K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-09-2010, 19:53   #11
Kevin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 24
Styrke: 14
Kevin er ny på vejen
En update.

Jeg har nu haft møde med a-kassen og ganske rigtigt jeg må ikke melde mig rask.

Jeg Har været for gud ved hvilken gang til reumatolog som afsluttende skriver " Man må bestemt anbefale ikke rygbelastende arbejde"

Og jeg har fået brev tilbage fra ASK som skriver at Neurolog Christina Åstrøm ikke kan lave en speciallægeerklæring når jeg ikke er en af hendes normale patienter.

Derfor er mit ønske 2,Neurolog Nanna Witting på riget blevet bedt om at udfærdige en speciallægeerklæring på mig indenfor 2 måneder ,hvis ikke skal jeg til 3 og sidste valgte speciallæge en karsten Overgaard på Gentofte Hospital.

ASK skriver i brevet flg. som de beder Neurologen om.

Undersøgelsen skal omfatte de subjektive klager og objektive fund, samt hvilken indflydelse dette kan have på undertegnedes erhvervsevne.

Vi anmoder om, at erklæringen indeholder aktuel status og en prognose, samt sociale oplysninger til vurdering af undertegnedes muligheder for at skaffe sig arbejde med løn som før skaden.

Hvad betyder alt det der i menneskesprog ? og hvordan foregår en sådan undersøgelse ? hvor lang tid tager den ? og bør jeg have en bisidder med ?.

Sidst men ikke mindst skal jeg til møde med min sagsbehandler 7/10 det ser jeg frem til , der håber jeg der kommer nogle muligheder på bordet så jeg kan komme tilbage på arbejdsmarkedet i et eller andet omfang, personligt håber jeg på arbejdsprøvning eller revalidering. Sker det ikke som jeg håber at der kommer noget på bordet, så vil jeg selv nævne det men er det nu klogt at sige det selv ?.

Roger over and out vender frygteligt tilbage
Kevin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 22:15   #12
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Prøver lige at hjælpe lidt meden oversættelse :-)

De subjektive klager er din opfattelse af problemer, smerter osv ifbm skaden. De objektive fund er der "resultater" lægen får ved at teste dig. Ofte skal lægen også konkludere på sammenhængen af de subjektive og objektive fund - altså stemmer dine smerter, begrænsninger osv overens med det billede, lægen får af din skade ved test og undersøgelse.
Derudover skal der være en status på, hvordan situationen er her og nu, hvilke fremtidsudsigter, der er behandlingsmæssigt. Tja, resten giver vist sig selv :-)

Jeg ved ikke nok om undersøgelsen til at ville kloge mig med et bud på, hvad du skal igennem. I min optik er det ofte en god ide at have en med. Lige så meget for at huske, hvad der bliver sagt. Det kunne jo være, der kommer guldkorn eller gode råd, der er værd at huske.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 22:45   #13
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Neurolog

Hej Kevin.

Jeg kender desværre ingen af de nævnte neurologer. Men undrer mig over om hvorfor du ikke skal til en neurokirurg pga. af afklaring omkr. dine prolaps kan udbredes via operation. Men du har måske via dine øvrige undersøgelser fået afklaret dette?

Jeg skriver dette, da du via en samtale m. en neurokirurg med de nødvendige undersøgelser forud kan få afklaret om pro og contra i forhold til bedring i forhold evt. operation kan bedre dine rygproblemer.

Anders Kruse, Neurokir. afd. Riget er ok.

En prognose er i snæver forstand et udsagn der forudskikker en forventet eller sandsynlig udvikling for dit sygdomsforløb og herunder også tit tab af arbejdsevne.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 11:05   #14
Kevin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 24
Styrke: 14
Kevin er ny på vejen
Update.

Har været hos sagsbehandleren som har vurderet mine lægepapirer sammen med fagkonsulent og sikkert lægekonsulent.

Vurderingen lød på at de nok ville raskmelde mig til ikke rygbelastende arbejde, og derfor skal jeg have møde med en konsulent som ved hvad hjælp jeg kan få hos a-kassen, og om hvilken form for opkvalificering og jobs som jeg kan få via a-kassen.

Det lød ikke som om det helt var besluttet ej heller hvornår de evt ville raskmelde mig,men det lød som om det var den vej de ville gå.

Jeg fortalte igen igen at der kører en arbejdsskadesag som ikke var afklaret og har fortalt at min reumatolog ser min situation som stationær kronisk og derfor ikke kan påtage mig rygbelastende arbejde, de har også papirerne der understøtter det min reumatolog siger.

Sagsbehandleren lagde vægt på at jeg kunne tage et kontorarbejde indenfor de jobs jeg har været i tidligere og det undrede mig fordi det stortset altid kræver en uddannelse på kontor eller en grunduddannelse indenfor gymnasiet, htx,hhx, hg eller hvad ved jeg.

Men de ville lige vende den en sidste gang så jeg kunne få klart svar, for det bad jeg om, så jeg kan komme videre med mit liv.

Nu ved jeg ikke helt hvad jeg skal gøre, jeg har tænkt mig at ringe til a-kassen og min fagforening senere, men skal jeg helt opgive tanken om revalidering ?

Nogen der ved hvordan jeg får en voksenelevplads i min situation, og hvad kan a-kassen gøre for en person som mig ? hvis de overhovedet vil have mig "forvirret" ?.

Jeg er heller ikke blevet testet af om jeg kan klare 37 timer om ugen, har været på hki hvor jeg var i kontormiljø og træning 12 timer om ugen men kun som aktivt sygemeldt forløb på 8 uger.

Ifølge seneste brev fra kommunen udløber sygedagpengene 31 december 2010selvom min skade skete slut oktober sidste år, mærkeligt fordi jeg troede jeg kun kunne få 1 år.

Nå men tankerne flyver rundt, skal lige ha ro på og sundet mig så må jeg ha fat i a-kassen og fagforeningen.

Beklager hvis det hele er rodet sådan er mit hoved pt.

Mvh Kevin

Rettelse til min diagnose.

Lille paramedian fokal ve.sidig Prolaps L5/S1 niveau
Lille median fokal Protrusion prolaps C5/C6 niveau
Lille Hø.sidig paramedin Prolaps TH10/TH11

Sidst redigeret af Kevin; 07-10-2010 kl. 11:19.
Kevin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 13:35   #15
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Øh, så vidt jeg ved, er det kun din læge, der kan raskmelde dig! Så det burde ikke engang være på tale fra Kommunens side...

Jeg har selv haft god gavn af en socialrådgiver ved min a-kasse, som har guidet mig igennem div klager osv. Så du skulle da bestemt prøve at kontakte fagforening eller a-kasse for at høre, om de har en socialrådgiver tilknyttet, der kan hjælpe dig.

Vedr revalidering, har du så søgt om det og fået en skriftlig afgørelse? Et skriftligt afslag kan jo ankes.

Der kommer forhåbentligt andre på banen, som har noget specifik lovgivningsmæssig viden.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 23:48   #16
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
det er sjovt, for min socialrådgiver siger at man belaster ryggen mere på en kontorstol end man gør ved at gå rundt..

hvis der ikke er nogen afgørelse fra Ask, hverken midlertidig eller noget, så bør de ikke kunne stoppe sygedagpengene..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 14:55   #17
Kevin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 24
Styrke: 14
Kevin er ny på vejen
Update.

Jeg har lige siddet med sagsbehandleren i tlf som siger jeg skal have et møde i næste uge med en der har forstand på hvad hjælp jeg kan få i a-kassen.

Samtidig siger de at på bagrund af min sag kan jeg ikke søge revalidering, fordi de mener jeg kan få arbejde på kontor indenfor mine 2 tidligere brancher, hvoraf det ene fag forlod jeg for 13 år siden lettere optimistisk, og begge brancher er fysisk hårdt betingede fag.Endvidere har jeg ingen kvalifikationer indenfor kontorfaget huh

Indenfor kort tid vil de sende mig et papir hvor der står at mine sygedagpenge ophører og hvorfor.

Jeg har aftalt møde med A-kassen mandag morgen og med fagforeningen når brevet omkring sygedagpenge ophør kommer.

Og jo jeg spurgte dem om de kunne fjerne mine sygedagpenge når min sag i ASK ikke var afgjort og det sagde de at de godt kunne også selvom der foreligger en friattest fra læge og mine papirer siger min ryg er skidt.

Nej jeg har ikke søgt om revalidering skriftligt, men jeg har spurgt dem 2 gange om jeg ikke kunne søge revalidering og så sent som igår sagde jeg at jeg gerne ville søge revalidering.

Og så ellers god weekend.

Mvh Kevin

Sidst redigeret af Kevin; 08-10-2010 kl. 15:04.
Kevin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 20:39   #18
Kevin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 24
Styrke: 14
Kevin er ny på vejen
Ingen update men et par spørgsmål da jeg ikke har fået noget brev fra kommunen endnu.

Nu lavede regeringen om på dagpengeloven så man vistnok kun kunne få dagpenge i 2 år, takseres sygedagpenge og dagpenge som det samme ? så feks for hver måned der går på sygedagpenge har jeg 1 måned mindre på alm dagpenge ligeså eller ?.

I min situation vil kommunen snart raskmelde mig til ikke rygbelastende arbejde på trods af at a-kassen og fagforeningen siger jeg bør ha revalidering, men alt skal nu foregå skriftligt og med bisidder.

Er der nogen der har erfaring med denne situation og hvordan det foregår med a-kassen og kan man være i a-kassen når man ikke må stå til rådighed til rygbelastende arbejde. ?

Jeg har tænkt mig at søge revalidering uanset hvad kommunen siger, men jeg er nødt til at holde flere døre åbne af økonomiske grunde samtidig med at jeg skal passe på helbredet.Kan jeg selv søge revalidering og evt som arbejdssøgende i a-kassen, såfremt a-kassen vil have mig ?

Mvh Kevin
Kevin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 17:52   #19
Kevin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 24
Styrke: 14
Kevin er ny på vejen
Jeg har fundet ud af at sygedagpenge og dagpenge ikke har inflydelse på hinanden, det fortalte a-kassen mig.

Jeg Har ikke modtaget noget brev fra kommunen endnu vedr sygedagpenge ophør, sikkert grundet efterårsferie
På mandag vil jeg så sige til min sagsbehandler at jeg vil søge revalidering uanset hvad hun siger.

Jeg vil så efter grundige overvejelser søge en 1 årig hg til januar med henblik på omskoling til kontorarbejde. Alternativt så skal jeg vel arbejdsprøves ?.

Ellers har jeg en anden mulighed ved at søge uddannelsessted og derefter voksenuddannelsesstøtte http://www.veug.dk/. Jeg ved dog ikke hvad kommunen eller a-kassen vil sige til det.

Vedr. neurolog, så var jeg inde og få lavet en speciellægeerklæring hos Nanna Witting og det var en positiv oplevelse hun var sød og forstående. Tilstanden er stationær uden operationsmuligheder, så varigt men og erhvervsevnetab er nu blevet rapporteret til ASK, så er der kun den søde ventetid.

Fortsat god dag
mvh Kevin

Sidst redigeret af Kevin; 20-10-2010 kl. 17:58. Årsag: fejl
Kevin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2010, 00:24   #20
help7172
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2010
Alder: 45
Indlæg: 9
Styrke: 0
help7172 er ny på vejen
attentiooooooon

Citat:
Oprindeligt indsendt af Kevin Se meddelelser
Hej alle

Landet ligger sådan at tilbage i 2009 kom jeg til skade på arbejdet, under et løft fik jeg knæk i lænderyggen ,diagnose Prolaps ls1 niveau og i bryst/halsryggen Protrusion prolaps c5 niveau.

Jeg har i perioden til nu knoklet frem og tilbage mellem læger og hospitaler, scanninger, medicin osv.Er pt startet på mit andet forløb af aktivt sygemeldt og kan ikke rigtig overskue den nærmeste fremtid.

Nu har arbejdsskadestyrelsen sendt mig papirer hvor de vil have en speciallægeerklæring fra en neurolog og de har foreslået flg neurologer.

Susanne helweg-larsen rigshospitalet
John Vissing rigshospitalet
Karsten Overgaard gentofte hospital

Er der nogen som kan anbefale nogen af dem eller det modsatte ?

Jeg har søgt lidt på neurologer på forummet og fundet frem til at der er nogen som anbefaler Christina Åstrøm i charlottenlund og en Nanna Witting på rigshospitalet.

De 2 har jeg indtil videre prøvet at notere på arbejdsskadestyrelsens skema over suplerende læger som jeg ønsker undersøgelse hos, dog har jeg ikke andet på Nanna Witting end at hun skulle være på rigshospitalet, nogen der kan hjælp med nærmere oplysninger ?.

Ellers kan nogen anbefale en god neurolog i området storkøbenhavn nordsjælland ?

Ps.. det ser ud som om at Christina Åstrøm har privat klinik i Charlottenlund ved nogen om hun er tilknyttet et hospital eller om arbejdsskadestyrelsen skelner mellem privat eller offentlige klinikker ?.

Mvh kevin og tak på forhånd

kristina åstrøm er en svindler hun tjener kun penge hun er helt ud af den så glem hende .........jeg kunne fortælle en del om hende men f det......dont
help7172 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forløb hos kommunen pmlshs69 At søge førtidspension 9 17-05-2013 09:22
Arbejdsskadesag, hvad gør jeg??? Minryg Alt det andet 4 01-11-2011 13:34
Endnu en arbejdsskadesag gøjneren Alt det andet 12 14-10-2010 10:58
arbejdsskadesag lilleper Alt det andet 2 04-07-2009 13:22
advokathjælp til arbejdsskadesag buster Alt det andet 4 29-01-2009 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension