K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2012, 21:38   #1
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Amin Skov Badrbeigi får ny sag på halsen

Amin Skov Badrbeigi , manden der underbetaler sine ansatte i restaurant vejlegården , kan nu se frem til endnu et retsopgør.

Udover at drive restarant vejlegården , ejer han desuden rengøringsselskabet OL-Rengøring.

I denne virksomhed skulle han øjensynligt have presset et lettisk ægtepar , til at arbejde udover lovens maksimum på 48 timer.

Amin Skov Badrbeigis svar på den nye sag , er en politianmeldelse af ovennævnte ægtepar for bedrageri.

Det er i sig selv tankevækkende at Amin Skov Badrbeigi , tilsyneladende foretrækker udenlandsk arbejdskraft , når vi ved der står titusinder af danskere , der er villige til at save den ene arm af for et rengøringsjob.

Nu ved vi hvorfor. Udover at underbetale dem , for det gør han helt sikkert også ( men er desværre ikke ulovligt ) forlanger han urimelige og ulovlige arbejdsvilkår.

http://borsen.dk/nyheder/virksomhede...eringssag.html
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2012, 23:50   #2
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
og er det ikke også denne gang svindlerfagforeningen 3Fjolser der står bag?

Det er dem der ikke vil hjælpe faglige medlemmer der har været udsat for vejle kommunes dokumentfalsknerteam
de gør da lidt for at promovere sig selv.....føj for slam
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 00:14   #3
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Jeg er nu heller ikke selv specielt vild med 3F , eller dansk fagbevægelse i almindelighed.
De består for størstepartens vedkommende af pampere , der kun sjældent rører en finger når deres medlemmer bliver trådt under fode.

I denne sag synes jeg dog fokus bør rettes mod arbejdsgiveren.
Der tegner sig efterhånden et lidet flatterende billede af Amin Skov Badrbeigi.

Det er ikke 3F jeg har undt af. Det er alle lønarbejderne der får forringet deres løn og arbejdsvilkår , takket være hensynsløse folk som ham.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 09:59   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"Det er ikke 3F jeg har undt af. Det er alle lønarbejderne der får forringet deres løn og arbejdsvilkår , takket være hensynsløse folk som ham." citat.

Det er netop derfor fagforeninger er et vigtigt redskab.

I disse år, nedgøres fagforeninger, bl.a. af flere medier.

Tro mig, at DI mf. er meget interesseret i at underminere deres autoritet, og hvorfor?
Jo, for det er selvsagt nemmere at forringe vilkår o.a. uden at have fagforeninger.

Prøv bare at læse DI hørreringssvar vedr. reformen på fleks og førtidspension.
Det er meget skræmmende, hvis de får den magt, de gerne vil have.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 12:20   #5
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
og er det ikke også denne gang svindlerfagforeningen 3Fjolser der står bag?

Det er dem der ikke vil hjælpe faglige medlemmer der har været udsat for vejle kommunes dokumentfalsknerteam
de gør da lidt for at promovere sig selv.....føj for slam
Enig!

Det er ikke Amin og Vejlegården der er galt på den - men 3F(jolser). Men det er åbenbart altid lettere at skyde på den lille mand, end det er at gøre op med de gamle nisser i 3F (som ikke lige fulgte med tiden).
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 16:25   #6
Jensen1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2012
Indlæg: 59
Styrke: 12
Jensen1 er ny på vejen
O.K. vi kan da også allesammen melde os ud af fagforeningen. Så ser arbejdsgiverne ingen grund til at aftale overenskomster. Mindstelønnen kan de så fastsætte som de syntes. Den er jo p.t. aftalt mellem arbejdsmarkedets parter, ligesom overtidsbetaling, barsel, ferie m.v.
I Tyskland har regeringen været nødt til at diktere en mindsteløn på ca. 7 euro i timen, for at imødegå en voksende skare af fattige.
Jensen1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 16:54   #7
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
@ popiae

Fagforeninger er i høj grad vigtige. De skulle bare være noget mindre tilbagelænet.
Der er hele brancher hvor det mere er reglen end undtagelsen der foregår ulovligheder. Jeg så gerne passivitet udskiftet med handling.


Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser

Men det er åbenbart altid lettere at skyde på den lille mand

Og hvem er det så lige der er den ”lille mand” ?

Er det direktøren ? Eller er det mon lønarbejderen ? Der pålægges at arbejde op til ca. kr. 30 under mindstelønnen , ellers er det ud af vagten.

Løn under sygdom giver han først efter 9 måneders ansættelse. Normalen heder 8 uger.

De to arbejdsgiver organisationer Horesta og Dansk arbejdsgiverforening , bakker ikke Amin Skov Badrbeigi op.
Tværtimod har de flere gange offentligt forsvaret 3F's blokade ret.
Han er i øvrigt heller ikke medlem af nogle af organisationerne. Var han det , var han blevet ekskluderet omgående.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 19:59   #8
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
Halse .. Uddrag fra 3F overenskomst !!??

Paragraf 17.
Stk. 1. Arbejdsgiveren betaler løn under sygdom og tilskadekomst til ansatte, der har været uafbrudt beskæftiget i den pågældende virksomhed i mindst 9 må- neder. Den ansatte skal opfylde betingelserne for ret til sygedagpenge fra ar- bejdsgiveren i medfør af Sygedagpengelovens regler.
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 20:50   #9
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Nu skrev jeg jo normalen. Og inden for restaurationsbranchen ( som vejlegården omhandler ) er det 8 uger.

Jeg kan også fremtrylle overenskomster , hvor man skal have løn under sygdom fra første ansættelsesdag.

Citat:
Sygdom - Hotel og Restaurant

Løn under sygdom
Du skal have løn under sygdom, hvis du har været ansat i mindst 8 uger og har arbejdet i minimum 74 timer i denne periode hos den samme arbejdsgiver.

De første 6 dage skal du have fuld løn og derefter 90 % af din personlige løn.

Men hvis du har 4 måneders anciennitet i virksomheden, skal du have fuld personlig løn i de første 4 uger af sygefraværet.

Er du provisionslønnet serveringsmedarbejder, skal du under sygdom have 90 % af gennemsnittet af de sidste 13 ugers løn, dog max. 140,- kr. i timen og min. 90 % af garantifortjenesten. De første 7 dage betales altid fuld garantifortjeneste.

Men hvis du har 4 måneders anciennitet i virksomheden, skal du i de første 4 uger af sygefraværet have fuld garantifortjeneste.

http://forsiden.3f.dk/apps/pbcs.dll/...R&profile=2442

Sidst redigeret af halse; 21-11-2012 kl. 21:02.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 21:38   #10
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
halse,

Amin har valgt at lave overenskomst med Krifa - hvorfor skal andre have lov at bestemme hvem som Amin vælger?
Det er vel for fan*** hans eget valg - og ikke noget hverken du, jeg eller 3F skal blande sig i!

Hvis ikke man synes om arbejdsforholdene hos Amin, så må man jo lade være med arbejde der.
Det hedder også: Udbud og efterspørgsel!

Hvis det vitterligt ER så slemt, som du gerne vil have det til at lyde som, så forstår jeg ikke alle de glade og tilfredse mennesker som støtter op om både Amin OG Vejlegården.

I det her tilfælde, så mener jeg at det er Vejlegården OG Amin der er den lille mand - du kan være uenig eller ej, det er jeg ret ligeglad med.
Og nej, du kan ikke overbevise mig om andet - men jeg vil da på det kraftigste opfordre dig til at sætte dig lidt mere ind i sagen, før end du forsætter din harme....
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Føler jeg står i L... til halsen! Peppe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 33 25-09-2010 09:53
"I lort op til halsen" Metro Dit og Dat 3 10-05-2007 21:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension