K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2009, 21:14   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
borgere klager mere!

fandt lige dette link:

http://www.sn.dk/webtv/4?video=457

-hvorfor overrasker det mig ikke, at antallet af klager er støt stigende
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 23:55   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jaaa og spørger man politikkerne og mange sagsbehandlere så er det fordi de syge er nogle skravl og nogen faker , og der er flere og flere der klager fordi de er nogen brokhoveder .. det er ikke fordi der er noget om det de siger

Hvis man lægger mærke til det så siger hende fra beskæftigelseankenævnet da også at det sker at en borger får ret .. ja hallo i hver fjerde sag det er da vist lidt mere end nogen får ret .. det er en fallit erklæring og så har vi jo også set nogle af deres julefrokost afgørelser herinde på siden det er jo ikke altid at man kan sige at BN har hovedet med sig når de afgøre ...
  Besvar med citat
Gammel 30-10-2009, 08:58   #3
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Ja selvfølgelig klager vi, når de ikke behandler os ordenligt, og som regler siger de skal, ville ønske alle havde styrken til at klage, for der sidder mange, som er uretfærdig of forkert behandlet, som desværre ikke kan magte at klage.

Jeg var en af dem, der selv klagede sidste sommer da de stoppede mine sygedagpenge, fordi de lige havde fundet på, at de ikke skulle lytte til hvad div. læger sagde, de mente bestemt jeg var rask, og kunne gå på arbejde igen, altså kommunen, selv om alle læger sagde det kunne jeg ikke, at jeg var 100, uarbejdsdygtig, og jeg VANDT sagen i ankestyrelsen. Så jeg var glad for jeg ankede, en jeg havde dog ikke selv styrken til det,jeg fik et familie medlem til at hjælpe mig med det, ellers var det nok ikke gjordt, selv om man jo viste man havde ret, og man var syg.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2009, 19:06   #4
Psychocowboy
Elsker at være her på K10
 
Psychocowboys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Indlæg: 72
Styrke: 16
Psychocowboy er ny på vejen
Det burde sige sig selv at flere (rigide) regler, flere klager.
Folk vil ikke længere finde sig i at man i regeltyranniet har fjernet de individuelle menneskelige hensyn.
Vi må håbe antallet af klager vil blive ved med at stige!
__________________
Psychocowboy
Førtidspensionssøgende

"Nobody realizes that some people expend tremendous energy merely to be normal." ~ Albert Camus
Psychocowboy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2009, 11:48   #5
Peter Hansen
Elsker at være her på K10
 
Peter Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2009
Indlæg: 56
Styrke: 15
Peter Hansen er ny på vejen
Tak til buster for interessant henvisning.

Flere klager

For Beskæftigelsesregion Sjælland lå antallet af klagesager på 1378 for hele 2007 - mens antallet de første 8 måneder af 2009 allerede har rundet 1757. Stigningen (tror jeg) må først og fremmest tilskrives stigende ledighed, fra gyldne tiders lavpunkt á ca. 43.000 -> 113.500 her ved udgangen af september 2009. Der er kommet flere "stærke" nyledige til i kølevandet på den finansielle krise, og de finder sig absolut ikke i hvad som helst ved mødet med jobcentrene.

25% ok

Det mest interessante ved den omtalte ankestatistik, er imidlertid den omstændighed at borgerne nu får ret i 25% af tilfældende. Det er faktisk pænt. Ultimo 90'erne så det helt anderledes ud ved klage til de sociale nævn. Borgerne fik blot medhold i 6% af tilfældende, og yderligere 6% blev hjemsendt til fornyet behandling - fordi kommunerne ikke havde lovgrundlaget i orden. Dermed 82% tabt. Ikke så mærkeligt sagsbehandlerne havde selvtilliden i orden ... dengang.

I den henseende er indslaget på Sjællands Nyhederne opløftende.

Ny holdning til klagevirksomhed!

De to medvirkende lader til at være stærke borgere, der fuldt ud erkender deres position. Det kan være borgerne er blevet dygtigere til at klage, hvilket igen kunne skyldes at alle segmenter af befolkningen nu har access til internet/debat/oplysninger. For 10 år siden så det anderledes ud - dengang kunne man fx ikke ramme K10.dk via søgning.

Advokater på banen

Brugen af advokat -> det fremgår af indslaget, at Uwe Demsat har sat advokat på sagen, allerede i forbindelse med klage til Beskæftigelsesankenævnet. Tidligere var det nærmest umuligt at opdrive advokater, der havde engagement og ekspertise til at påtage sig sociale sager. Jeg har mistanke om at det billede har ændret sig. Ved besøg/søgning på hjemmesiden Advokatnøglen er det blevet relativt let at opdrive advokat i enhver retskreds, der kan/vil påtage sig opgaven på betryggende vis.

http://www.advokatnoeglen.dk/

Pilen peger den rigtige vej

Psychocowboy er inde på, at flere rigide regler, nødvendigvis må udløse flere klager. Ja, det irriterer borgerne og selvfølgelig reagerer de. Jeg tror til gengæld også at regelsættets sørgelige tilstand kan være forklarende for, hvorfor borgerne vinder flere sager procentvis! Standarden blandt sagsbehandlerne er styrtdykket. Nogle erindrer måske Politikkens opsigtsvækkende forside + artikel d. 17. juni 2009 "Frisører rådgiver arbejdsløse i jobcentre". Sammenholdt med tiltagende juridisk kompleksitet, er der lagt i ovnen til ballade. Jeg har absolut intet imod frisører når totterne kommer ud af kontrol, og de er ligefrem at foretrække en heftig lørdag aften på INN, men jeg er fanden knus'me ikke glad for at se dem på mit lokale jobcenter, som administratorer på min sag. Politikkens artikel kunne i øvrigt henvise til undersøgelse foretaget af Dansk Socialrådgiverforening 2006, som viste at 750 socialrådgiverstillinger landet over var besat af andre faggrupper. Det er utvivlsomt noget værre i dag, hvor man dyrker funktionsopdelt sagsbehandling, der rummer mulighed for at beskæftige enhver tasteabe, som får lyst til at prøve kræfter med opgaverne i et jobcenter.

Dertil kommer kommunaliseringen af jobcentrene, som regeringen helt glemte at afsætte ressourcer til. Kaotisk show. Hos Jobcenter Solrød er man pænt begyndt at følge reglerne (!) og sender påtænkt sanktion til partshøring før de roder sig ud i noget. Som borger kan man returnere en tynd omgang bavl, men husk blot rigelige krav til aktindsigter; så pakker de sammen. De har ganske enkelt ikke tid til at behandle en potentiel klagesag mere. Ok, det sidste står for egen regning.

Hæng i med klagerne.

Sidst redigeret af Peter Hansen; 01-11-2009 kl. 11:51.
Peter Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flere borgere klager over afgørelser om sygedagpenge gunvor Politik og Samfund 1 19-03-2012 09:31
Flere borgere klager over afgørelser om sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 19-03-2012 04:10
Bedre kommunikation til borgere, der klager til os Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 17-06-2011 10:50
Kommuner klager over handicappede borgere phhmw Skal kommuner ikke overholde loven? 12 15-06-2010 23:05
Regering og kommunerne gør borgere mere syge Webmaster K10 Nyheder 0 23-01-2009 07:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension