K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2009, 16:35   #21
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg kender ikke Helene`s nabo så hende skal jeg ikke udtale mig om

Men Helene skriver ca 22.000 om måneden og det kan så godt passe med en eneforsørger med fire børn ...


forhøjet børnetilskud

familieydelse 7-17 år (børnefamileydelse): 8.100 kroner pr. år pr. barn. x 4= 32400

Ordinært børnetilskud 1.229 x 4 = 4916 x 4 = 19464

ekstra børnetilskud = 939 x 4 = 3756

børnepenge fra den anden forældre = 1070 x 4 = 4280 (månedligt )= 51360 (årligt)

32400+19464+3756+51360=106980 divideret med 12 = 8915 pr måned ..

Kontanthjælp ca 9500
boligsikring ca 3000
-----------------------------
21415


Men den familie som er i eb kan ikke sammenlignes med feks Helene`s 22.000 da loftet over kontanthjælpen er på 12.629 kr. for gifte og samlevende, der er forsørgere

Det vil sige at det er inkl boligsikring og det udgør så 25558

Er de så biologiske forældre til alle fire børn så er der ikke børnepenge fra den anden forældre ordinært og ekstra ordinært børnetilskud heller ikke , så det vil sige at det de kan få er den alm familieydelse .. og man skal så lige huske at de 2558 kr er FØR skat , lad os sige at de får udbetalt måske 19000

kan se at alle har ondt på eb af deres viasat jeg bor til leje og skal hver måned betale antennebidrag på 300 kr det kan jeg heller ikke framelde mig ..

billige boliger her findes ikke det gør de jow men der er 20 års ventetid på dem, så de er også udelukket ...

Så jo det beløb som Helene skriver kan godt passe men kun på en ene forsørger med 4 børn ...

jeg er ene forsørger med 1 barn og ikke engang med min bedste vilje alle børnepenge osv kommer jeg i nærheden af et beløb som når jeg arbejder ..

Oki min chef havde åbenbart læst det som stod som overskrift hans kone spurgte om min datter og jeg levede på fattigdomgrænsen men nææ det syntes jeg ikke vi gør vi lever stramt og skal tænke os om men fattige syntes jeg nu ikke vi er ....

Men jeg har også valgt at priotere mad og bolig det vil sige alt gæld fra før jeg blev syg er blevet droppet jeg betaler det ikke og er kommet i rki min bankrådgiver vil slet ikke tale om at lægge alt sammen eller om at samle det hele ... jeg er et dårligt kort og det må jeg så leve med og kreditore må sq lære at jage min eks mand i stedet for mig
Men det understreger så også problemet... nemlig at der ikke skal meget til før det ser vildt forskelligt ud for den/de enkelte på overførselsindkomster.

Problemet med den debat er, at det ALTID ender ud med, at alle på overførselsindkomst ikke har noget at brokke sig over ifølge liberalisterne... de søger med lys og lygte efter tegn på luksus og nasseri i deres forsøg på at få afværget de debatter om fattigdom evig og altid, og det er noget lort rent ud sagt, for det slørrer det problem der I DEN GRAD er ude i det danske samfund. Bare find et enkelt eksempel, og brug så alle midler til at sable den ned, og så er resten ligedan..

Det sidste jeg læste var at de fabler om at familien evt. kunne begynde at hjemmerulle deres smøger... og det imens man kan se på billedet, at der ligger en hjemmeruller på sofabordet... ikke en hujende fis af research kan de stille op med inden de åbner munden og fordømmer.

Der er så mange faktorer der spiller ind i HVAD man har at gøre med i sidste ende, og mange af disse er umulige at lave om på... men det tror alle de fordømmende liberalister altså så at man "bare" kan.

Ud over dette, vil de kun forholde sig til, at man er fattig hvis man ikke har råd til de mest basale ting som mad osv... social fattigdom i forhold til landets gennemsnitslønniveau er man også ligeglad med...

Godt jeg ikke er så snævertsynet som dem da... hvor herre bevares.
  Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 17:41   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sådan her set mit regnskab ud!!

Jeg fik 9200 kr i kontanthjælp

Lidt over 3126 kr i boligsikring

Lidt over 4000 kr af fædrene - alm børnebidrag.

+ 6000 kr pga børnechek (jeg får ca 18.000 i kvartalet for 4 børn), men får dem via budgetkontoen spredt dem ud til 6000 kr om måneden istedet.

- børnefamilieydelsen er på 12.311 kr
- børnetilskudet er på 5.891 kr
= 18.200 kr i kvartalet.

Samlet set bliver det faktisk over 22.000 kr om måneden....nok nærmere 22.500 kr

Børnene er i alderen 3, 5, 6, og 17.

Når de fylder 7 går beløbene så lidt ned, ligesom noget går fra når den ældste fylder 18.

EEEEJ selvfølgelig har jeg da haft loft over kontanthjælpen ligesom alle andre, jeg skrev heller ikke jeg fik 22.000 kr i kontanthjælp. Jeg skrev bare jeg havde en udbetaling på 22.000 kr.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 17:58   #23
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Sådan her set mit regnskab ud!!

Jeg fik 9200 kr i kontanthjælp

Lidt over 3126 kr i boligsikring

Lidt over 4000 kr af fædrene - alm børnebidrag.

+ 6000 kr pga børnechek (jeg får ca 18.000 i kvartalet for 4 børn), men får dem via budgetkontoen spredt dem ud til 6000 kr om måneden istedet.

- børnefamilieydelsen er på 12.311 kr
- børnetilskudet er på 5.891 kr
= 18.200 kr i kvartalet.

Samlet set bliver det faktisk over 22.000 kr om måneden....nok nærmere 22.500 kr

Børnene er i alderen 3, 5, 6, og 17.

Når de fylder 7 går beløbene så lidt ned, ligesom noget går fra når den ældste fylder 18.

EEEEJ selvfølgelig har jeg da haft loft over kontanthjælpen ligesom alle andre, jeg skrev heller ikke jeg fik 22.000 kr i kontanthjælp. Jeg skrev bare jeg havde en udbetaling på 22.000 kr.

Som Poul Thomsen ville sige: "Der er en naturlig forklaring!"
  Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 17:58   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Angående naboen, ja så har hun jo en af de små lejligheder...jeg kender ikke lige taksten, men jeg ved at hun nu har 3200 kr at leve for om måneden, hvor hun før budgettet og omlægning af lånene, havde 0 kr på kontoen efter den 7-8 i måneden. Så for hende er det jo en åbenbarring, for os lyder det måske som et mareridt. Hun har ca 100 om dagen, og det klare de sig for. Laver meget billigt mad til flere dage - optjener pengene igen og køber lidt tøj osv.....

3200 kr er da bedre end 0 kr efter en uge.....men når hun får et arbejde, så bliver det jo nok lidt sjovere for dem.

De spiser også meget med hernede, og hendes datter er lidt mindre end min, så hun arver også meget tøj, legetøj osv.....ligesom jeg også engang imellem køber lidt kød til dem, hvis der er et godt tilbud.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 18:04   #25
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tak, Helenekr... tænkte nok, at det var børnepenge mv., men så er I jo også 5, der skal leve for pengene.

Et andet regnestykke for en enlig UDEN børn kan være:

9.500 FØR skat, husleje på lejet værelse 3.000 kroner.

Det kommer ALDRIG i nærheden af et rådighedsbeløb på 5.000 til mad, tøj, medicin, transport osv.

Og har man INTET netværk, hvor man kan arve tøj og få mad hos indimellem, så er der IKKE råd til vitaminer, kosttilskud til den vitamin-fattige kost, man kun har råd til at købe.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 18:14   #26
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Tak, Helenekr... tænkte nok, at det var børnepenge mv., men så er I jo også 5, der skal leve for pengene.

Et andet regnestykke for en enlig UDEN børn kan være:

9.500 FØR skat, husleje på lejet værelse 3.000 kroner.

Det kommer ALDRIG i nærheden af et rådighedsbeløb på 5.000 til mad, tøj, medicin, transport osv.

Og har man INTET netværk, hvor man kan arve tøj og få mad hos indimellem, så er der IKKE råd til vitaminer, kosttilskud til den vitamin-fattige kost, man kun har råd til at købe.

Da jeg var på kontanthjælp i Haslev 2004-5, havde jeg efter alle faste udgifter var betalt ca. 1.000,- i rådighedsbeløb som skulle dække tøj, fornøjelser, rengøringsartikler, hygiejne, transport, og uforudsete udgifter.

Dette inkluderede 2.500 for leje af en etværelses, 1.000 i afdrag på gæld, ca. 2.100 i børnebidrag, 750,- i kostpenge, plus alt det løse som el, vand, varme osv... der var stort set intet at gøre med, men jeg følte mig dog ikke specielt fattig... bare presset, og havde valget været den sats og blive ladt i fred af kommunen, havde jeg uden tvivl sagt JA TAK! ...

Jeg tror mange ville have følt sig fattig på det rådighedsbeløb for at være ærlig, så der er helt sikkert mange der kan være fattige på kontanthjælp, selv om de bor så billigt og lever så billigt som de overhovedet kan.

Jeg havde dog de ting jeg prioriterede højest, lige med undtagelse af friheden fra kommunen, så følte mig ikke dissideret ludfattig.

Men nu er jeg nok også ret speciel kan godt forstå at andre kan føle sig fattige.

Sidst redigeret af Razmo; 15-07-2009 kl. 18:16.
  Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 18:17   #27
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Men Razmo... nu er førtidspensionen jo heller ikke voldsomt høj, så den betyder også frihed for at skulle søge om tilskud til medicin, fysioterapi osv.

Plus der også bliver råd til frihed til lidt transport, hvis man har behov for at se noget andet end hjemmets fire vægge.

Man kan jo blive bekymret for, om nogen synes, at førtidspensionister får for mange penge, for det gør man absolut IKKE, blot slipper man for at søge hjælp til tandlæge, medicin, briller, fysioterapi osv. osv.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 18:30   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej-nej, jamen jeg er HELT enige med jer hele vejen, og omkring diskussionen generelt.

Jeg ville bare pointere, at jeg ikke er fattig i dén forstand, og at folk udefra endelig ikke behøver at give mig mærkatet 'social taber' da jeg i flere tilfælde har opdaget, at jeg kan 'banke' dem økonomisk til hver en tid.
Jeg har nemlig lagt mærke til, at det arbejdende folk enormt gerne vil have at jeg skal bide lidt i græsset og beklage mig hele tiden. Og det hverken kan eller vil jeg.
Og jeg skal passe sådan på med at sige hvad jeg har i udbetaling, for de bliver skrup tossede, så det er jeg helt holdt op med - jo her blandt venner kan jeg jo godt sige det (sådan da), men ude i den bredde befolkning er det om at holde kaje!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 18:42   #29
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nej-nej, jamen jeg er HELT enige med jer hele vejen, og omkring diskussionen generelt.

Jeg ville bare pointere, at jeg ikke er fattig i dén forstand, og at folk udefra endelig ikke behøver at give mig mærkatet 'social taber' da jeg i flere tilfælde har opdaget, at jeg kan 'banke' dem økonomisk til hver en tid.
Jeg har nemlig lagt mærke til, at det arbejdende folk enormt gerne vil have at jeg skal bide lidt i græsset og beklage mig hele tiden. Og det hverken kan eller vil jeg.
Og jeg skal passe sådan på med at sige hvad jeg har i udbetaling, for de bliver skrup tossede, så det er jeg helt holdt op med - jo her blandt venner kan jeg jo godt sige det (sådan da), men ude i den bredde befolkning er det om at holde kaje!!
Problemet med at sige det er så bare, at det hurtigt får de forstokkede og uvidende liberalister til at påstå vidt og bredt, at der ikke findes fattigdom, fordi de kan finde EEN der ikke er det... det er den gamle historie om at alle skæres over en kam, og de skal nok finde det pæneste tilfælde at bekræfte deres ideologier med.

Jeg synes bestemt ikke der er noget forkert i, at mennesker på en overførselsindkomst som kontanthjælp, kan leve lige så godt som dem med den laveste indkomst... ja faktisk burde det være reglen. Hvis dette giver prob. med at nogen så ikke gider lave noget, så er jeg sikker på, at aktivloven nok skal sætte en stopper for det fænomen... det er blot DET mange arbejdende mennesker endnu ikke har fattet... at det IKKE er som dengang man bare kunne gå på ubestemt tid og drive den af.

Faktisk er jeg overbevist om, at man giver disse mennesker en meget bedre mulighed for at mande sig op til at finde job, hvis de ikke samtidigt skal være underlagt fattigdom, mistro og kassetænkning.

Skal man fange de enkelte snydere, så kunne man jo gå ind og lave "taskforces" som jeg har foreslået før, der slår hårdt ned på disse typer, i stedet for at klare snyderi ved at stramme reglerne for alle på een gang.
  Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 18:59   #30
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Min økonomi er også kun god pga børnene. Når de er fløjet fra renden, så skal jeg også have fundet en lille billig lejlighed, for så har jeg jo også kun førtidspensionen og boligsikringen, og så begynder fattigdommen for alvor

Jeg var også lud fattig som helt ung, specielt da kommunen havde lavet en fejl, og det viste sig at jeg var flyttet ind i en lejlighed hvor jeg ikke kunne få mere end et par hundrede i boligsikring. Vi havde INTET at leve for min ældste søn og jeg, aner stadig ikke hvordan vi overlevede.
Men det lykkeds dog tilsidst at bytte den dejlige 3 værelsels (m nyt køkken og bad!) ud med en lille bitte ét værelses i Ryesgade med lokum på trappen, for at kunne få råd til mad på bordet.

Holdkæft mand, dét var hårde tider!
Men sjovt nok, så står tiden stadig som en ret lykkelig tid i mine erindringer........kærligheden og sammen-holdet var helt unikt, og overlevelsesinstinktet havde nået uanede højder
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Endnu en dom Connie Politik og Samfund 3 01-04-2010 23:05
Endnu et par føs'dage Viper Dit og Dat 7 03-01-2010 20:50
Endnu engang... Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 24-11-2009 22:04
Endnu en ny hed. museen Din historie 16 22-10-2008 09:31
Den kører endnu...... guffii Dit og Dat 4 28-03-2007 02:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension