K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2009, 02:34   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Udlændinge kan beholde pensionen

Flygtninge og indvandrere kan i fremtiden rejse tilbage til deres oprindelige hjemland med en forhøjet kontant bonus og samtidig beholde deres sociale ydelser som eksempelvis førtidspension resten af livet, skriver Morgenavisen Jyllands-Posten.

Det er konsekvensen af et nyt lovforslag om den såkaldte repatrieringsordning, der hæver den kontante bonus for udlændinge fra 28.259 kr. til 116.954 kr hvis en udlænding opgiver sin danske opholdstilladelse og frivilligt rejser tilbage til sit oprindelige hjemland.

http://www.bt.dk/politik/udlaendinge...eholde-pension

Sådan som jeg ser det, så er det vist ikke HELT fair overfor danskerne, da udlændingene i de fleste lande, ikke skal betale skat af førtidspensionen.

Og så kan de jo også arbejde ved siden af - lige som de par Irakere der tidligere på året blev nuppet - nu bliver det så bare gjort legalt.

Jeg synes efterhånden vi er ude på et endnu større skråplan. DF går langt for at slippe af med udlændinge, men som altid rammer de også danskerne med spredhaglene.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 13:31   #2
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Det er bare IKKE fair siger jeg bare
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 15:20   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg synes det er en grov forskelsbehandling.

Er du udlænding skal der ikke betales skat af førtidspensionen i udlandet. Er du dansker, så skal der betales skat.

Det er da uholdbart, da udlændingene jo ér danskere, de frasiger sig bare statsborgerskabet.

Hvis det skulle være fair, så skulle danskere kunne gøre det samme - fra sige sig statsborgerskabet, beholde førtidspensionen, og bo i udlandet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 17:12   #4
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Ja man må da sige at det hele er gået i selvsving for at komme af med fremmede

Ja ville næsten ønske jeg var ligeså hadet af VKO
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 17:33   #5
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
ja,det er bestemt ikke fair,over for os,som er født i DANMARK og er pære danske,og vi må slås med systemet hver dag, føj siger jeg bare,hvad ligner det,at lave sådan et lov forslag ang.udlændinge der bor her,med sociale pensioner,,som så bare kan fedte hjem,med guld i turbanen ,de kan ikke hurtigt nok komme afsted til deres hjemland,hvor de skulle være blevet fra start,kors hvor regeringen skulle skamme sig og hende tanten rønn hornbech,eller hvad pokker hun hedder... jeg var ved,at få kaffen galt i halsen,da jeg hørte det i radioen,i formiddag...jeg siger snart som Buster Larsen " L.... L..." men et slaraffenland land for dem,som tager hjem og tjener penge ved siden af,med den sociale pension i baglommen...og ja,helenekr. vi skulle lige præcis kunne gøre det samme...

Sidst redigeret af anetta; 07-12-2009 kl. 17:40.
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 18:25   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er vil nemmere og gøre det lovligt, fremfor at rydde op i social svindel.
kan efterhånden godt forstå, folk brokker sig over at betale skat.
skat skal jo gå til et fælles samfund. Men hvor er det fællesskab henne.
hvor får Danmark snart pengene fra, men man hæver vil bare skatten og låner lidt i udlandet.
lige som en kommune vil sende deres medarbejder på ferie en uge uden løn og regner det ind i deres budget. Det er også sket med grunde som kommunerne skulle sælge, men som ikke er blevet solgt på grund af krisen
jeg køber også en ferrari, til næste år, jeg vinder nok i lotto.

tror ikke der er mange politiker som ved hvad et budget er.
Men bruger ikke flere penge end man får ind og man bruger dem heller før man har dem.

Sidst redigeret af MTVRV1; 07-12-2009 kl. 18:28.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 23:03   #7
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Det er at

gøre grin med dem ( os) der syge og har brug for hjælp...men istedet bliver vi jagtet og set på med mistro fra det offentlige hver dag.

Frataget vores rettigheder....folk mister deres boliger....deres ægteskaber...deres liv...

Hvad gør regeringen for os...ikke en disse....de strammer op og laver flere ublu krav for at lade folk få fleksjob...FP.

Men så der jo råd til deres sidste "gode" ide...lade udlændinge tage deres FP med til deres hjemland...og lade os andre i stikken...og lader os om at betale den skat de så slipper for at betale.

Jøsses...sikke en "julegave" vi der fik.....
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 23:17   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det er der i hvertfald IKKE meget ligestilling over! Så jeg forbeholder mig retten til at være mobset. Det er helt uhørt at nogen få udvalgte kan udgå at betale skat af førtidspensionen..

Der bor jo mange danskere i udlandet som pænt betaler skat af pensionen, velvidene at de aldrig vender hjem igen. Og det er da alligevel 4000-5000 kr der går til skat.
Jeg ville da også tænke på en permanent flytning på mine gamle dage, hvis jeg fik de 16200 kr udbetalt om måneden (meget mere til den tid!) - og så i et land hvor lønningerne måske ligger på de 4000-5000 kr om måneden. Man kunne jo bo som en dronning!!!

Istedet for at bo her som en idiot med et hadet stempel som førtidspensionist.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 23:43   #9
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Det gyldne håndtryk

Altså, regeringen har åbenbart ikke tænkt på, at penge, der bliver i landet og sættes i omløb her er godt for konjunkturen og giver flere penge i skattekisten.

Den eneste fordel jeg kan se ved det her, er at Danmark så slipper for at betale for ydelser ved sygdom og moderskab for disse udlændinge.

Men også udlændinge, der rejser tilbage til deres hjemland eller et andet sted i verden, skal betale skat i Danmark af den overførselsindkomst, de får fra Danmark.

Jeg skal f.eks. både betale skat af min tyske pension i Tyskland og i Danmark, hvis i forhold til skattetrykket i Danmark ikke har betalt nok skat i Tyskland.

Og undskyld mig, men så snart jeg kan, så rejser jeg også hjem til Sydslesvig for at leve af min danske pension der, for efter den behandling, jeg har fået af de danske myndigheder, fordi jeg oprindeligt kommer fra Sydslesvig, så har jeg ikke særlig meget lyst til at være dansker i Danmark mere.

Desværre kan jeg ikke få et gyldent håndtryk og får ikke 116.954,00 kr., når jeg vender hjem til Sydslesvig, fordi jeg ikke er udlænding.

Og heller ikke andre unionsborgere får et sådant gyldent håndtryk, fordi det kun er udlændinge fra ikke-vestlige lande, der får forgyldet deres hjemrejse.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 23:46   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ikke at forglemme de 100.000 at starte op på , vi kan jo alle flytte til andet land og tage vores pension med, men hvem har råd til det, kan de give mig 100.000 til etablering så skal jeg gerne smutte til varmen når datteren bliver 18 år ...

nej den er godt nok langt ude, troede sq da at de skulle klare sig selv når de var rejst tilbage....

Men men det viser jo hvor meget DF er villige til at ofre af samfunds økonomien for at få nogle flere ud af landet .. gad vide hvad det næste bliver
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan det betale sig at beholde mig, hvis... Mama Spørgsmål ang fleksjob 10 12-11-2012 17:47
Førtidspension og 2020 plan ang. udlændinge glick Politik og Samfund 10 19-09-2011 13:26
Udlændinge mister retten til pension brøkpensionist Politik og Samfund 0 15-08-2010 19:38
smart at beholde fagforening??? Lund Spørgsmål ang fleksjob 27 23-07-2009 11:29
Kørestolsbruger kan beholde sit arbejde curls Politik og Samfund 0 17-01-2008 19:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension