K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2012, 14:54   #121
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmx Se meddelelser
Abraxus

Kan du ikke uddybe hvem han har gjort skade på?

Det er ikke Robert der gør skade på kontanthjælpsmodtagere,det er medierne der udlægger tingene som om der er hundredtusindvis af Roberter i DK.Befolkningen elsker jo at sparke ned af og nu har de fået endnu en at sparke til.Forstår du slet ikke at det er uden betydning om der går et par tusinde som ikke ønsker at arbejde,det er politikere med medierne i ryggen der gør det til et problem.Ikke at Robert hører ind i den kategori,men bare for at skære det ud i pap.

Helenekr

Jeg er af den holdning at dem der har bestemt at vi skal arbejde er ansvarlige for at finde et job der passer til det enkelte menneske.Det kan ikke passe at mennesker skal løbe efter job og være taknemlige over de ben de får kastet efter sig.

Der er iøvrigt også imod menneskerettighederne at kræve mennesker skal arbejde for at få støtte til at opretholde en minimal eksistensgrundlag.


.....


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 15:27   #122
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmx Se meddelelser
Abraxus

Kan du ikke uddybe hvem han har gjort skade på?

Det er ikke Robert der gør skade på kontanthjælpsmodtagere,det er medierne der udlægger tingene som om der er hundredtusindvis af Roberter i DK.Befolkningen elsker jo at sparke ned af og nu har de fået endnu en at sparke til.Forstår du slet ikke at det er uden betydning om der går et par tusinde som ikke ønsker at arbejde,det er politikere med medierne i ryggen der gør det til et problem.Ikke at Robert hører ind i den kategori,men bare for at skære det ud i pap.

Helenekr

Jeg er af den holdning at dem der har bestemt at vi skal arbejde er ansvarlige for at finde et job der passer til det enkelte menneske.Det kan ikke passe at mennesker skal løbe efter job og være taknemlige over de ben de får kastet efter sig.

Der er iøvrigt også imod menneskerettighederne at kræve mennesker skal arbejde for at få støtte til at opretholde en minimal eksistensgrundlag.
Jamen pointen er, at kontanthjælpen bortfalder - tadaaa - når man har jobbet!! Der er ingen der beder ham arbejde og så KUN give ham kontanthjælp. Vi taler arbejde, bmx, lønnet, som i.....man tjener sine egne penge.

- tror du tænker på aktivering??

Og mon ikke der er RIGTIG MANGE kontanthjælpsmodtagere der er overkvalificeret til de jobs der nu engang er i udbud?
Og man kan vel heller ikke tillade sig at sigte højere end man reelt formår. Har man ikke en uddannelse, så kan man jo ikke lige just få et job der kræver man er uddannet - så er det sjove jo, at så får man tilbudt alle de job man så kan mestre. Og jo, de er måske ikke så fede, men sådan er oddsene jo.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 23:14   #123
bmx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2012
Indlæg: 33
Styrke: 12
bmx er ny på vejen
Abraxus

Er latterliggørelse af andres holdning det eneste du kan komme op med?

Helenekr

Det jeg mener er at hvis folk vil nøjes med kontanthjælp eller borgerløn kald det hvad du vil,så lad dog de mennesker om det.

Hvad vil du kalde det som kontanthjælpsmodtagere laver når de er "dum i arbejde",og stadig kun får udbetalt deres kontanthjælp.

Sidst redigeret af bmx; 21-09-2012 kl. 23:48.
bmx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2012, 00:33   #124
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen ''dum i arbejde....eller tung i arbejde'' om du hellere vil dét, er jo netop aktivering. Og aktivering ER latterligt!!
Jeg HADER aktivering - alene ordet får mig til at se rødt.

Aktivering blev jo ikke opfundet for, at så kunne folk arbejde gratis på kontanthjælp (dertil er ''arbejdet'' simpelthen for latterligt), men det blev opfundet for, at få folk til at flygte/kede sig/føle tids-spilde, så de på den måde, hurtigere selv fandt noget at rive i.....

Men erkendelsen er, at selvom aktivering er direkte fordummende, så bliver en hel del folk - nogen cykler endda rundt fra aktivering til aktivering, år efter år. Og kommer aldrig videre - lidt som at komme i fængsel og så komme ud af fængslet, blot for at finde ud af, at fængslet egentlig var betryggende nok - og så laver de noget nyt ****, og ryger tilbage igen. De kan ikke finde ud af andet.

Det var jo SLET IKKE meningen med aktiveringen. Men igen, hvis folk hellere vil aktiveres for deres kontanthjælp, og på en eller anden måde føler det er rette hylde, jamen så dem om det.

Vores kære ven Robert har så bare bevist, at man kan undgå regler og lovgivning, og det er dét faktum en del folk er tossede over.
Fra at der kun var Robert som en ener, eskalerede den til nu at handle om ca hver 4 kontanthjælpsmodtager, og det er jo drøn ærgerligt for de 3 andre kontanthjælpsmodtagere, som IKKE fifler med reglerne og lovgivningen, og som tager de jobs der byder sig. For folk kan ikke se forskel, og synes reglerne skal omhandle ALLE kontanthjælpsmodtagere. Og vil hellere have at ALLE kontanthjælpsmodtagere skal have langt færre penge - og dette på baggrund af ET individ der får taletid, og som dermed river en hel del uskyldige med i faldet.......det er usmart!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2012, 00:35   #125
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmx Se meddelelser
Abraxus

Er latterliggørelse af andres holdning det eneste du kan komme op med?

Helenekr

Det jeg mener er at hvis folk vil nøjes med kontanthjælp eller borgerløn kald det hvad du vil,så lad dog de mennesker om det.

Hvad vil du kalde det som kontanthjælpsmodtagere laver når de er "dum i arbejde",og stadig kun får udbetalt deres kontanthjælp.

du skriver
eg er af den holdning at dem der har bestemt at vi skal arbejde er ansvarlige for at finde et job der passer til det enkelte menneske.Det kan ikke passe at mennesker skal løbe efter job og være taknemlige over de ben de får kastet efter sig.

Der er iøvrigt også imod menneskerettighederne at kræve mennesker skal arbejde for at få støtte til at opretholde en minimal eksistensgrundlag.

mener du virkelig det seriøst

hvem siger du skal have kontanthjælp, den eneste grund er at folketinget er enige om det. hvis man er rask må man klare sig selv
jeg har været uden indtægt i over 2 år, da jeg ikke kan modtage kontanthjælp
klager jeg over det, nej det gør jeg faktisk ikke

hvis man ikke gider noget som helst, så skal kassen lukkes , igen hvis man er rask på kontanthjælp

hvad vil du gøre hvis kassen var tom og landet var gået konkurs
for det vil det hvis ingen gad og lave noget og hvem skulle så betale din kontanthjælp
så vil du alså sidde og vente på nogen gad og give dig penge så du kunne opretholde minimal eksistensgrundlag.
tror bare du skal være glad for du bor i Danmark og ikke mange andre steder på denne jord.
der er hverken penge eller menneskerettigheder

så kan faktisk godt forstå denne


ja aktivering dur ikke, det skal være rigtig uddannelse der kan bruges til noget
det har mette F først lige fundet ud af, men der sker sikkert ikke noget

Sidst redigeret af MTVRV1; 22-09-2012 kl. 00:41.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2012, 00:55   #126
bmx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2012
Indlæg: 33
Styrke: 12
bmx er ny på vejen
I kan mene det er latterligt og dumt,det er kun forventeligt.

Helene kan du slet ikke se at det ikke er Robert der bærer skylden,men at det er medierne ledt af politikerne der tvister historien og får Robert til at ligne en gennemsnitlig kontanthjælpsmodtager?
bmx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2012, 06:28   #127
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Ja, fordi medierne tvang ham med en pistol for panden til at køre sit lille medieshow for at promovere sit parti og få opmærksomhed.

Han er jo et stakkels offer.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2012, 10:26   #128
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmx Se meddelelser
I kan mene det er latterligt og dumt,det er kun forventeligt.

Helene kan du slet ikke se at det ikke er Robert der bærer skylden,men at det er medierne ledt af politikerne der tvister historien og får Robert til at ligne en gennemsnitlig kontanthjælpsmodtager?
Selvfølgelig kan jeg se dét! Men det er jo en hel anden diskussion.

En god tommelfinger regel er, at hvis man ikke har nogen kommentarer, jamen så er der heller ikke noget at kommenterer. Og dermed heller ingen misforståelser.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulentens 2 jobs Anni_D Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 09-06-2010 09:36
Eliten gider ikke gå til FN-møde StonesTM Politik og Samfund 0 26-06-2009 16:36
Færre jobs til fleksjobbere Webmaster K10 Nyheder 0 16-02-2009 13:50
Gider i ikke.... Ragdoll Politik og Samfund 14 28-12-2008 14:35
Et indlæg ingen gider kommentere... Metro Dit og Dat 4 21-04-2007 10:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension