K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-07-2017, 20:44   #1
bror82
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2012
Indlæg: 37
Styrke: 12
bror82 er ny på vejen
Hvor kan man få billig/gratis mad?

Der er flere jeg kan finde, men mange er rettet imod stofmisbrugere og hjemløse. Jeg er bare fattig og syg.

Hvem har en anbefaling?
bror82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2017, 21:27   #2
Marshall
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2016
Indlæg: 23
Blog Indlæg: 1
Styrke: 8
Marshall er ny på vejen
Jeg har også samme problem
Marshall er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2017, 22:22   #3
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Hvis I er i, eller i nærheden af, København, så er svaret Folkehuset Absalon på Sønder Boulevard :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2017, 03:01   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Hvis I er i, eller i nærheden af, København, så er svaret Folkehuset Absalon på Sønder Boulevard :-)
De har altså hverke billig eller gratis mad... det koster 50 kr.

Til gengæld er der flere værksteder hvor et måltid koster 25 kr

På kofoeds skole kan man tjene et måltid ved en times meget let monteringsarbejde.

Ellers kan man bruge Tgtg appen, eller your lokal som viser hvor der sælges overskudsmad..
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2017, 07:15   #5
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Tænker du på mad som er færdig eksempelvis en slags suppekøkken eller efterlyser du mad som du selv kan tilberede?

Hvis det er det sidste findes der grupper på Facebook hvor der uddeles mad.

Kontant kærlighed findes desværre ikke i så mange byer og så vidt jeg ved endnu kun på Sjælland, men de står ved butikker og indsamler mad og udleverer til reformramte borgere, de har meget aktivitet på Frederiksberg.

Næstehjælperne er en gruppe borgere både reformramte og ikke reformramte mennesker som hjælper hinanden med donation af mad og mange andre ting.
Hvis du efterlyser mad kan den der donerer godt være en reformramt som har en lidt bedre periode lige nu.

Der skulle også være Facebook grupper som danner netværk som skralder.

Desuden har jeg læst at stop madspild er meget aktive i Korsør og uddeler mad de har fået af virksomheder, ved ikke hvilke andre byer de evt er aktive i.

Ved at Næsthjælpergruppen i Brøndby har en aftale med en bager som to gange om ugen donerer sig overskud af brød ved lukketid, som så kan afhentes i mindre portioner hos en næstehjælper.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2017, 07:50   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Download appen "to good to go" tgtg

Det er en app som bruges tll at mindske madspild

Her er supermarkeder, restauranter, bagerier mm tilmeldt og udbyder deres overskuds mad til få penge ca. 30 kr.

Jeg prøvede den en gang på et røgeri/fiske restaurant, og fik laks, rejesalat, fiskefrikadeller, røget ørred mm for 39kr rigeligt til 2 personer

Min datter arbejder hos en bager der er med i det og hun fortæller at hos den for man brød til en værdi af 100kr for 30kr, hvis der er noget som ikke er blevet solgt

På nogle restauranter som fx "dalle valle" er det overskud fra deres buffeer som bliver pakket, fra andre kan det være smørebrød/sandwich

Søg ud fra hvor man befinder sig og appen viser selv hvad der er i nærheden og på hver butik, står afhentningstidspunktet
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 26-07-2017 kl. 07:53.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2017, 13:19   #7
bror82
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2012
Indlæg: 37
Styrke: 12
bror82 er ny på vejen
Undskyld mig, men jeg tror ikke I forstår hvad jeg mener med fattig. Jeg har ikke 39kr til et måltid. Det er ren luksus. Mine aftensmads måltider har en pr. portion pris omkring 20 kr.

Jeg har ikke en krone, som i nul kroner, til resten af måneden. Jeg får 8500kr udbetalt og har 6800kr i faste udgifter.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Tænker du på mad som er færdig eksempelvis en slags suppekøkken eller efterlyser du mad som du selv kan tilberede?

Hvis det er det sidste findes der grupper på Facebook hvor der uddeles mad.
Hej,

Hvilke Facebook grupper er det?

Også underligt så meget hjælp der er til reform-ramte der meget ofte har ganske betragtelige rådighedsbeløb.

Dem der har reelt brug for hjælp er jo dem der IKKE er omfattet af reformerne fordi vi får så lidt udbetalt.
bror82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2017, 14:27   #8
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bror82 Se meddelelser
Hej,

Hvilke Facebook grupper er det?
Kontant kærlighed https://www.facebook.com/groups/2260...58775/?fref=ts

Næstehjælperne https://www.facebook.com/groups/1013...19628/?fref=ts

Begge grupper har undergrupper for lokationen, så hvis du inde i søgefeltet på fb skriver navnet på gruppen, eksempelvis kontant kærlighed, så får du en liste hvor du eksempelvis kan vælge Kontant kærlighed Sakskøbing
eller Kontant kærlighed Frederiksberg eller Kontant kærlighed Amager.

Samme måde med Næstehjælperne selv om de mere dækker geografiske områder end byer.

Hvis du ligeledes søger efter skraldere så finder du grupper rundt omkring i landet som omhandler skralder, jeg er ikke selv medlem af nogen af dem, så jeg ved ikke helt hvad der skrives, men jeg har læst at de hjælper hinanden i gang som skraldere og følges ad ud og skralde.

Citat:
Oprindeligt indsendt af bror82 Se meddelelser
Også underligt så meget hjælp der er til reform-ramte der meget ofte har ganske betragtelige rådighedsbeløb.

Dem der har reelt brug for hjælp er jo dem der IKKE er omfattet af reformerne fordi vi får så lidt udbetalt.
Det er vel netop fordi du er reformramt at du har lav ydelse??
Integrationsydelsen
Kontanthjælpsloftet
225 timers reglen
Og det at unge skal have lavere ydelse er vel alle reformer der gør at personer får lav ydelse.

Jeg vil ikke sige at reformramte får ganske betragtelige rådighedsbeløb, der findes ægtepar der begge er syge men alligevel ramt af 225 timers reglen som kun har hvad der svarer til en kontanthjælp at leve for.

Men der er ingen justits i grupperne der siger at du skal være fattig af en bestemt årsag, det er folks egen samvittighed der gør om de vil tage imod hjælp fra andre personer, måske nogle får hjælp fra personer som faktisk er fattigere end dem selv, det kommer som nævnt helt an på samvittigheden.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2017, 16:20   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at hvis det virkeligt skal være billigt så kommer du længst med rugbrød, leverpostej og havregrød eller vandgrød, der er både nærende og mættende. Har du til en liter mælk i ny og næ, kan du også lave risengrød. Du kan variere ved at spise som grød, eller smide klatter på panden og stege dem. Evt begge dele. I skoven er der mange bær pt, så der kan du plukke lidt forskelligt som tilbehør.
Lidt ensformigt og kedeligt. Ja det bliver det hurtigt, men det holder en i live, hvis man er fattig. Selv er jeg pt ved at koge et hvidkålshovede til 12 kr, der er mad til flere dage. Og jeg har været så heldig at få et kilo stikkelsbær, så der er til stikkelsbærgrød.
Gå ind og find opskrifterne på gammel bondekost, der kommer man rigtigt langt for næsten ingenting.
Er du pt løbet helt tør for penge, så prøv at søge på skraldegrupper på facebook, de ved hvor man kan hente kasseret mad efter lukketid, har hørt mange have et fint udbytte, og her er grøntsager/kartofler jo nemme at vurdere, de bliver ikke fordærvede uden at man kan se det.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 26-07-2017 kl. 16:27.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2017, 16:51   #10
bror82
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2012
Indlæg: 37
Styrke: 12
bror82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Tænker at hvis det virkeligt skal være billigt så kommer du længst med rugbrød, leverpostej og havregrød eller vandgrød, der er både nærende og mættende. Har du til en liter mælk i ny og næ, kan du også lave risengrød. Du kan variere ved at spise som grød, eller smide klatter på panden og stege dem. Evt begge dele. I skoven er der mange bær pt, så der kan du plukke lidt forskelligt som tilbehør.
Lidt ensformigt og kedeligt. Ja det bliver det hurtigt, men det holder en i live, hvis man er fattig. Selv er jeg pt ved at koge et hvidkålshovede til 12 kr, der er mad til flere dage. Og jeg har været så heldig at få et kilo stikkelsbær, så der er til stikkelsbærgrød.
Gå ind og find opskrifterne på gammel bondekost, der kommer man rigtigt langt for næsten ingenting.
Er du pt løbet helt tør for penge, så prøv at søge på skraldegrupper på facebook, de ved hvor man kan hente kasseret mad efter lukketid, har hørt mange have et fint udbytte, og her er grøntsager/kartofler jo nemme at vurdere, de bliver ikke fordærvede uden at man kan se det.
Jeg er desværre gluten-intolerant og det gør det ret svært. Ellers havde det være meget nemmere med alt det billige brød man kan få til halv pris. Men det kan jeg ikke tåle, så det er ris og kartofler, men der er ikke ret meget næring i hvidt ris.

Der er jo også det problem at nogle af os er større end andre fra naturens side. Ikke overvægtig, men skal jo spise mere når jeg vejer 90kg end en der vejer 60kg, men jeg får ikke flere penge af den grund.

Men tak for tip.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Kontant kærlighed https://www.facebook.com/groups/2260...58775/?fref=ts

Næstehjælperne https://www.facebook.com/groups/1013...19628/?fref=ts

Begge grupper har undergrupper for lokationen, så hvis du inde i søgefeltet på fb skriver navnet på gruppen, eksempelvis kontant kærlighed, så får du en liste hvor du eksempelvis kan vælge Kontant kærlighed Sakskøbing
eller Kontant kærlighed Frederiksberg eller Kontant kærlighed Amager.

Samme måde med Næstehjælperne selv om de mere dækker geografiske områder end byer.

Hvis du ligeledes søger efter skraldere så finder du grupper rundt omkring i landet som omhandler skralder, jeg er ikke selv medlem af nogen af dem, så jeg ved ikke helt hvad der skrives, men jeg har læst at de hjælper hinanden i gang som skraldere og følges ad ud og skralde.



Det er vel netop fordi du er reformramt at du har lav ydelse??
Integrationsydelsen
Kontanthjælpsloftet
225 timers reglen
Og det at unge skal have lavere ydelse er vel alle reformer der gør at personer får lav ydelse.

Jeg vil ikke sige at reformramte får ganske betragtelige rådighedsbeløb, der findes ægtepar der begge er syge men alligevel ramt af 225 timers reglen som kun har hvad der svarer til en kontanthjælp at leve for.

Men der er ingen justits i grupperne der siger at du skal være fattig af en bestemt årsag, det er folks egen samvittighed der gør om de vil tage imod hjælp fra andre personer, måske nogle får hjælp fra personer som faktisk er fattigere end dem selv, det kommer som nævnt helt an på samvittigheden.
Tak for links.

Jeg synes ikke den der Næstehjælper gruppe er for mig, det er stort set kun enlige mødre der bruger børn til at få hjælp. Jeg har ikke lyst til at skulle "Konkurrere" med børn.
bror82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension