misligeholder lånet, end at lade et så stort lån glide helt af hænderne på dem.

Det er uhørt at betale noget der minder om 15% hvis man aldrig har misligeholdt lånet.

Det aller bedste du ville kunne gøre, er hvis du har noget at stille somnsikkerhed, så vil dinnrente kunne komme ned på1/3 og du kunne komme igang med at betale af på lånet.

Men ellers er det bare med at komme ned i banken og forhandle...
Det er dig der har føretrøjen, for du kan vælge at være kunde hvor som helst... de kan kun beholde dig som kunde hvis du synes du får en ordentlig vare.

Ikke noget med at sidde med hatten i hånden til mødet i banken... hvis du ikke selv kan virke selvsikker i sådan en situation, så tag en med, der kan være den selvsikre til mødet.

nå ja, jeg bruger jo selv en uvildig bankrådgiver, de par tusinde om året har sparret mig MANGE penge, i forhold til hvis jeg bare modtog rådgivning i min egen bank.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 18:20   #12
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Renteudgifter er fradragsberettigede, når de er betalt. Derfor er din reelle udgift ca 2/3 af det rentebeløb, du betaler.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 18:51   #13
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Regn ud hvad du mener at du har råd til at betale hver måned, og gå så ned i nordea og fortæl at det er hvad du kan betale hver måned.

Vil de ikke gå med til det, så gå ned i en anden bank og flyt din nemkonto dertil, det kan ingen bank nægte..

Det kan du roligt fortælle i Nordea.. de ved godt at hvis du flytter bank og stopper med at betale, ender de med et meget lille beløb hver måned eller ingenting, selvom de hiver dig i fogedretten.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 21:22   #14
henningv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2010
Lokation: hedensted
Indlæg: 176
Styrke: 0
henningv er ny på vejen
jeg mener at den gæld man selv har optaget, skal man osse betale tilbage, jeg får ca 10000 i pencion,, der af betaler jeg omkring 3600 i banklån. ( gæld optaget da jeg arbejde fuld tid )

så selfølgelig skal man betale, alt det man kan!
henningv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 21:31   #15
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af henningv Se meddelelser
jeg mener at den gæld man selv har optaget, skal man osse betale tilbage, jeg får ca 10000 i pencion,, der af betaler jeg omkring 3600 i banklån. ( gæld optaget da jeg arbejde fuld tid )

så selfølgelig skal man betale, alt det man kan!
Så må du da også sidde med en billig husleje, hvis det skal hænge sammen..

Går ud fra at de 10.000 er udbetalt, men det levner så kun 6400,- til resten.

Min husleje efter fraregnet boligsikring er med varme, vand og strøm 5400,-

Og så kommer der forsikringer og licens og internet og tlf og medicin og mad og tøj osv..

Så jeg ville ikke både kunne få mad og så betale 3600,- og måneden... tænker at det da vist er de færreste der kan det.

Han skriver heller ikke at han ikke vil betale, men forstår godt han er ved at kløjs i det høje afdrag.. som tilmed ikke afdrager på selve gælden, men kun renterne.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 15-09-2013 kl. 21:33.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 21:32   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Der er kommet flere gode råd i denne tråd, personligt ville jeg vælge mik16's forslag med, at spørge (pænt).

Men derudover undrer jeg mig meget over, at en bank bliver ved med, at sige ja til, at låne penge ud til et menneske, som tydeligvis ikke har meget, at "rutte" med.

Citat:
Oprindeligt indsendt af qwe Se meddelelser
Men jeg har lånt penge i banken undervejs i mit uddannelsesforløb, og jeg har haft svært ved at klare mig på bistandshjælpen efter at jeg blev syg, og jeg har derfor opbygget en gæld som kom op på 270.000 kr. i 2007, hos min bank, Nordea.
Siden da har jeg ikke lånt flere penge.
Kort før jeg blev tilkendt fp (var på kh) sagde min bank nej til, at låne mig flere penge, fordi de kunne se, at jeg kunne få problemer med tilbagebetalingen.

Da jeg så blev tilkendt fp, og fik lidt mere udbetalt pr. måned, så kunne jeg låne igen.

Sidste år ville jeg låne "lidt" penge i forb. med flytning, indskuddet var på plads med et kommunegaranteret lån, men der er jo altid div. "småting" i forb. med en flytning.
Min nye bankrådgiver lavede nogle underlige fejl (måske har hun haft blandet min sag med en andens?), men selv da jeg fik rettet disse var hendes svar nej, til et lån.
Jeg mailede til hende, at jeg var meget uforstående overfor afgørelsen, og kort efter fik jeg ja til, at låne pengene, udelukkende fordi min "gamle" bankrådgiver havde sagt god for mig.

Og her vil jeg tilføje, at jeg aldrig nogensinde har skyldt min bank over 40.000 kr.
Jeg har aldrig skyldt dem mere end, at jeg kunne betale det tilbage på 3 år.

På den baggrund undrer det mig, at en bank velvilligt fortsætter med, at låne penge ud til en person på den måde, som det er sket for qwe.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 23:22   #17
henningv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2010
Lokation: hedensted
Indlæg: 176
Styrke: 0
henningv er ny på vejen
jeg har bestemt ikke meget at gøre med pr måned, og har da ærlig talt selv leget med tanken om at opgive banken
men! har jo selv optaget gælden da jeg tjente rigtig godt, og har da osse fået ydelsen sat ned med 1000 pr måned.
men stadig meget jeg afdrager af de 10000 udbetalt
henningv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 23:58   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er helt fint at komme og have moralske opstød....

Har man lånt skal man også betale....

Jo jo det tror jeg alle er enige i....men men men....

Det kræver for søren da at man kan leve samtidig...og kan man ikke det....ja så må man gøre hvad der kræves for at man kan...

Nu kan der jo være mange grunde til at man er havnet i en situation hvor man bare ikke kan betale de månedlige afdrag...

Personligt ville jeg nok starte med at snakke med banken for at se om jeg kunne få en løsning....hvis man kan...fint.....hvis ikke...ja så ville jeg flytte bank...og tilbageholde pengene indtil man kan få en fair løsning med dem....

En hvor man også kan leve samtidig....

Det kan godt være at banken vil sige nej....men så ville jeg i det mindste have forsøgt den løsning...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2013, 09:23   #19
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
God ide med dialog med banken. De vil som regel hellere have lidt end intet. Flytter man banj, bliver næste step som rgel fogedretten og så kommer man alligevel til at betale. Held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2013, 20:14   #20
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
selvføllig skal man betale sin gæld, hvis man kan og samtidige overleve.

men på kh er der ikke meget at gøre med.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arv og gæld ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 21-01-2012 21:08
Afdrag af gæld til skat eller inkasso. hvad er mest fordelagtig som Førtids Pensionis maja-bell Alt det andet 9 13-10-2011 09:12
Gæld Bassemanden Alt det andet 10 14-09-2011 01:17
Førtidspension og gæld sophia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 12-12-2009 16:29
hvad med gæld og børnepenge... kimmer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 31-01-2007 10:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension