K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-02-2015, 17:20   #1
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
hvis man ønsker at blive sagt op el. ligende.

hej med jer !!

efter lang..... overvejelse har jeg og min familie blevet enige om at hvis jeg kan holde el. blive opsagt fra mit arbejde,uden at blive straffet for det i forhold til ledighedsydelsen. hvad eller hvordan er den bedste måde så at få det gjort på. jeg kan mærke at nu holder jeg simpelt hen ikke til det psygiske" arbejdsmiljø længere. ( de fleste ved jo jeg er glad for selve jobbet som jeg har haft i 7.år men at blive holdt udenfor m.m er i det lange løb ikke det værd.) jeg har jo stadig 20.år tilbage på arbejdsmarkedet,hvis mit helbred altså holder til de 18.timer som jeg har i dag. jeg har jo både gået ned på det både med stres og ellers som sagt primært grundet stress pga. det psygiske arbejdsmiljø.

mvh. Anne-christine.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2015, 18:33   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Få fat i din jobkonsulent.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2015, 18:45   #3
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Få fat i din jobkonsulent.
Har snakket med hende. hun siger jeg bare skal søge noget nyt. og ellers ikke meget. hvad gør andre,bare sygemelder sig ? og så ellers vente på at blive opsagt. og hvad sker der så ??
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2015, 18:58   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Spørg hende skriftlig i mail om du pga det psykiske arbejdsmiljø, som er ved at køre dig i sænk kan sige din stilling op og stadig få ledighedsydelse fra første ledighedsdag, såfremt det ikke lykkes dig at finde et nyt arbejde med det samme

Ofte kan man det, hvis jobkonsulenten siger god for det, men hav det på skrift
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2015, 19:15   #5
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Spørg hende skriftlig i mail om du pga det psykiske arbejdsmiljø, som er ved at køre dig i sænk kan sige din stilling op og stadig få ledighedsydelse fra første ledighedsdag, såfremt det ikke lykkes dig at finde et nyt arbejde med det samme

Ofte kan man det, hvis jobkonsulenten siger god for det, men hav det på skrift
Det må jeg prøve så. men ang. den med sygemelding grundet psygisk stress. plejer det ikke så at det mere eller mindre så siger sig selv,at der kommer en god forklaring på hvorfor så en opsigelse er bedst stillet for alle parter. jeg er ikke ude på at springe over hvor gæret er lavest,men bare komme væk med gode argumenter på hvorfor jeg er blevet syg.
min arbejdsgiver er god til at manipolere med folk så hun får nemt" tingene til at se ud som om det er mig der er problemet. ( nu er jeg også kun"... nr. 6 der vil væk fra arbejdspladsen siden sommerferien sidste år. ) men det er så til min fordel at jobkonsulenten godt i forvejen" er bekendt med jeg ikke" er den eneste flexjobber der ikke har trives der.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2015, 20:09   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Sikkert, men det er altid bedst at få jobkonsulents skriftlige ord på at du kan sige op uden at der sker nogen økonomiske sanktioner.

Har fu,gt dine tråd og det lyder som om det er et sted du skal skynde dig væk fra, men det er lettest når jobkonsulenten er med på det
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2015, 20:13   #7
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Sikkert, men det er altid bedst at få jobkonsulents skriftlige ord på at du kan sige op uden at der sker nogen økonomiske sanktioner.

Har fu,gt dine tråd og det lyder som om det er et sted du skal skynde dig væk fra, men det er lettest når jobkonsulenten er med på det
Det vil jeg prøve på så ( altså få noget fra jobkonsulenten. ) og så ellers bare bide i det sure æble de næste par dage,indtil jeg ved noget mere.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2015, 21:20   #8
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hvis du er gået ned med stress, skal du være sygemeldt - om så arbejdspladsen fyrer dig på et tidspunkt er en anden sag. Hvis din læge mener du er syg og ikke kan arbejde skal du ikke selv sige op
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2015, 22:03   #9
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Hvis du er gået ned med stress, skal du være sygemeldt - om så arbejdspladsen fyrer dig på et tidspunkt er en anden sag. Hvis din læge mener du er syg og ikke kan arbejde skal du ikke selv sige op
men så er det jo netop" at jeg ikke" kan få ledighedsydelse. ( altså hvis jeg selv" siger op. ) mit stress skyldes også" nogle personlige forhold så dem vil arbejdspladsen jo så bare køre på. ( jeg var så uheldig at jeg abuterede lige inden jul. og det vil de uden tvivl bruge imod mig. der er de kolde og kyniske,selv om de er pedagoger mine ledere.
men der er jeg kommet ovenpå igen. ( mere eller mindre.)
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2015, 09:07   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja andre sygemelder sig, hvis man ikke kan holde til det fysisk/psysisk sygemelder man sig, så kommer din jk på banen og så kan de nok blive enige om en opsigelse.

Hvis du har en fagforening, vil jeg få dem på banen, det er ikke lovligt at køre psysisk på sine medarbejder
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension