K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2009, 18:50   #1
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
første af mange ?

Hej. til alle i dette lille, men velvalgte skriftlige hjælpested,(dette kan måske være endnu et problem pga ordblindhed).jeg prøver og ligge ud så småt med at jeg er mand årgang 1960. bosiddende på fyn, samlevende m. quinde på snart 30te år (ikke ringe vel?). Nu til "sovsen" jeg var cabby, og blev påkørt bagfra da jeg holdt stille i lyskryds, med piskesmæld til følge.! nå men det havde jeg jo prøvet før ... det gik i sig selv efter en 6-8 mdrs tid, så jeg fulgte proceduren, fes til lægen, for liiiige og være sikker i min sag, og han siger så hmmmm den er sku ikke så lidt hævet i forhold til forrige ombæring. jeg sagde hvad gør vi så lige ved det.? tjaaaa nu kan du jo lige blive røntgen, så er vi da sikker på det kun er "smældet" . det blev gjort, og der var ikke brækket noget eller lign: .. så tager du lige en slapper på 14dage til måske 3 uger .. ja ja ja mutterfit.... (men der skulle jo dadler i kassen) så 4 dage efter sad undertegnede i cabben igen . IDIOT ... ved det godt, Nu kommer vi så til kimen i sagen ... det blev et sandt smertehelvede ...o nattesøvn kramper BIGTIME.... jeg måtte langtidssygemelde mig... jeg skylder nok og sige at jeg startede ret tidligt med rygtunge job (15år) heste/elefantpasser i C.B. samt jord og beton etc etc..... men nu har jeg så været heeeele møllen af nedværdigelser igennem, eller de fleste jeg har hørt om ..... min læge samt reva og alle der i dette regi har været inde over peger på f.t.p. dog uden og tage ordet direkte i deres mund. egen læge har i G.H.E. skrevet ordret citat.... har været intensivt genoptrænet hos fys under smertedække (morfin) uden effekt. Går forsat til træning under smertedække, men træningen er KUN vedligeholdelsesbehandling og vil ikke kunne forbedrer P.T arbejdsevne. Smertebehandling i form af smerteklinik, eller andet, vil pga. den spsykiske/psykologiske tilstand ikke medfører noget forventelig forbedring... således han fremover vil være kronisk smertepatient med voldsomme begrænsninger i arbejdsevne så den er lig O. for højt blodtryksbehandling forsættes. dette scenario stiller reva samt deres lægekonsulent sig enig i.tillige gør deres ergo, T. som er her i mit hjem for og se om der evt kunne hjælpes med andre midler.. jeg har før alle disse "vurderinger" naturligvis været i et jobtræningsforløb hvor jeg dog desværre kun kunne klare max 2 timer om dagen..var et skide godt sted så det ærgrede mig naturligvis en smule. nu skal "tovholderen i kommunen" så hen og færdiggøre min profil. men han mener tiltrods for hvor alle fingre peger hen tør han ikke sige hvor det lander ...jeg har kopi fra reva med alles udtalelser samt konklusion. men er der evt en måde jeg kan scanne dem ind her til siden da jeg ellers skal bruge en uge på og skrive dem ind her .... denne lille sag der her står skrevet har taget mig 3 timer..... ville være rart om der evt: var en af jer hardcore der ville kigge på sagen og evt ligge det relevante ud her... jeg har forresten fået mine sygedagpenge forlænget med de famøse 26 uger.... sagen er tillige ikke blevet meldt til arbejdsskadehalløjsaen, firmaet var ejet af en dame på 73 med 2 vogne .... hun havde så lige glemt sine forpligtelser ... men dette er ikke det vigtigste for mig... jeg vil bare behandles REGULÆRT... min sagsbehandler har såmænd også trukket på min hammel føler jeg , min sag skal på møde 19/8.... kunne man måske få et par hjælpende ord med på vejen her ?
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2009, 19:23   #2
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
har du

har du fået noget afslag på førtidspension? eller skal de først igang med at beslutte det nu?

Har du søgt fuld aktindsigt i alle de papirer der ligger på dig? ellers ligger der en ude på forsiden du kan sende til kommunen. Bedst hvis du udskriver 2 og selv tager hen på kommunen med dem. på den ene får du dem til at skrive hvilken dato de har modtaget den så du kan bevise at de har fået den. disse papirer har det med pludseligt at forsvinde.
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2009, 19:47   #3
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
vedr: afslag

nej jeg har intet hørt endnu ... der skulle ifgl: sagsbehandler tilflyde mig en kopi af hvad de skal vurderer på d. 19/8.... det må vel være den de kalder recurse profilen ... jeg mener han sagde det var, om jeg så må sige de samlede værker... altså både det fra egen læge samt det fra reva.. tillige det fra alle de gamle arbejdspladser jeg har befundet mig på siden 77...jeg ved ikke om de medtager det fra børnehjem/skole/pleje/passesteder og jeg kunne blive ved.... men det var nu mere hans ord om .. at det ligesåvel kunne pege mod flex.... hvilket jeg lige vil skynde mig og sige at det havde jeg INTET imod .... men med de skånekrav der er opridset tror jeg det ville være svært (læs umuligt) og finde 1 arbejdsgiver
skånebehov:
skal undgå løftearbejde.. max 5 kg
ikke have monotont og stationært arbejde med nakken
så vidt muligt undgå nakkebelastende arbejde
behov for afvekselende arbejdsstillinger
mulighed for pauser efter behov
hensyntagen til langsom start om morgenen (piller skal virke)
lang transporttid vurderes som praktisk umuligt da patient har svært ved og sidde længe
dette er taget ud fra revarapporten......den lægefaglige konsulent mener min jobprøvning har været matchet optimalt, i forhold til de helbredsbegrænsninger der nu er... (derfor ikke flere jobprøvninger )
PS. mit erhvervskort kan ikke blive fornyet pga. den medicin jeg må indtage .... hvilket jeg også finder fair nok ... det er jo immervæk menneskers liv der står på spil . hvis jeg sidder og stener i trafikken..lidt sort humor sorry... men er det der holder mig bare lidt oppe
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2009, 20:48   #4
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg har også en piskesmældsnakke, ja faktisk 3 nakkeskader og til
tider rygproblemer, jeg har dog primært fået førtidspension på grund af
en muskellidelse, jeg har også gået hos fysioterapi, men det er kiropraktoren
som har hjulpet mig mest, også mht. nakkesmerter, men det er meget
afgørende, at jeg har varierende arbejdstillinger, også når jeg går hjemme,
måske kan en kirupraktor hjælpe dig.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2009, 21:52   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.792
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Ace dk.

Velkommen til du, Gudsbenået landevejsridder.

Du skriver: "sagen er tillige ikke blevet meldt til arbejdsskadehalløjsaen, firmaet var ejet af en dame på 73 med 2 vogne .... hun havde så lige glemt sine forpligtelser ... men dette er ikke det vigtigste for mig"

Så kan du godt hanke op i lyttebøfferne og lytte godt efter. Hvis skaden er sket ifb med udførelsen af dit job og endnu ikke meldt til Arbejdsskadestyrelse så må du revidere din opfattelse af din situation omgående.

Hvis det er korrekt at det er en arbejdsskade og ikke meldt endnu må du tilbage til medicindimsen og få meldt skaden omgående således at den kan blive GODKENDT som arbejdsskade. Dette er en ordre og ikke til diskussion, så op på hesten og tilbage til midicineren. Vigtigere end du tror.

Mange hilsner
Peter multimillionær efter en arbejdsskade.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-08-2009, 21:57   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Det er muligt det bliver lidt rodet, men jeg kommer lige med det jeg kan komme i tanker om.

Når du får ressourceprofilen hjem til partshøring, så læser du den igennem et par gange (eller 3), og hvis der er noget du ikke er helt enig i, så skriver du det (dine kommentarer).

Så returnerer du den til sagsbehandleren med dine kommentarer.

Så skal sagsbehandleren forholde sig til dine kommentarer, og kommentere på dem.

Så får du en igen til partshøring, så du kan se, om du nu er enig i det der står.

Og først når du er enig i det der står i rp'en, og kan kende dig selv i den, så skriver du den under (godkender den).

Hvis afgørelsen går dig imod, skal du trækkes med din rp i laaang tid, så det er vigtigt at du først underskriver den, når den er som den skal være.

HVIS du så "kun" bliver tilkendt flexjob, så er du i det mindste så heldig, at du kommer på ledighedsydelse, da du nu er på sygedagpenge.

Bed om aktindsigt (det er der vist allerede en der har skrevet), så du kan se hvad kommunen har liggende på dig, og om der evt. er lægepapirer der mangler.

Nogle generelle råd når man har en sag kørende i kommunen:

Al kontakt foregår på skrift, evt. mail.

Alt hvad der afleveres på kommunen (breve, lægepapirer m.m.) er mod kvittering.

Hav selv styr på hvad der foregår, og om aftaler holdes (sagsbehandlere kan også glemme).

Jeg vender tilbage hvis (når) jeg kommer i tanker om mere.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2009, 00:39   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg vil da også lige bekræfte, at du SNAREST MULIGT SKAL have anmeldt din arbejdsskade.

Så SKAL dine sygedagpenge forlænges, indtil sagen om arbejdsskaden er faldet på plads.

Det har ENORM økonomisk betydning for dig, da du kan risikere at blive smidt på kontanthjælp - hvilket kan betyde 0 kroner, fordi du er gift, eller fordi du har værdier for over 10.000 kroner.

Mandag morgen SKAL du kontakte din læge og få gang i sagen... og evt. din fagforening og/eller en erstatningsadvokat.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2009, 06:59   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
velkommen til

-vil blot som de andre fortæller dig: i gang m at få anmeldt din skade som arbejdsskade hvis det har en relation til dit job.

Tilbage til din læge og vil han ikke anmelde eller sende dig videre ja, så kan jeg VARMT anbefale din lokale afd for arbejdsskadede: http://www.lfa.dk/?m1=1

De er GULD værd og har fx i min mands sag indstillet ham til arbmedicinskafd da INGEN igennem flere år(som du oplever ) har anmeldt skaden(skønt det højt og tydeligt fremgår af hans lægelige papirer!!)

Så afsted med dig PRONTO

ps: ser at netop Fyns afd er midlertidig lukket, øv, men synes du skal kontakte en af de øvrige og ellers er du velkommen til at kontakte mig -pm- så skal jeg forsøge at finde ud af noget for dig. Er selv mangeårigt medlem af Slagelse afd.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 08-08-2009 kl. 08:30.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2009, 10:32   #9
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
hej alle ... jeg vil gerne starte med et STORT tak for jeres hurtige deltagelse, i mine/andres problemer, jeg kan idag ikke sidde ved pc . da jeg skal "gemme" lidt ryg/nakke .til en fam: grill, iaften.. med mine børnebørn etc .. det vil jeg helst kunne holde til uden for mange "stoffer".... så jeg vil lige tage mig sammen, og skrive lidt mere uddybende søn-man..foreløbig mange tak. som sagt, næste ladning ?. kommer senere god week til alle ..mvh ace dk.
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2009, 11:27   #10
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
tilbage fra de lækre bøffer..... skide hyggelig aften og det holdt tørt PEEEERFEKT... men nu til det mere alvorlige, det med arbejdsskadestyrelsen, var som følger .... jeg tænkte ikke over det fra start, jeg mener alle var da klar over jeg igen igen skulle sidde i min cab, og producerer 25-30 lapper pr mdr: plus "det løse"... så jeg hang jo i så godt jeg kunne ...og så kørte jeg lidt videre på pillerne... indtil min læge en dag siger, duuuuu øhhhh det er ikke så godt med de piller . sammenholdt med 12-15 timers cabby-kørsel hver dag, jeg kan sku ikke forsvarer det, derfra var det så sygemelding... som så blev langtidssygemelding, jeg er vist i noget der hedder kat:3. (ved ikke lige hvad det indebærer) eller hvor det skal bærer hen ... sagen er da jeg kontakter A.B.S.... får jeg og vide at .... det her er for sent og melde det .. jeg kan naturligvis godt prøve til . men som hovedregel bliver det afvist, dette kan naturligvis ankes .... som regel m. samme udfald.. jeg må nu med skam INDRØMME , jeg kan ikke længere overskue sagen ... så nu har jeg sagt til mig selv. (og mit for høje blodtryk). .... 1 ting af gangen.... nu vil jeg lige være afklaret, og se om jeg "lander på benene" derefter må jeg se om jeg via en advokat kan få gjort noget ved den anden side af sagen, sjovt nok er pengene (jeg ejer ikke en skid) ikke længere det der har 1ste prioeritet... men at jeg får et tåleligt udfald af denne jordomsejling i den kommunale "blå stue".... min behandler har faktisk gjort som han skulle syntes jeg, og fulgt sine beføjelser til punkt og prikke ..HAN mener så personligt , det måske skulle være pension.. for overhovedet og skulle matche de skånekrav. fra deres egne (reva) samt læger etc etc ville umuligørere og finde et fleks. ..... så han ville godt have det hele med, børnehjemmet, og at jeg forsørgede mig selv fra jeg var 15, og alt det gamle lort der ligger 100 år og en søndag tilbage... min mors alko/pille problem .. og jeg kunne fandme blive ved , pardon mit franske... MEN MEN MEN ... det er der jeg ikke rigtigt kan se mit primærere problem min PISKE S. SKADE...... som vel egentlig er kimen til alt denne ballade... hvis der er en hardcore til love og regler. scanner og mailer jeg gerne min sag fra reva med konklusion og hele værket til personen, som så måske kan formidle den videre til dette forum, jeg har nemlig på fornemmelsen at mange af "de gamle "der sidder her, faktisk burde sidde på et rådgivningskontor på fyn/jyl/sjæl:.... da der er mere fornuft og substans her end på de mange kommunale kontorer, jeg har set indefra ... dette er ikke leflen men FAKTA. og står ikke til debat.... jeg fik luuuuuuuuuuft . TAK. mvh deres ærbødige ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Første dag som fp Momseberg Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 02-02-2012 13:13
hjælp til mit første møde med en socialrådgiver for første gang i mit liv hc1966 Alt det andet 14 29-04-2011 06:55
Første udbetaling af FTP? ReneChr Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-12-2010 21:17
Første slag vundet hopper Alt det andet 14 01-10-2010 16:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension