K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2022, 17:35   #1
Kampen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 21
Styrke: 12
Kampen er ny på vejen
Question For mange penge??

Ja det lyder lidt åndsvagt at sige for mange penge, men efter jeg fik tilkendt min førtidspension sker der en masse, og "problemet" er at jeg nu har fået tilkendt invalidepension af mit pensionsselvskab som så har givet mig et større kontantbeløb da det er tilbagevirkende fra 8år eller noget i den stil.

Jeg vil gå ud fra at udbetaling Danmark vil se dette som en indkomst da det også står som lønoverførelse på min konto og det er jo langt over de 86000 man må tjene om året.

Så mit spørgsmål er hvad i alverden sker der så nu med førtidspensionen bliver den sat ned over hele næste år eller skal man tilbagebetale til dem?

Og hvad hvis kreditorer nu tager pengene så komme man på røven i måske et år fordi førtidspensionen er sat ned og de penge man skulle dække det med også er væk? utroligt at man kan få hovedpine af at modtage penge....

Sidst redigeret af Kampen; 20-12-2022 kl. 17:37.
Kampen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2022, 10:05   #2
Kampen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 21
Styrke: 12
Kampen er ny på vejen
For andre der kunne komme i sådan en situation så vil jeg lige give lidt info om det der sker i min sag.


Jeg har kontaktet udbetaling Danmark og det beløb jeg har modtaget kommer først til at indgå i deres regnskab i juni hvor de laver opgørelser af pensionen, det betyder at min førtidspension bliver sat ned omkring juni med mindst 4500 efter skat altså af det jeg får udbetalt hver måned hvilket er en betydelig del af ens pension, samt et krav på 27.000 som bliver udbetalt for meget fra Januar til Juni næste år.....

Mit problem er at når vi kommer frem til juni vil der ikke være en krone tilbage af de penge der er blevet udbetalt af forsikringen, da de går til kreditorer osv. som nok mange har efter årevis på kontanthjælp...

Jeg kan heller ikke få lov til at indbetale 54.000 til udbetaling Danmark på forskud så min pension ikke bliver sat ned og som ville dække kravet de sender til juni, hvilket er lidt kedeligt når man nu ved kravet kommer, og jeg kan jo ikke bare smide de 54.000 under hovedpuden og lyve i fogderetten om pengene det ville sikkert være strafbart på en eller anden måde, må så håbe at fogderetten kan se problemet og ikke tager de 54.000 som skal bruges til at leve for resten af næste år samt dække det krav som man ikke har modtaget endnu.....

Sidst redigeret af Kampen; 21-12-2022 kl. 11:11.
Kampen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension