K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-03-2011, 21:26   #1
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Hjælp til rette psykiatriske behandling!

Hej alle

Jeg håber virkelig der er nogle her som kan hjælpe mig. Sagen kort fortalt er at jeg faktisk er indlagt på den lukkede psykiatriske afdeling på Svendborg sygehus siden 4. marts pga. selvmordsrisiko ved en alvorlig depression. Det skal så lige nævnes at jeg også har ADHD som jeg har fået diagnostiseret for to år siden.

Ud over de her selvmordstanker som både er impulser og et reelt ønske om at få fred, har jeg en række andre mærkelige symptomer, som når jeg læser på nettet om det, godt kunne være tegn på en psykose. Yderligere har jeg efter eget skøn mistet mange konjuktive færdigheder. Jeg kan ikke huske, tænke og til tider kan jeg næsten ikke tale, må lede efter ordene som stammende kommer ud. Endelig har jeg nogle virkelig sære bevægelser, som heller ikke er konstante. Det drejer sig om forskellige spjæt, grimasser, blinken, øjenrullen og strækken af især fingrene. Bevægelser jeg godt kan holde tilbage, men ikke særligt lang tid af gangen.

Nå men til en start, kunne personalet på afdelingen inkl. 3 forskellige læger, godt se jeg havde det dårligt og jeg har egentlig ikke fået det bedre, det går bare op og ned. Så nu går det f.eks. rimeligt med at tale, til gengæld føles det som om jeg er ombord på en båd med temmelig meget gyng/gang, det er virkelig syret...

Men så i dag skulle jeg for første gang tale med overlæge Jens Peter Faurschou og han mente jeg havde en personlighedsforstyrrelse og fordi jeg har gået så meget hjemme de sidste par år, er jeg nået en sådan nærmet vegetativ tilstand?
Så efter en halv time kunne han også sige, at jeg var heller ikke deprimeret, det hele skyltes den her særlige personlighed, som han mente var af typen dependent, dvs. at man er meget afhængig af andre mennekser.

Så altså i sidste uge, hvor jeg gerne ville hjem, blev jeg truet med tvangsindlæggelse, hvis jeg var vedholden i mit udskrivelsesønske. Nu er jeg så hjemme på weekend med tilbagekomst på søndag, med henblik på udskrivelse en gang i næste uge.

Overlægen mente at det bedste for mig ville være en pension eller måske 10-15 timers job og lige der var jeg enig med ham, men kan virkelig også se det håbløse i det projekt.

Hvad filan gør jeg nu. Er der måske andre der kender den her overlæge? Jeg har det lidt sådan at var jeg ikke skør før, ja så er jeg det da nu.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Økonomisk hjælp til behandling? Svaninden Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 18 28-07-2011 11:21
Hjælp!Nægtet behandling Tullepigen90 Dit og Dat 12 22-01-2011 14:35
Måske ikke det rette forum men.. velcro Alt det andet 6 21-01-2011 08:13
håber på den rette vej sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 07-12-2010 19:21
Samfundet kan ikke tvinge psykiatriske patienter i behandling uden dom. zuza Lægekonsulenternes Rolle 33 15-09-2009 11:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension