K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2015, 22:47   #1
jensen79
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Lokation: VEstsjælland
Indlæg: 35
Styrke: 15
jensen79 er ny på vejen
Anciennitet

Hejsa

Tænkte om det var muligt at finde nogen herinde som er ansat på gammel ordning indenfor en kommune, som får løn efter anciennitet og ikke bare mindsteløn?

Kan det lade sig gøre?
jensen79 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2015, 08:20   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jensen79 Se meddelelser
Hejsa

Tænkte om det var muligt at finde nogen herinde som er ansat på gammel ordning indenfor en kommune, som får løn efter anciennitet og ikke bare mindsteløn?

Kan det lade sig gøre?
Det er et meget omdiskuteret område (gl. ordning)

Faktisk så SKAL lønnen afspejle samme løn som en tilsvarende "rask"
Loven om forskelsbehandling siger:
"lige løn, for samme arbejde, der tillægges samme værdi"

Der hvor snoren knækker, er kommunens refusion til arbejdsgiveren.
Den indeholder ikke refusion for anciennitet. Men fritager reelt ikke arbejdsgiveren for at lønne korrekt..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2015, 10:31   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Lad os sige....det burde kunne lade sig gøre....om det så kan lade sig gøre i virkeligheden tja det ved jeg ikke

Men læs i den fleksjobs pjece der omhandlede de gamle regler....dem du er ansat under...

Citat:
Løn
Lønnen fastsættes som udgangspunkt efter den på området gældende overenskomst, herunder de sociale kapitler. Hvis ansættelsen finder sted inden for et ikke overenskomstdækket område, anvendes overenskomsten på sammenlignelige områder. Det fremgår af overenskomsten, om der indgår en aftale om arbejdsmarkedspension.

Der kan aftales tillæg for anciennitet eller andre former for løntillæg, men disse indgår ikke i løntilskuddet.
Kilde: http://www.clh.dk/?id=1474#c3999
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2015, 12:29   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Men er spørgsmålet ikke lidt uaktuelt. Hvis man er ansat under gammel ordning har man været ansat nogle år og så er løn vel allerede aftalt.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2015, 17:09   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Men er spørgsmålet ikke lidt uaktuelt. Hvis man er ansat under gammel ordning har man været ansat nogle år og så er løn vel allerede aftalt.
Egentlig ikke....for man kan som fleksjobber løn forhandle som alle andre lønmodtagere i dette land..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2015, 17:53   #6
jensen79
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Lokation: VEstsjælland
Indlæg: 35
Styrke: 15
jensen79 er ny på vejen
Synes det er meget aktuelt.
I min situation stiger man som spl efter 4 års ansættelse, troede jeg også at jeg gjorde, men nej som den eneste spl i min kommune er jeg ikke aflønnet efter anciennitet
jensen79 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2015, 18:31   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Er du i fagforening...ja så bør du henvende dig til dem....

Det kan være at de kan gøre noget...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2015, 22:09   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jensen79 Se meddelelser
Synes det er meget aktuelt.
I min situation stiger man som spl efter 4 års ansættelse, troede jeg også at jeg gjorde, men nej som den eneste spl i min kommune er jeg ikke aflønnet efter anciennitet
Ja så kan jeg godt se det er aktuelt. Det lyder da mærkeligt du ikke skulle stige. Har du talt med DSR?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2015, 18:00   #9
jensen79
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Lokation: VEstsjælland
Indlæg: 35
Styrke: 15
jensen79 er ny på vejen
Ja de er sat på sagen og mener faktisk ikke de kan undlade at give mig det løntrin mere udfra min ansættelseskontrakt, så jeg venter spændt :-)
jensen79 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2015, 11:32   #10
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
§71 og §72 ER gammel ordning.. Og gældende. Se denne i linket

"§ 72. Når jobcenteret har givet tilbud om fleksjob, fastsættes løn og øvrige arbejdsvilkår, herunder arbejdstiden, som udgangspunkt efter de kollektive overenskomster på ansættelsesområdet, herunder efter de sociale kapitler.

I ikke overenskomstdækket ansættelse skal overenskomsten på sammenlignelige områder gælde. Fastsættelse af løn og øvrige arbejdsvilkår skal ske i samarbejde med de faglige organisationer."

https://www.retsinformation.dk/Forms...d=164698#Kap13

Citat:

"De nye domme
Alle er handicappede
Du må gå ud fra, at din fleksjobber skal betragtes som handicap*pet i Forskelsbehandlingslovens forstand. Det vil sige, at personen har nogle særlige rettigheder med hensyn til indretning af arbejds*pladsen og tilrettelæggelsen af arbejdet. Vedkommende har også en særlig beskyttelse mod opsigelse. Overtræder du disse regler vil det typisk resultere i en bod svarende til 9 måneders løn. I en situation, hvor opsigelser kan komme på tale, er det vigtigt, at du søger professionel hjælp – fx hos PERSONALEAFDELINGE ApS, da reglerne på området er vanskelige at overskue og forstå!

Alle er omfattede af overenskomster
Der har været usikkerhed om, hvorvidt fleksjobbere skal være omfattede af en overenskomst. Denne tvivl fjernede Højesteret med deres afgørelse af 12. december 2010, der utvetydigt slår fast, at ALLE fleksjobbere – uden undtagelse – er omfattet af ALLE bestemmelser i den relevante overenskomst. Dette gælder også selv om arbejdsgiveren i øvrigt ikke har overenskomst for sine andre medarbejdere.

ADVARSEL: Nogle ansatte i nogle kommuner forsøger at fortælle virksomhederne, at denne dom ikke gælder for lige netop den fleksjobber, som de aktuelt gerne vil have i job. Forklaringerne varierer, men er under alle omstændigheder for*kerte.

http://www.personaleafdelingen.dk/ny...13/fleks-info/
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension