K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2016, 20:23   #21
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Hej Kio.
Jeg ser desværre først dit spørgsmål vedr skinne. Jeg mener, at læse, at din tandlæge anbefaler en bideskinne. Det hed der førhen, når man skærer tænder om natten. ........... Håber min lange smøre giver mening.
Næe, men tak for din respons

Det er en bideskinne. Her er hvad jeg bl.a. skrev i min ansøgning d 06/12/2015:
-------------------------------------------------------------


Vedr. Ansøgning om Tilskud til tandpleje.


Jeg er pt på kontanthjælpsydelse efter Aktivloven og vil gerne
søge om Tilskud til tandpleje efter Lov om aktiv socialpolitik § 82 a.


Jeg har lige været til tandlæge eftersyn tirsdag d 10 nov 2015 inde hos

Tandlægerne xxxxxx
xxxxxx
xxxxxx
[email protected]

Her fortalte tandlæge Sxxxxx xxxx mig, at det ville være en meget meget god ide at snarest
fik anskaffet mig en bideskinne til om natten, da jeg åbenbart skære tænder når jeg sover.

Dette kunne hun se på den slidtage der er på mine tænder, ellers vil det ende med at
jeg slider tænderne helt ned, så de til sidst skal rives ud, dvs behandlingen er
nødvendig og helbredsmæssig velbegrundet, og jeg har ikke selv mulighed for at betale
udgiften, da jeg er særlig vanskeligt stillet økonomisk.

Tandlægen anbefaler en refleksfrigørende bidskinne, som koster 2921 kr.

Vedhæftet: Overslag.Tandlæge.bidskinne.1.dec.2015.pdf

Udgiften er under 10.000 kroner og jeg har selv betalt ca 5259,52 kr i indeværende kalenderår,
og går derfor ud fra, at egenbetalingen på 600 kr bortfalder.

Tandlæge.regning.4.maj.2015: 4622,56 kr
Tandlæge.regning.10.nov.2015: 636,96 kr
i alt 5259,52 kr

Dokumentation vedhæftet:
Tandlæge.regning.4.maj.2015.pdf
Tandlæge.regning.10.nov.2015.pdf

Jeg håber på en hurtig sagsbehandling og vil gerne bede om at få oplyst sagsbehandlingstiden,
jf. retssikkerhedslovens § 3, stk. 2.

Med Venlig Hilsen
Kio

-------------------------------------------------------------
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2016, 20:33   #22
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
... et lille indskud, Kio, fra sidelinjen:

Bidskinne og snorkeskinne er to vidt forskellige ting - bidskinne forhindrer yderligere slid på tænder og snorkeskinne forhindrer snorken, kort formuleret.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2016, 20:36   #23
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
... et lille indskud, Kio, fra sidelinjen:

Bidskinne og snorkeskinne er to vidt forskellige ting - bidskinne forhindrer yderligere slid på tænder og snorkeskinne forhindrer snorken, kort formuleret.

Mht sagsbehandlingstiden, som jeg, ud fra min ringe viden, her mener er overskredet, sidder jeg
og er næsten ved at skrive til dem igen, om hvad formålet er med at have en lov som retssikkerhedslovens § 3, stk. 2, når de alligevel ikke efterlever den.

Og når man abonnere og læser på Peters (phhmw) tråde om sagsbehandlingsfrister, svarfrist og klagefrist m.m. og læser om den kamp mange har mod kommunen, er det lige før man giver op...


..
Kio

Sidst redigeret af Kio; 02-02-2016 kl. 20:49.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2016, 22:15   #24
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.675
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Sagsbehandlingsfrister. Let skal det ikke være, men.........

Kære Kio

.... nu oversætter jeg efter fri fantasi og 12 års erfaring med netop sociale sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2 med Vejledning nr 73 af 3/10 2006.

Jeg vedhæfter ikke dokumentation da du ikke er til det juridiske sprog.

I 1998 vedtog Folketinget Retssikkerhedsloven herunder § 3 stk.2.

I 2009, blev §3 stk.2 skærpet, på min foranledning, således at embedsmænd/kvinder ikke kunne misfortolke, hvem der vedtager og offentliggøre sociale sagsbehandlingsfrister.

Det er og har altid været de 98 kommunalbestyrelser, hvilket vil sige at sagsbehandlingsfrister er en politisk beslutning.

Vi må ikke blandet sagsbehandlingsfrister sammen med frister for "Partshøring" der ikke har noget med hinanden at gøre.

Kommunalbestyrelsen SKAL vedtage og offentliggøre sociale sagsbehandlingsfrister inden for hvert områder, hvor kommunen træffer en afgørelse og dermed en anke/klagemulighed.

Selv meget korte sagsbehandlingsfrister skal vedtages.

Sagsbehandleren kan undtagelsesvis udsætte en afgørelse, hvis der mangler væsentlige oplysninger, imod at borgeren skriftligt modtager en ny sagsbehandlingsfrist.

I dit tilfælde er der sket lidt rod i sagsbehandlingen da kommunen finder ud af, at de ikke har dit samtykke til at indhente lægefaglige oplysninger.

Men kommunens politiske sagsbehandlingsfrist starter fra det sekund kommunen bliver bevidst om at du har behov for hjælp eller modtager din ansøgning.

Fra det øjeblik tæller din sagsbehandlingstid på 8 uger, som politikerne har vedtaget.

I en eventuelt udsættelse må ikke begrundes med økonomi, serviceniveau, ferie, dødsfald eller andre for sagen uvedkommende begrundelser.

Hvis ikke kommunen overholder din frist er klage-forretningsgangen:

Du klager til forvaltningen, som bla bla.

Du klager til Borgerrådgiveren, hvis din kommune har en sådan:
http://www.kk.dk/borgerraadgiveren

Hvis ikke det hjælper er det Statsforvaltningen Tilsyn:
http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=5792

Men her kan juristerne på egen foranledning afvise en klage fra borgeren, uden at have sat sig ind i, om påstanden om ulovligheder er korrekte eller ej.

Med denne embedsmands afvisning kan juristen stoppe din mulighed for at klage til Folketingets Ombudsmand, der kun kan gå ind i en sag, hvis der er truffet en afgørelse i alle andre klageinstanser.

Kommunale embedsmænd er ikke interesseret i at borgerne har kendskab til sine sagsbehandlingsfrister og gør alt hvad de kan, for ikke at overholde lovgivningen. (spørg Web om det)

Så uanset hvilken vej din r.. vender vil du altid være taberen i dette spørgsmål om din retssikkerhed.

Din kommune har rimelig check på sine sagsbehandlingsfrister efter at k10 gennem et par år har påklaget deres tidligere manglende overholdelse af samme.

Giv dem et par dage endnu og affyr klager til forvaltningen, Borgerrådgiveren og Tilsynet om at din kommune ikke overholder Retssikkerhedslovens § 3 stk. 2 med Vejledning nr 73 af 3/10 2006 http://www.socialjura.dk/content-sto...3-af-310-2006/

Forvent ikke en hurtig afgørelse men klag således at du får erfaring i ulovligheder og borgernes retssikkerhed eller mangels af samme.

Håber du kan bruge mit lille foredrag til løsning af dit problem.

Hele problemstillingen munder ud i et sygt system, som på ingen måde bliver stillet til ansvar for lovbrud. Der findes ingen konsekvens for offentlige ansatte, som ude i det øvrige samfund.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 02-02-2016 kl. 22:25.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 08:59   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
og er næsten ved at skrive til dem igen,
Hvis din kommune har en borgerrådgiver, så følg Peter's vejledning.

Ellers, så kan du klage til jobcenterchefen.
Hvis du klager til jobcenterchefen, så skal det fremgå tydeligt, at det er en klage, f.eks. kan du skrive:
"Klage over manglende svar", som overskrift.

Hvis det ikke fremgår tydeligt, at det er en klage, så lander den på sb's skrivebord.

Det er mit indtryk, at der er stor forskel på både kommuner og jobcenterchefer, men personligt fik jeg rimelig hurtigt svar hver gang jeg klagede til jobcenterchefen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 19:01   #26
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Kio


Hele problemstillingen munder ud i et sygt system, som på ingen måde bliver stillet til ansvar for lovbrud. Der findes ingen konsekvens for offentlige ansatte, som ude i det øvrige samfund.

Hilsen Peter

Tak til KÆRE Peter (og Vovse).

Modtaget og forstået.

Sig mig, er der slet ingen konsekvenser for de SB der ikke
overholder Retssikkerhedslovens § 3 stk. 2 ?
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 19:38   #27
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej der er ingen konsekvenser hvis de bryder sagsbehandlingsfrister eller for den sags skyld hvad de ellers gør af ulovligheder...

De går fuldstændig fri for konsekvenser..

De eneste der føler konsekvenserne ja det er borgerne..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 20:26   #28
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.675
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
KL har udgivet en ny farvestrålende brochure til sclerosepatienter...

... som beskriver hvordan kommunerne vil uddanne, undersøge, og bla bla bla så omgivelserne tror at nu bliver alle problemer løst for disse patienter.

Det har gjort mig vred. Jeg har kommenteret med mine oplevelser og erfaringer, hvis nogen har kræfter til at læse det igennem.

Handler om brochure vs virkeligheden.

https://scleroseforeningen.dk/nyhed/...e#comment-4608

Bemærk det bla handler om Kalundborg og Odsherred kommunes sagsbehandlingsfrister oma.

Hvem er det lige der er borgmester i disse 2 kommuner?

Formanden og socialudvalgsformanden for KL, Kommunernes Landsforening en privat interesseorganisation, som ved enhver lejlighed fortæller samfundets borgere, hvordan de skal forstå kommunernes problemer og ellers holde en god tone i det offentlige rum.

Se på deres offentliggjorte sagsbehandlingsfrister og bedøm selv om de er lovlige eller ulovlige.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 03-02-2016 kl. 20:47.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-02-2016, 13:47   #29
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
.

Handler om brochure vs virkeligheden.

https://scleroseforeningen.dk/nyhed/...e#comment-4608

Se på deres offentliggjorte sagsbehandlingsfrister og bedøm selv om de er lovlige eller ulovlige.

Hilsen Peter
Linket virker ikke, eller er det bare mig ?

Så er det man får lyst til at spørge, hvad er formålet så med at klage ?


Jeg kunne f.eks skrive:

Til
Borgerrådgiveren
Vester Voldgade 2A
1552 København V
Telefon 33 66 14 00
E-mail [email protected]

Statsforvaltningen
[email protected]

Modtageenheden - Stab & Sekretariat
Matthæusgade 1
1666 København V
Tlf: 33172533
[email protected]


Klage igen over sagsbehandlingen samt ingen svar fra forvaltningen.


Modtageenheden - Stab & Sekretariat har den 6-12-2015 modtaget min
ansøgning om økonomisk hjælp til tandbehandling.

Modtageenheden - Stab & Sekretariat skriver pr 15.12.2015 til mig:

"Hvis den normale sagsbehandlingstid på 8 uger overskrides, vil du
modtage et brev med oplysninger om, hvornår du kan forvente en
afgørelse."

Hvad er grunden til at Modtageenheden - Stab & Sekretariat ikke overholder
Retssikkerhedslovens § 3 stk. 2 ?

Vejledning nr 73 af 3/10 2006:
http://www.socialjura.dk/content-sto...3-af-310-2006/

Vedhæftet dokumentation:XXXXXX


Mvh Kio
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2016, 22:36   #30
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.675
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Information vs borgmesteren/kommunalbestyrelsen afviser at gå ind i enkeltsag.

Kære Kio

Omtalte link fra Scleroseforeningen virker hos mig:

https://scleroseforeningen.dk/nyhed/...e#comment-4608

Information om borgmesterens afvisning af at gå ind i enkeltsag.

I en kortere årrække, har en kommunalbestyrelse haft forbud imod at gå ind i enkeltsager, efter henvendelse fra borgerne.

Dette blev lavet om gennem lovændring L117 hvor k10 foranledigede at sociale sagsbehandlingsfrister skulle vedtages og offentliggøres af "kommunalbestyrelsen" og ikke bare "kommunen" hvor sagsbehandlerne udnyttede lovteksten og sagde, at "kommunen" er jeg jo repræsentant for.

Så er det jo mig som sagsbehandler der bestemmer en sagsbehandlingstid.

Men nu blev loven skærpet ved at ordet "kommunen" blev udskiftet med "kommunalbestyrelsen" således at ingen misfortolkning var mulig.

Det er kommunalbestyrelsens pligt at vedtage disse sagsbehandlingsfrister.

L117 gav igen borgmesteren og kommunalbestyrelsen ret til at gå ind i enkeltsager.

Nej, der findes ingen konsekvens for hverken sagsbehandleren eller kommunen, hvis ikke de overholder Retssikkerhedslovens § 3 stk.2

Seneste nyt i ulovligheder, som beskrevet i linket fra Scleroseforeningen, kan jurister i Statsforvaltningens Tilsyn AFVISE en klage, uden at have læst dokumentationen om ulovligheder, for at opnå at borgerens klage "går død".

Fordi, at Ombudsmanden må ikke gå ind i en sag hvor der ikke er truffet AFGØRELSER ved alle tidligere krævede klagemuligheder.

Juristerne har ikke truffet en "afgørelse" men "afvist" klagen over ulovligheder.

Derfor bruger jeg ret voldsomme formuleringer i mine udtalelser.

Uanset hvad, vender borgerens røv altid bagud!

Fordi, vi har svage politikere og verdens stærkeste og dygtigste embedsmænd og jurister.

Hilsen Peter

Bilag

L117
http://www.ft.dk/samling/20081/lovfo...dtaget.htm#dok hvor man kan læse lovteksten, ordførertalerne, spørgsmål & svar etc ude til venstre i margen

Kan borgmesteren gå ind i enkeltsager?
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15873

Skulle der være Folketingspolitikere der følger med, er spørgsmålet: Er disse kommunernes sagsbehandlingsfrister lovlige eller ulovlige?

Kalundborg kommune
https://www.kalundborg.dk/Om_kommune...arfrister.aspx

Odsherred kommune
http://www.odsherred.dk/sites/defaul...ts_omraade.pdf

Ombudsmanden
http://www.k10.dk/media/peter/ombudsmand.pdf

Sidst redigeret af phhmw; 04-02-2016 kl. 22:59.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension