K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2011, 09:19   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det kan godt være en pensionsag kan gå hurtigere end 2-3 år
for du har helt ret, det kan tage under 3 måneder

men nu har jeg været på dette et godt stykke tid
en pensionsag tager som regel 3-6 år herinde
nogen er hurtige på 1.5-2 år, men det er sjældent
som regel i de første 52 uger man er på sygedagepenge gør kommunen nemlig ingen ting
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 11:26   #12
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 15
falentin er ny på vejen
synes min sag er gået rimelig hurtigt. Fra min arbejdsprøvning sluttede april 2010, blev der indhentet lægeudtalelser og akter fra læge og hospital samt lægekonsulent. Herefter en undersøgelse hos psykiater som var færdig i december. Herefter brugte SB 3 måneder på at skrive RP, og indstillede sagen til visitationsteamet i marts 2011. I maj 2011 godkendte visitationsteamet sagen, og indstillede til socialforvaltningen med påbegyndelse af førtidspension.

I juni måned 2011 fik jeg så brev at socialforvaltningen er enige med visitationsteamet, og har derfor påbegyndt min sag.

Nu skal den op på møde i juli måned.
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 20:23   #13
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
vigtigt at dele tingene op

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det kan godt være en pensionsag kan gå hurtigere end 2-3 år
for du har helt ret, det kan tage under 3 måneder

men nu har jeg været på dette et godt stykke tid
en pensionsag tager som regel 3-6 år herinde
nogen er hurtige på 1.5-2 år, men det er sjældent
som regel i de første 52 uger man er på sygedagepenge gør kommunen nemlig ingen ting
Jeg tror det er vigtigt at dele tingene op i 2 dele, fordi det måske letter på forståelsen af et sygdoms og afklareings forløb og selve tilkendelsen af Fp.

1. Sygdom og afklaringsforløbet.
Når man bliver syg havner man ofte på sygedagpenge og har i det system 52 uger til at få afklaret, hvilken type at sygdom der er tale om og hvilken behandling, som evt. kan bringe en tilbage til arbejdsmarkedet. Og som I alle samme ved er man undersøgt i hoved og røv, inden en diagnose og behandlingsform kommer på plads. Dertil kommer en evt. arbejdsprøvning, som skal afklar hvor meget eller rettere hvor lidt rest arbejdsevne man har i behold. Når alt! Dette er på plads kan der blive tale om pension. ( Her er der ikke indregnet klage, partshøring, Ban afgørelser Mv)

2. Indstilling til pension.
Når alle punkter i 1.Sygdom og afklaringsforløbet er afklarede og afprøvede og man finde at restarbejdseven er = 0 eller tæt derpå, kan man blive indstillet til pensions af sin Sbér §18 eller man kan søge pensionen selv efter §17.
Herefter samler din SBér alle nødvendige papire (hvorlang tid Sb har til dette arbejde kan jeg ikke lige huske) og overdrager dem til kommunalbetyrelsen.
Efter loven må en inledt pensionsag der er overdraget til kommunalbestyrelsen ikke tage mere end 3 mdr.

Beklageligvis kan man få afslag på pension, som bevirker at hele klage processen går i gang og dette trækker naturligvis tidshorisinten længere ud inden man opnår pension.

Vh.
maybeline2you
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 21:32   #14
stiglic
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2011
Indlæg: 38
Blog Indlæg: 4
Styrke: 13
stiglic er ny på vejen
Hej alle

Jeg ved ikke om alle behandlig muligheder skal være utømme for at få tilkendt flexjob.
Jeg mener hvis behandlig muligheder ar utømme så er det kun en vej at går efter,det er fp.
Nogen personer kan godt klare 15-20 timer arbejde med medicin behandling og kan ikke klare mere end det,så kan man stadig være tilkendt flexjob.Hvis de arbejde mere end de timer så få de det dårlig både fysisk og psykisk.
Hilsen STIGLIC
stiglic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 21:39   #15
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
"Betingelser for fleksjob
For at kunne få et fleksjob skal du være under 65 år, din arbejdsevne være varigt nedsat, og alle muligheder for omplacering og genoptræning skal være undersøgt. Fleksjob kan oprettes både hos private og offentlige arbejdsgivere (stat, region og kommune). Det er kommunen, der vurderer din arbejdsevne."

https://www.borger.dk/Emner/arbejde-...fleksjob.aspx?

Alle behandlingsmuligheder skal også være udtømte i forhold til fleksjob..

Det primære for at få enten pension eller fleks, skal jo være at det er varigt uden mulighed for behandling, der vil gøre en i stand til at vende tilbage på fuld tid.

Om det så bliver fleks eller pension afgøres af arbejdsevnens omfang..

Med hensyn til hvilken behandling de kan kræve, så er det kun en læge der kan vurdere det.

Hvis en læge anbefaler en behandling, kan de kræve det..

Hvis en læge skriver at det ikke er en behandling der vil bedre arbejdsevnen, kan de ikke kræve det.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 21:52   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Pip har helt ret angående flexjob


maybeline2you
ja du har helt ret, jeg har dog været syg i 9 år, men har arbejdet med sygdom i 6 år
så min afklaring hos lægerne har taget 9 år
men der er så kommet 9 diagnoser ud af det
mit probleme er lægekonsulenten der bliver ved med at fiske
har lige brugt det sidste år på undersøgelser udelukkende på udtalesen fra lægekonsulenten.
Der er stadig ikke nogen behandlingsmuligheder
ubetydelige erhvervsevne og alt peger på pension
sagsbehandler siger pension, meget fint
men lægekonsulenten har sikkert igen en anden mening
venter på svar
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 16:31   #17
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
"
Med hensyn til hvilken behandling de kan kræve, så er det kun en læge der kan vurdere det.

Hvis en læge anbefaler en behandling, kan de kræve det..
Svar: Nej! det kan jobcenter/ kommune ikke kræve
fordi der så ville blive tale om tvang og dette er forbudt jfr.Eu menneskerettighederne


Hvis en læge skriver at det ikke er en behandling der vil bedre arbejdsevnen, kan de ikke kræve det.
Mvh
maybeline2you
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 16:44   #18
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Pip har helt ret angående flexjob


maybeline2you
ja du har helt ret, jeg har dog været syg i 9 år, men har arbejdet med sygdom i 6 år
så min afklaring hos lægerne har taget 9 år
men der er så kommet 9 diagnoser ud af det
mit probleme er lægekonsulenten der bliver ved med at fiske
har lige brugt det sidste år på undersøgelser udelukkende på udtalesen fra lægekonsulenten.
Der er stadig ikke nogen behandlingsmuligheder
ubetydelige erhvervsevne og alt peger på pension
sagsbehandler siger pension, meget fint
men lægekonsulenten har sikkert igen en anden mening
venter på svar
Uha! du har været længe undervejs og det er helt klart ikke i orden at du har været igennem så langt et forløb.

Jeg undre mig over, hvordan lægekonsulenten har kunne få dig sat i behandling, da Lægekonsulenten ingen beføjelser har til at kræve du skal undersøges yderlig.
Lægekonsulenten kan påpege muligheder for yderlige behandling, men hverken henvise til specaillæger eller andre læger. Dét er udelukkende din egen læge der kan dette og har kommer jeg til at tænke på, om det er din egen læge der har henvist dig ?

Isåfald er din læge vist ikke ret meget på din side og det er trals for dig især når det står i dine papirer at alle behandlings muligheder er udtømte.

Jeg syntes derfor du skal! tage "en alvorlig snak" med din Sbér og bede vedkommende skriftlig begrunde, hvad der mangler i din sag, før en pensionsag efter § 18 kan påbegyndes. Påpeg skriftlig, hvilke undersøgelser du har været igennem og hvilke diagnoser som blev resultatet, samt hvilke behandlingsmuligheder der er .....eller rettere ikke er .. på den måde bliver det meget synligt for SB, hvad du har gennemgået, for at nå dertil hvor du er nu.

Spørg om Sb mener dette forløb er rimeligt set ud fra et han/hun´s menneskelig perspektiv og ud fra retssikkerhedsloven, samt reglerne for god sagsbebehandling.

Husk at stille sprøgsmålene på skrift og udbed dig skriftligt svar. Ikke noget med telefonsamtaler har, da du så ikke har dit dokumentationsgrundlag i orden til en evt. klagesag.

mange klem
maybeline2you
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig

Sidst redigeret af maybeline2you; 02-07-2011 kl. 16:46. Årsag: , fejl
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 16:52   #19
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis en læge anbefaler en behandling, kan de kræve det..
Svar: Nej! det kan jobcenter/ kommune ikke kræve
fordi der så ville blive tale om tvang og dette er forbudt jfr.Eu menneskerettighederne

Citat:
Oprindeligt indsendt af maybeline2you Se meddelelser
Mvh
maybeline2you
Det er rigtigt at de ikke kan kræve at man tager mod behandlingen..

Men de kan give afslag på fleks og pension med begrundelsen at alle muligheder ikke er udtømte...

Og så er det ens eget valg hvis det evt. betyder at man står med ægtefælleforsørgelse eller kontanthjælp de næste 40 år...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 17:05   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af maybeline2you Se meddelelser
Uha! du har været længe undervejs og det er helt klart ikke i orden at du har været igennem så langt et forløb.

Jeg undre mig over, hvordan lægekonsulenten har kunne få dig sat i behandling, da Lægekonsulenten ingen beføjelser har til at kræve du skal undersøges yderlig.
Lægekonsulenten kan påpege muligheder for yderlige behandling, men hverken henvise til specaillæger eller andre læger. Dét er udelukkende din egen læge der kan dette og har kommer jeg til at tænke på, om det er din egen læge der har henvist dig ?

Isåfald er din læge vist ikke ret meget på din side og det er trals for dig især når det står i dine papirer at alle behandlings muligheder er udtømte.

Jeg syntes derfor du skal! tage "en alvorlig snak" med din Sbér og bede vedkommende skriftlig begrunde, hvad der mangler i din sag, før en pensionsag efter § 18 kan påbegyndes. Påpeg skriftlig, hvilke undersøgelser du har været igennem og hvilke diagnoser som blev resultatet, samt hvilke behandlingsmuligheder der er .....eller rettere ikke er .. på den måde bliver det meget synligt for SB, hvad du har gennemgået, for at nå dertil hvor du er nu.

Spørg om Sb mener dette forløb er rimeligt set ud fra et han/hun´s menneskelig perspektiv og ud fra retssikkerhedsloven, samt reglerne for god sagsbebehandling.

Husk at stille sprøgsmålene på skrift og udbed dig skriftligt svar. Ikke noget med telefonsamtaler har, da du så ikke har dit dokumentationsgrundlag i orden til en evt. klagesag.

mange klem
maybeline2you
min egen læge er 100 procent på min side
problemet er at jeg har haft 4 forskellige lægekonsulenter ind over min sag
jeg har været det i gennem som stod i mit afslag til pension
har taget ydeligere et år, mest pågrund af ventetid
oven i så kommer så mine psykiske diagnoser
Rishospitalet har lukket min sag og de har ingen behandliingsmuligheder

er nu blevet visiterede til bosted og flytter i næste uge
min nye sagsbehandler, mener også jeg skal have pension
så nu ligger min sag igen hos lægekonsulenten
problemet i min sag og været det hele vejen igennem
er at jeg meget langsomt har fået dårligere og man kunne ikke finde noget
i flere år. Nu har jeg så papir på 9 forskellige diagnoser
men der er ikke en af dem, som gør jeg ikke kan arbejde
men det samlet set jeg ikke kan
har jo også arbejdet i 6 år med sygdom, indtil jeg måtte opgive
så jeg har skulle igennem 9 diagnoser, for at få papir på ingen behandlingsmuligheder.
det er både fysiske og psykiske

så jeg har fint styr på min sag, problemet har været ventetid og ventetid
det tog jo alene 11 måneder og få afslag på min pension
vi beklager ventetiden, ja det stå vel snart i alle mine papir fra kommunen
men hver undersøgelse har jo også taget mellem 3-6 måneder

Sidst redigeret af MTVRV1; 02-07-2011 kl. 17:12.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Muligheder ikke udtømte? Rikke Jensen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 23-04-2013 09:21
Alle tråde skal samles MissSwitchie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 29-05-2011 21:30
Hvornår er alle behandlingsmuligheder udtømte og lidelsen varig ? Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 19-07-2010 22:29
Er alle behandlinger udtømte? Hvad menes der iht lovgivningen? V_Brask Alt det andet 10 25-11-2009 09:13
Vi skal alle spise. Tante Ana Et godt link! 4 13-09-2008 00:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension