K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2012, 08:06   #11
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Linket virker ikke, men jeg kan forestille mig, at det er samme artikel som i denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=22662

I så fald står der bl.a.:
"- Vi vil ikke tvinge førtidspensionisterne. Vi vil tvinge kommunerne til at opsøge førtidspensionisterne, så de kan få en tilknytning til arbejdsmarkedet, hvis de har fået det bedre og ønsker at arbejde, siger Ulla Tørnæs, der er Venstres beskæftigelsesordfører. "
Dette link virker heller ikke, måske EB har fjernet artiklen.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 08:09   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
BT artikel er her - håber det virker!

http://www.bt.dk/politik/venstre-vil...t-arbejde-igen

Ekstrabladets artikel virker heller ikke inde på ekstrabladet. Det er nok en fejl, for de plejer at have dem på i månedsvis.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 08:15   #13
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Jeg har lige rettet linket, ved ikke om ekstrabladet har flyttet det.

Men jeg er også helt enig i, at alle selvfølgelig skal have en chance til hver en tid, hvis de ønsker det, og har helbred til det.

Men arbejdsprøvning hvert år, så kunne de lige så godt afskaffe FP, og kalde det forhøjet Kontanthjælp, matchgruppe 3

Der skal være en ordning til dem der ingen arbejdsevne har. Hvor der er fred til at få det bedste ud af livet, så længe man ønsker det naturligvis, med de handicaps man har, der gør at man ikke kan arbejde.

Og Joachims udtalelse, jeg har bare ikke noget pænt at sige om den mand
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 08:16   #14
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg mener bestemt ikke at folk skal arbejdsprøves hvært år slet ikke.

Fyr alle i anden aktør,og arbejdsprøv folk når de søger revilidering ,flex og pension,og så kan man jo arbejdsprøve som man jo også gør når folk kommer i job,så der jo altid en prøve tid.

hvis man er flex far 1 til 37 timer så afprøvningen helt hen ligegyldig,men tager jo ikke sit time tal med til næste job der mare vejledende.

blever man med tiden dåeliger eller bedre kunne man afprøves.

Jeg er selv afprøvet siden 2003 eller4 hvert år det er jeg aldrig kommet i job af.

Der bruges alt for mange penge i sundheds systemet,fordi folk jages rundt efter dianoser,for at tilfredsstille parpirarbejdet.Men skal jo have det hele med,på kryds og tværs og helst hver andet år.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 08:17   #15
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
Bedst som man håber på at få tilkendt FP og få endegyldigt fred, skal man lige forskrækkes alligevel.

Er det bare mig, eller er det den samme vin på nye flasker, med den reform, som man hører igen og igen.
Det har i hvert fald længe været kendt at de også vil tilbyde pensionister efter de gamle regler, et ressoruceforløb.

"En del af den kvarte million danskere, der lige nu lever af førtidspension, kan se frem til at få deres sager genåbnet. Venstre vil - støttet af de konservative og Liberal Alliance - forpligte kommunerne til at opsøge den enkelte førtidspensionist med et tilbud om at genåbne sagen. Bagtanken er at få førtidspensionisterne til at opgive den livslange ydelse til fordel for et fleksjob."

"K og LA bakker op
De Konservative er med på idéen.

- Det giver god mening at give de unge førtidspensionister sådan et tilbud. Jeg er oprigtig ked af, at der er en tendens til, at vi parkerer de unge på en livslang ydelse. Det er tarveligt, siger Mai Henriksen, der er partiets beskæftigelsesordfører.

Liberal Alliance vender også tommelfingeren opad.

- Venstres forslag er positivt. Det er jo ingen hemmelighed, at førtidspensionen skal reformeres, fordi ordningen er for gavmild, som den ser ud i dag, siger beskæftigelsesordfører Joachim B. Olsen."

Link til hele artiklen:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...cle1749440.ece
Jeg bemærker udtrykket "de unge", og funderer over, om det ikke igen er gruppen under 40 år der først og fremmest står for skud - så er der jo en del herinde, der kan lægge selvsvinget til hvile... ihvertfald for en stund.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 08:20   #16
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Jeg bemærker udtrykket "de unge", og funderer over, om det ikke igen er gruppen under 40 år der først og fremmest står for skud - så er der jo en del herinde, der kan lægge selvsvinget til hvile... ihvertfald for en stund.
Jeg tror "unge" er dem under 40 ja. 9 års ungdom tilbage her
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 08:23   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er bare noget jeg ikke forstår - hvorfor skal kommunerne opsøge folk for at høre om de er interesseret i et job?

Hvis folk er interesseret, så er der INTET der forhindre dem i at søge et job - de får jo det til at lyde som om de vil give førtidspensionister en chance (men sagen er jo den, at alle har den chance og bare kan gøre brug af den!). Derfor forstår jeg ikke foreslaget.

De taler også så meget om, at førtidspensionister er ''parkeret'' på en førtidspension. De taler aldrig om, at man til hver en tid kan fjerne sig fra ''parkeringspladsen'' og tage op i jobcentret......

- Gudved om de overhoved kender reglerne?? de blæser jo tydeligvis allerede eksisterende regler op, og gør dem til noget nyt og fantastisk. Idioter hele striben!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 08:33   #18
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Der er bare noget jeg ikke forstår - hvorfor skal kommunerne opsøge folk for at høre om de er interesseret i et job?

Hvis folk er interesseret, så er der INTET der forhindre dem i at søge et job - de får jo det til at lyde som om de vil give førtidspensionister en chance (men sagen er jo den, at alle har den chance og bare kan gøre brug af den!). Derfor forstår jeg ikke foreslaget.

De taler også så meget om, at førtidspensionister er ''parkeret'' på en førtidspension. De taler aldrig om, at man til hver en tid kan fjerne sig fra ''parkeringspladsen'' og tage op i jobcentret......

- Gudved om de overhoved kender reglerne?? de blæser jo tydeligvis allerede eksisterende regler op, og gør dem til noget nyt og fantastisk. Idioter hele striben!
Helt enig Ninja, og der er ikke én (så vidt jeg ved) der har nævnt skånejobs, i hele reformeringen. Kun at FP'er skal lokkes til at opgive deres FP, og komme på fleksordningen istedet.

Jeg håber godt nok heller ikke, at hvis jeg får FP, skal have en SB til at komme og tilbyde jobs og andre tiltag, ind af brevsprækken, de næste mange år. Fordi kommunen får tommelskruerne sat på. Jeg set frem til i så lang tid, endelige en dag at kunne se frem ad, og få det bedste ud af livet med de begrænsninger psyken pålægger mig. Uden pres fra nogen igen, der kommer og forventer at jeg skal yde noget.

Pres fra oven, skaber jo ringe hele vejen ned igennem systemet, indtil det ramme sidste led. Selv om de siger de kun vil tvinge kommunerne.

Hvordan skal man også bevise at man ikke har fået det bedre, vil de tage ens ord for gode varer, eller skal man lægeligt udredes igen. Jeg vil netop få det bedre af FP, bare kun med livskvaliteten.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 08:39   #19
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Man skulle måske også tage fat i at mange sidder fast i flex,til evig arbejdsprøvninger.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 08:44   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Alle der har fået tilkendt førtidspension på de nye regler efter 2003, har ekstremt veldokumenterede sager som tydeligt siger, at tilstanden er varig, der er ingen behandlingsmuligheder og at man ikke kan blive selvforsørgende eller delvist selvforsørgende i NOGET erhverv. EVER!!!

Så beviset foreligger allerede - det er bare om at hive papiret og tilkendelsen ud af skuffen, og vifte det lidt under deres næse og så ellers takke NEJ TAK.

Og så enkelt tror jeg faktisk også det bliver. De skal jo spare! Tænk hvad det ville koste at skaffe nye lægeerklæringer og speciallægeerklæringer til 7000 kr stykket til over 250.000 mennesker - og de fleste skal bruge flere af dem!?

Så dén tror jeg ikke på. Men jeg tror godt på, at de evt vil skrive og spørge, om man skulle være interesseret, hvilket så også vil være fair nok.......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
V: Førtidspensionister skal tilbydes job Webmaster K10 Nyheder 0 27-04-2012 17:40
App. Førtidspensionister i job migselv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 39 11-08-2010 08:17
Førtidspensionister skal også i arbejde Peacock Dit og Dat 6 08-04-2008 11:35
førtidspensionister skal " tilbage" i arbejde ????? Stella Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 04-01-2008 16:34
Skal "gamle" førtidspensionister arbejde? zuza Politik og Samfund 0 17-08-2007 18:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension