K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2013, 13:35   #1
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
stresset og angst over sagsbehandlingen

Hvis nogen har læst mine tråde, så lider jeg af Ptsd og angst...

I denne tid er den helt ude af kontrol pga jobcenterets beslutning om at stoppe sygedagepenge og dermed ender jeg på selvforsøgelse.

Dvs vi er nød til at stoppe indbetalinger til banken den 1/6 og vi ser en tvangsauktion i øjnene...

grunden til jeg skriver dette her er at jeg håber nogen måske har lidt gode ord til mig, måske har i været igennem noget lign og er kommet ud igen som hele mennesker ? ... så del gerne jeres erfaringer med mig
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 17:08   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Den slags erfaringer har jeg ikke, men jeg kan levende forestille mig, at det må være noget nær et mareridt...

Men et knus på vejen, er der altid plads til herfra
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 17:53   #3
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Ja, for os i ejerboliger kan hurtigt gå grueligt galt hvis vi mister sygedagpengene.

Jeg har været tæt på, men reddet på stregen da et familiemedlem som jeg var enearving til, døde.
Det var ikke mere end et par hundrede tusinde, men nok til jeg beholdt skindet på næsen.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 18:42   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Lad være med blot at stoppe dine indbetalinger - gå da endelig i dialog med banken - for din egen skyld.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 18:46   #5
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Lad være med blot at stoppe dine indbetalinger - gå da endelig i dialog med banken - for din egen skyld.
Og da også kreditorene !
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 20:08   #6
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Uha, jeg har skam været i dialog med banken op til flere gange, men de kan og vil ikke hjælpe ( jeg har danske bank) .. Så nu har advokaten rådet os til at stoppe indbetalingerne, hvilket vi forøvrigt er tvunget til da vi nu kun har en indkomst, og 2 børn.
Vi skal jo have mad på bordet.
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2013, 12:53   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at I skal sørge for at skrive Jer op i flere boligorganisationer i området allerede nu, der er ofte ventetid.. det er en billig forsikring at have.

Og lige nu tænker jeg at det er vigtigt at gennemtænke en plan B, så I kan sove om natten igen..

Husk at hvis I er gift kan dit fradrag overføres til ham..

Husk at søge om økonomisk friplads hvis børnene går i sfo/børnehave/vuggestue..

I kan sikkert også få boligsikring hvis I ender i lejebolig.

Det hjælper alt sammen lidt.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 08-05-2013 kl. 12:57.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2013, 15:35   #8
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
1000 tak pip. Vi er også igang med plan a...b...c .

Jeg er bare SÅ harm over at lægerne havde fortalt kommunen en afklaring var vigtig, samt at de ikke ville kunne helbrede / behandle mig længere hvis kommunen pressede mig mere, og så vælger kommunen med fuldt overlæg at stoppe min forlængelse af dagpenge og herefter smide mig på selvforsørgelse.

Den arbejdsprøvning jeg var i ,i 7 uger ( længden havde de selv valgt) .. Den forkastede de også hånligt med beskeden " du kom jo kun op på 17 timer en enkelt uge" :'(

Den har de regnet godt ud. Nu kan jeg gå for 0 kr resten af livet. For jeg kan ikke selv finde et arbejde på det ordinære arbejdsmarkede hvor de vil tilgode se mine skånebehov.

Og lægerne mener ikke jeg kan klarer flere aktiverings forløb, sådan som min situation ser ud nu.

Lægen.udtalte faktisk i dag, at de muligheder der før var for evt forbering i fremtiden var hermed ødelagt, dem havde kommunen spændt ben for.

Men jeg bliver nok heller ikke tilkendt FP med de nye regler, ergo har jeg ingen fremtidsudsigter.

Vi kan ikke klarer os for en løn

Egentlig var jeg så naiv, så jeg troede at kommunen ikke sylte folk på kontanthjælp, men at de rent faktisk var forpligtede til at skrive / henvise til en konkret plan så jeg havde mulighed for selvforsørgelse.

Men de har henvist mig til at melde mig ledig i jobcenteret , samt modtage LANGVARIG støtte til at komme på arbejdsmarkedet.

De nævner hverken fleks revalidering eller andet.
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2013, 16:24   #9
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Det er spare tid Vi er mange der er faldet fra sygedagpenge og ned på kontanthjælp Virker som om de ret bevist sylter ens sag så de kan give os færre penge og stille højere krav til os og vi dermed kan presses i aktivering/andre tiltag så de kan få yderligere refundering fra regeringen.

Håber du finder en løsning
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2013, 16:35   #10
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Har du overvejet at søge en § 17 på det foreliggende for at "købe lidt tid" på sygedagpenge.

Ellers lyder din kære kommune ligenøjagtig som min, forlængelse på SDP givet, arbejdsprøvning underkendt SDP forlængelse stoppet pga. forværring af tilstanden = ingen forsørgelse, kommunen sparer penge...
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
god forvaltningsskik i sagsbehandlingen østerbro Den nyttige viden vi alle har 1 13-10-2012 16:56
Sagde du stresset... Multe Politik og Samfund 0 10-05-2012 03:22
stresset inden mødet hos anden aktør. c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 4 12-09-2011 00:44
Hjælp ang. sagsbehandler og sagsbehandlingen Heart2breake Alt det andet 9 19-08-2010 14:21
fejl i sagsbehandlingen ann Spørgsmål ang fleksjob 4 09-03-2006 13:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension