K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-08-2008, 00:55   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg får nervøse trækninger af Jørgen Søndergaards udtagelse " Dels er nedsat arbejdsevne ikke en konstant osv... og resten af afsnittet.

Betyder det at INGEN SKAL TILKENDES PENSION ELLER FLEKSJOB, da ingen jo kender morgendagen?
Sikke en arrogant stodder, der tilsyenladende ikke aner hvad han taler om. Den Liberale holdning er åbentbart blevet så tilladt, at der ingen grænser er for hvordan man behandler syge/handicappede borgere.
undskyld man mage til uvidende holdning skal man da lede længe efter.

Konsekvens: folk uden arbejdsevne skal tilhøre et B-hold uden rettigheder, der måske kan få krummerne af de riges bord.
Trist, at vi ikke har lært mere om ligeværd, de stærkeste skuldre bærer, og at der selvfølgelig skal være plads til alle.
Trist at menneskesynet ikke rækker til, at de fleste mennesker gør det bedste de kan, med de resourser de har.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2008, 01:45   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, man forventer det værste.

Men hvis jeg skal bevare en smule optimisme, så håber jeg, han mener unge mennesker. Det er jo det, der er i fokus nu.

Og jeg kan godt se ideen i, at man ikke skal parkeres unødigt, men så må de jo bare frede de unge (og gamle), indtil de får det bedre og kan starte blidt op med et fleksjob, så de ikke ryger tilbage i den negative spiral, fordi de presser ud over deres ressourcer.

Og der er jo i forvejen i fleksordningen indbygget kontrol og opfølgning jævnligt, hvor der er mulighed for at justere timeantallet, skånehensyn osv.

Så jeg kan ikke se, hvordan man ellers kan gøre det anderledes.

Lovgivningen er der jo, men den misbruges, så der drives rovdrift på folk, som kommer længere væk fra arbejdsmarkedet.

Jeg kan kun se, at det kan løses ved, at borgerne får retssikkerhed, ikke ved straf.

Gid, man havde et normalt helbred... og kunne "nøjes" med stress som halvdelen af befolkningen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2008, 09:29   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Helt enig Zusa.
Jeg tror også der er hentydet til de unge, men det ene tager det andet!

Derudover er det stadig en urelevant betragtning, at fordi man er ung kan man ikke få pension. man behøver ikke være mindre syg/handicappet af den grund.
Og man kan have lige så stort behov for ro, som den ældre.

Derudover er der stadig div udtagelser om at pension er prmanent, hvilket er en misforståelse, som åbentbart IKKE vil trænge ind visse steder.

Det er bare synd at befolkningen bliver vildledt gang på gang fordi sådan nogle båtnakker får lov at udtale sig om ting de ikke har styr på.
Eller også er det bevidst vildledelse, hvilket jeg desværre er tilbøjelig til at tro.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Beskæftigelsesminister: Strammere krav til ledige om jobsøgning Webmaster K10 Nyheder 0 12-08-2013 06:30
Nye regler fleksjob Knopf Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 21-08-2012 19:42
Nye Regler om Fleksjob angel1975 Spørgsmål ang fleksjob 14 03-08-2012 20:17
Fleksjob regler Olsen22 Spørgsmål ang fleksjob 18 12-01-2012 01:27
Nye regler for fleksjob Mikail Spørgsmål ang fleksjob 6 14-12-2010 15:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension