K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2010, 13:22   #1
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Nytårs talen

Af Lars Løkke Rasmussen.

Hold da helt op, kan kun beskrives med to ord.

Tomme Frasser.

Han sagde at vi skulle hjælpe de ældre og de handicappet, øhhhhhh hvordan gør man så lige det, med de skattelettelser de "Rige" får, men det er måske den smule der er tilbage som skal hjælpe dem, med et bedre liv.
GUD FADER BEVARES.

Det var lige min mening.

Susanne
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 15:03   #2
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Jeg synes det var en god nytårstale.

Der var lidt af hvert han tog fat på, og især på skoleområdet synes jeg det lød rigtig godt.

Det med skattelettelser, der uanset hvordan man vender og drejer det, så vil dem der tjener mest også få mest i lettelse. er vel naturligt. Og vel også rimeligt.
Men husk lige på nu er mellemskatten fjernet, så det kan komme pænt mange til gode.
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 20:09   #3
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Af Lars Løkke Rasmussen.

Hold da helt op, kan kun beskrives med to ord.

Tomme Frasser.

Han sagde at vi skulle hjælpe de ældre og de handicappet, øhhhhhh hvordan gør man så lige det, med de skattelettelser de "Rige" får, men det er måske den smule der er tilbage som skal hjælpe dem, med et bedre liv.
GUD FADER BEVARES.

Det var lige min mening.

Susanne
Hvem er "VI"?

De syge, ældre og handicappede kan jo ikke hjælpe hinanden!

Politikerne sørger jo for, at vi ingen "retfærdige" sociale rettigheder har!

Benny G. - et socialt offer.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 20:27   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg så slet ikke nogen af talerne, orkede ikke at skulle miste appetitten pga harme....

Så jeg åd og åd, glad og uvidene.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 21:29   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lone t Se meddelelser
Jeg synes det var en god nytårstale.

Der var lidt af hvert han tog fat på, og især på skoleområdet synes jeg det lød rigtig godt.

Det med skattelettelser, der uanset hvordan man vender og drejer det, så vil dem der tjener mest også få mest i lettelse. er vel naturligt. Og vel også rimeligt.
Men husk lige på nu er mellemskatten fjernet, så det kan komme pænt mange til gode.
Ja så er du nok en af de få....der kunne lide den tale...

Ja det er korrekt at han tog fat på lidt af hvert....problemet er bare at han ikke nåede ned i nogle af emnerne....

Hvor er de konkrete mål henne i hans tale....

Ja han sagde da at vores børn skal lære at læse....og det er da også fint...men hov....er det ikke er gammel nyhed...

Det mål satte de sig jo i 2003 - 2004....og det er blevet så slemt efterhånden at de andre fag i skolen lider under det...

Hvor er de nye bøger de skal læse i...de nyrenoverede skoler....kort osv osv....nej som jeg sagde...der var ingen reelle mål i den tale...

Næææ han får 10 point af mig for intet indhold....og slet ingen mål....

Lige til sidst....så skal du da have lov til at mene at det er helt rimeligt at nogle mennesker skal have over 100.000 kr i skattelettelser....hvor andre igen kun får nogle 100 kr i skattelettelser....

Rimeligt....nej det synes jeg bestemt ikke....og ja...jeg ved godt at mange af dem der får mest...de også tjener mest ind til samfundet...men derfor synes jeg nu ikke at det er rimeligt...

Forskellen på de forskellige skattelettelser står ikke i forhold til de forskellige lønninger...og da slet ikke når vi ved at om bare 2 år ja så skylder vi 233 milliarder væk...

Hele ideen med at lave 2 samfund....et for eliten og et for de "jævne"....den tiltaler mig helt ærligt ikke...og det er det de er ved at lave i øjeblikket...

Dette skal ikke forståes som om at jeg har noget imod at nogle mennesker er rige eller har rigtig mange penge....for det synes jeg er helt fint...men hele forholdet er bare forkert...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 21:29   #6
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lone t Se meddelelser
Jeg synes det var en god nytårstale.

Der var lidt af hvert han tog fat på, og især på skoleområdet synes jeg det lød rigtig godt.

Det med skattelettelser, der uanset hvordan man vender og drejer det, så vil dem der tjener mest også få mest i lettelse. er vel naturligt. Og vel også rimeligt.
Men husk lige på nu er mellemskatten fjernet, så det kan komme pænt mange til gode.
Ja, det lød da meget godt, men klingede lidt hult.
især den med et godt velfærd, et godt sikkerhedsnet for syge.. og gode skoler med undervisning tilrettelagt til hver enkelt..
det er jo ikke det vi ser ude i kommunerne, ikke i vores da.. for det hedder nedskæringer på nedskæringer.. både i skolen, de syge osv..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 21:42   #7
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Ja, hvad mener jeg om nytårstalen?

Meget tam, en masse ord intet nyt i dette.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 23:46   #8
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser

Så jeg åd og åd, glad og uvidene.....
Det gjorde jeg også , men jeg har fået noget af talen genfortalt:

Og vi kan alle få brug for hjælp. Vi kan blive syge. Vi kan miste vores arbejde. Vi kan være født i en familie, der ikke evner at give os en god start på livet.

Så har vi brug for en varm hånd og et stærkt fælles*skab, der giver os et kærligt skub videre i livet.


Jeg blev "skubbet kærligt" i næsten 15 år, bl.a. ved hjælp af løgnehistorier.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 10:59   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Undskyld, mig lige.

Det er netop, valgsprogsargumentation, at de der tjener mest selvsagt også får de støreste lettelser?
JA, men hvem skal så betale. Pengende kommer jo ikke fra himlen.

Vores velfærd, blev grundlagt udfra, at de bredeste skuldre bærer. Dette grundlag er man godt igang med at fjerne, samtidigdig med at man postulere, at der selvsagt skal være til de svage? NÅ!
Hvor mange herinde har den oplevelse?

De fleste af os, slås for at overleve, slås for at få hjælp til medicin, kørsel, træning, rengøring mv.
For at få sygedagpenge, når man er syg, og rette afklaring!
(hvor mange penge er dog spildt på dette cirkus, betalt af skatteyderene(alle)):

Argumentationen har også været bla.vedr. selskabsskatten, at de jo elleres rykker til udlandet. Det gør de alligevel. Men hvorfor får de denne mulighed, overhovedet?

Er man Dansk statsborger, og gerne vil have fordel af andre goder, bosted, skole, læge, sygehus, jo så skal man sku betale skat herhjemme. basta.

Vi ser nedskæringer alle steder, Vores klagesteder, Nævn og lign. Sygehuse, læger, ambulancer, politi, skolelærer, pædagoger. hjælp til handicappede, hjælp til syge, hjælp til de svage, hjælp til de ældre.

Næ, Lars Lykke TOM SNAK. Lykke er kun for de rige.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 03-01-2010 kl. 11:03.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 17:38   #10
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja så er du nok en af de få....der kunne lide den tale...

...
ja nok herinde, men det overlever jeg nok ;-)
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Social udvalgs møde Billeder og talen @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 19 08-01-2009 12:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension