K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2012, 19:52   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Opdatering af ressourceprofilen.

Hejsa,

Jeg vil lige høre om I har nogle erfaringer med hvordan ens ressource profil skal se ud, når den allerede een gang har været igennem systemet for indstilling. I mit tilfælde gælder det ny indstilling til pension og rpen skal opdateres efter endnu en arbejdsprøvning.

Jeg har modtaget den foreløbige til check for evt. mangler indtil videre. Ved det der stod i den i forvejen står der i ventre kolonne "godkendt". Er det sådan at det gamle bare bliver stående og så skriver man det nye efter flg. f.eks i forbindelse med arbejdsprøvningen og beskrivelsen af denne?

Vil der komme en ny konklusion i rpén eller vil en ny bare blive citeret efter den tidligere? Syntes det virker lidt rodet, så ville lige høre hvad I andre evt. har af erfaringer hermed..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2012, 09:31   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Enteneller

I de ressourceprofiler/arbejdsevnevurderingsjournaler, jeg har set,
har der været kronologiske tilføjelser under hvert punkt,
opbygget som en almindelig læge-/sygehusjournal.

Ændringer i konklusionen må derfor afhænge af,
om der er væsentlige tilføjelser under de enkelte punkter,
efter din arbejdsprøvning.

Det ville da være trælst, hvis konklusionen bare gengives,
da det jo er den, kan betyde tilkendelse eller afslag,
og netop gav afslag for dig sidste gang.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2012, 13:03   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Florken,

Ja det er rigtigt, tror nu også at der vil komme en ny konklusion når min sag her i anden omgang er færdigbehandlet. Syntes bare at det virker lidt rodet, når der er noget gammelt og noget nyt, men sådan er det jo så.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2012, 14:02   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Sådan fungerer de fleste ting rent juridisk. Man ændrer ikke selve teksten men supplerer med ændringerne. Det gør også, at man kan se et forløb. Som nævnt kan væsentlige ændringer jo uden hindring føre til ny konklusion.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2012, 14:27   #5
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
I min rp blev der også bare tilføjet det nye til det gamle, så der fremkom et forløb. Konklusionen var så til gengæld helt ny
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2012, 14:36   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Dem i nævnet må så være vant til at læse sådanne rpér og forstå, at der ved det, der allerede har været "sket" står "godkendt" ude i venstre kolonne!!? Eller det bliver måske slettet ved den endelige?

I mit tilfælde har min sagsbehandler, som pt. er en medarbejder i special indsatsen tilsendt min rp. til med besked om "ved lejlighed skimme den igennem og give tilbagemelding på, om der er forhold der er ændret eller andre ting, der bør skrives ind?", sikkert fordi jeg selv har været fremme i skoene omkring min sag da jeg fornylig "mistede en sagsbehandler" pga. hendes egen opsigelse.

Puhh det er en stor mundfuld, specielt når man også har en arbejdsprøvningsrapport, der er ret lang, ved ski ikke lige om der skal mere med i rp. Det er hårdt at være sin egen sagsbehandler, nu har jeg haft rpén liggende 1 uge og syntes det er uoverskueligt. Dog skal der også indhentes status fra min psyk. så måske skulle man bare tage det med rp. i sidste ende??

Det er fint nok han spørger til et mellem check, men nogle gange går jeg altså bare kold på min sag og hader at det er mig der nærmest skal have overblikket. I har sikkert været der ligeså.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 13-08-2012 kl. 14:40.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2012, 14:43   #7
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Nej, den rp du har, er dén nævnet får - plus de tilføjelser, du måtte have. Der bliver altså ikke slettet eller udeladt noget. Jeg havde også en over 20 sider lang skrivelse fra arbejdsprøvning med i rpén, så den endelige rp var lidt af en moppedreng
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2012, 14:44   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Nej, den rp du har, er dén nævnet får - plus de tilføjelser, du måtte have. Der bliver altså ikke slettet eller udeladt noget. Jeg havde også en over 20 sider lang skrivelse fra arbejdsprøvning med i rpén, så den endelige rp var lidt af en moppedreng
Så kunne det da godt være at jeg ville have mere med fra min arbejdsprøvnings rapport, som var helt i mit favør. Jo mere jo bedre nok.. Tak Risa.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2012, 15:17   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Puhh det er en stor mundfuld, specielt når man også har en arbejdsprøvningsrapport, der er ret lang, ved ski ikke lige om der skal mere med i rp.

den skal da med, det er netop den der har ændret din sag
det var den du fik afslag på, alså en ydeligere arbejdsprøvning
men skriv den ind i RP og ligge som bilag

ved ikke helt om Konklusionen skal ændres
den hedder jo stadigvæk du ligger til pension og skal indstilles på ny
da fleks og andet er udelukket, der er jo heller ikke nogen som har nævnt det som en mulighed. det jeg kan frygte lidt er det lægefaglige, hvis BAN afgørelse ligger i din sag
et pensionnævn kigger på hele sagen og ikke kun RP.
men ser også spøgelser overalt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2012, 15:36   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tænker også selv om ikke bare hele den 14 siders rapport skulle med så det må jeg da lige høre "ham" i SI om.

Sjovt nok måtte jeg lige bremse en funktionsleder fra sdp. idag som var tilbage fra ferie og også var sat til at skulle have fat i min sag, tænkte at jeg hellere måtte mailede at den allerede var under behandling af den og den. Hvor meget er der lige check på i et jobcenter kan man spørge sig selv!!? Det samme gælder da sikkert mange andre virksomheder, jeg ville dog mene at reglerne i JC burde være anderledes..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofilen? Kid2 Alt det andet 7 12-09-2012 11:37
Opdatering af ressourceprofilen???? Kid2 Alt det andet 8 06-09-2012 11:38
hjælp med ressourceprofilen nensypigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 20-07-2010 11:55
Ressourceprofilen. Hejdien Alt det andet 45 28-03-2009 01:24
Læs mere om ressourceprofilen Webmaster Et godt link! 0 09-04-2007 21:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension