K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Midlertidig Førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Midlertidig Førtidspension Her vil vi sætte fokus på emnet midlertidig førtidspension, samt følge meget nøje med i hvordan politikkernes revurdering af førtidspensions loven forløber.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-08-2009, 22:53   #11
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej silke rose

Jeg kan ikke lige frem sige at jeg glæder mig til at høre din fortælling af din hverdag.

Jeg syntes at du skal beskrive din hverdag, som den er. Jo før du kommer igang med det, jo før får du hjælp

For mig har det hjulpet rigtig meget, at skrive om den, her på K10 og fået respons, på alle mine spørgsmål som de kom hen af vejen Her har jeg fundet støtte og råd

Sæt igang Rose og hjælpen er nær.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 20:36   #12
aha
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Indlæg: 26
Styrke: 15
aha er ny på vejen
Frustration

Hej
Ja, jeg er snot forvirret over min situation fortiden. Jeg har nu været sygemeldt i et år pga. depression, og er nu på et arbejdsmarkedskursus for langtidssygemeldte.
Min baggrund er den, at jeg har/haft epilepsi, og blev opereret for det for 3 år siden. Jeg er nu anfaldsfri, men har altså nu haft depression i 1½ år. årsagen til depressionen er selve operationen for epilepsi. Jeg har været indlagt på P, jeg har prøvet al antidepressiv medicin uden effekt, jeg har været i kognitiv terapi uden effekt. Desuden har jeg en dårlig hukommelse pga. epileptiske anfald.
Nu er jeg så igang med dette kursus, som indeholder terapi, motion, afspænding, spinning og selvværd. Jeg håber at få noget ud af kurset, men når jeg ser på de andre kursister, er jeg den værst stillede, og tvivler på om jeg er på "den rette hylde".
Jeg var forleden til psykiater, og fik at vide, at hun ville anbefale førtidspension, hvis hun blev bedt om en vurdering fra jobcentret. Pudsigt nok ringede min sagsbehandler samme dag, og jeg nævnte, hvad psykiateren havde sagt. Hun blev stik tosset, og jeg blev et stort spørgsmåltegn. Jeg blev frustreret og tænkte: har vi ikke ytringsfrihed her i landet. Må en psykiater virkelig ikke sige, hvordan ens fremtid ser ud?????? Det er trods alt mig der er hovedpersonen.. eller er det????????
aha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 21:02   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Min sagsbehandler blev også DYBT fortørnet den gang jeg sagde, at min læge sagde jeg kun egner mig til førtidspension.
Men hun faldt da ned på jorden igen, da hun fik læst ordenligt i min sag.

Vores læger er jo de eneste personer der kan tale vores sag. De er vores retssikkerhed, vores tunger på vægtskålen og er de eneste der sådan rigtigt holder af os og vil os det bedste. Kommunen skal jo bare spare penge og sørge for at stikke så mange kæppe i hjulet som muligt, så kassen ikke tømmes.

De SKAL lytte til vores læger!! Vores læger kan så ikke anbefale hverken det ene eller det andet, med garanti for at så bliver det sådan. Men deres udtalelser SKAL vægtes, og vores lægers udtalelser og anbefalinger SKAL drøftes, evt sammen med kommunens lægekonsulent og/eller sociallæge, som så enten kan erklære sig for enige....eller uenige med behørig begrundelse.

I min sag lyttede de da heldigvis til både min læge som skrev førtidspension, og min psykiater, som redegjorde mere fagligt HVORFOR de mente førtidspension. Deres udtalelser strøg da også lige igennem.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 16:46   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Helenekr er helt enig
hverken sagsbehandler eller andre myndigheder på en kommune ved en meter om vores fremtid.
Men det gør læger med speciale i vores sygdomme.
Mener faktisk hele systemet har en fejl og det er lægerne og kommunerne skulle i langt tættere dialog. samt som minimum, skulle de læger som skriver i ens sag mødes med kommunen. Hvis der skal tages nogle vigtig beslutning om ens fremtid.
fremfor man sidder tilbage som en lus mellem to negle.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 16:59   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nemlig, man kan heller ikke tro på nogen, der KUN er ude på at spare penge, det er jo simpelthen ikke fair sagsbehandling. Og når man så yderligere læser, at de kan få et gratis fladskærms TV, et sommerhus eller en kæmpe bonus ved at sparke syge mennesker rundt og holde dem udenfor pengekassen, tjaaa så mister man ligesom tiltroen til fair sagsbehandling overhovedet!!!

De læster jo vores sager som fanden læser bibelen!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor anbefaler lægekonsulenten, navngivne læger? gøjneren Lægekonsulenternes Rolle 75 08-08-2013 01:03
Yesss fik brev fra min psykriater KatrineB Alt det andet 5 29-11-2011 18:01
Nogle som kan anbefale en god psykriater. KatrineB Alt det andet 3 12-01-2011 22:11
Aktør anbefaler fleks, hvad sker der så nu? Psychocowboy Spørgsmål ang fleksjob 4 25-08-2009 19:00
Psykriater eller psykologer ? Enteneller Alt det andet 10 13-03-2009 23:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension