K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2013, 15:50   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
.....jeg er i kø på skats hjemmeside, jeg vil forsøge om jeg kan komme på og se om jeg er købt eller solgt.

Lige pt er der over 100.000 i køen, og der står der er forventet kø på 1 time og 11 minutter.....men der går rimelig hurtigt ned af.....men gaaaaaab, godt man kan være på k10 og ellers bare surfe rundt i mens.

Har i været inde og smugkigge, eller venter i til næste uge??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 19:37   #22
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Har været inde og smugkigge. Har lige tjekket. Heldigvis lidt til mig

Jeg startede i formiddags. Først i lang kø. Derefter smidt af efter jeg havde logget ind. Brugt pænt mage af mine koder fra nøglekort.

Kunne da også bare have ventet til i næste uge
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 19:49   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg var inde igår, men måtte opgive til sidst...

Så prøvede jeg i formiddags, men siden var helt gået i stå...

Så prøvede jeg i eftermiddags og så gik den endelig igennem - jeg skal have 2011 kr tilbage og de lander på et knas tørt sted, så jeg er mere end glad
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 14:36   #24
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
ej hvor fedt tillykke Helene!! jeg får 600 men det er jeg også rigtig glad for:-) så kan jeg fornye mit pas som jeg længe ikke har haft råd til...:-)
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 15:18   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Selv tillykke - og dejligt med ''gratis'' pas......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 15:24   #26
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Kom på igår eftermiddags, det tog lige knapt 3 timers ventetid - og jeg skal betale knapt 3000 kr, men sådan er det næsten hvert år, selvom det er "skatte-tosserne" der selv har rettet det til....
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 15:26   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Aiiii hvor nedtur Carolines, selvom man er nok så forberedt på et minus, så kommer det sgu altid ubelejligt.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 16:01   #28
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
Beløbet er fastsat efter at jeg så skal have det politisk fastsatte rådighedsbeløb tilbage.
Man kan se beløbene for 2013 her:
http://dingaeld.dk/alt-om-gaeld/hvad...adighedsbelob/

(de forefindes også på SKAT.dk, men der er jo drøn på lige i øjeblikket, da folk ivrigt tjekker om de skal have penge tilbage i skat)

Det er voldsomt interessant, at du bruger udtrykket Politisk Fastsatte Rådighedsbeløb.

Fordi der rundt omkring i kommunerne regnes med helt andre (lavere, selvfølgelig...) beløb i de Økonomiske Beregninger på borgeren, ifht f.eks ansøgninger om økonomisk støtte til diverse, enkeltydelsesansøgninger osv.

E det din egen etiske opfattelse, at det er politisk vedtagne beløb eller har du tilfældigvis link til en paragraf eller et officielt sted der bruger udtrykket 'politisk fastsatte beløb' - det ville være ufatteligt brugbart?



Jeg har været på SKATs bekendtgørelse, via et link på dit link - kan godt se paragrafferne, det omhandler dog betingelser omkring gældsinddrivelse.

Stadig interessant, at kommunerne mener, at man kan leve for op til flere tusinde kroner mindre om måneden, end SKAT og skifteretten vurderer...

Sidst redigeret af L.S.; 03-03-2013 kl. 16:14.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 18:06   #29
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Det er voldsomt interessant, at du bruger udtrykket Politisk Fastsatte Rådighedsbeløb.

Fordi der rundt omkring i kommunerne regnes med helt andre (lavere, selvfølgelig...) beløb i de Økonomiske Beregninger på borgeren, ifht f.eks ansøgninger om økonomisk støtte til diverse, enkeltydelsesansøgninger osv.

E det din egen etiske opfattelse, at det er politisk vedtagne beløb eller har du tilfældigvis link til en paragraf eller et officielt sted der bruger udtrykket 'politisk fastsatte beløb' - det ville være ufatteligt brugbart?



Jeg har været på SKATs bekendtgørelse, via et link på dit link - kan godt se paragrafferne, det omhandler dog betingelser omkring gældsinddrivelse.

Stadig interessant, at kommunerne mener, at man kan leve for op til flere tusinde kroner mindre om måneden, end SKAT og skifteretten vurderer...
Det er hvad jeg fik at vide af ham jeg snakkede med hos SKAT da jeg søgte om eftergivelse. Der er mere her også:
http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2084652&vId=0
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 22:47   #30
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Jeg var heldig.
I går var jeg inde på skats hjemmeside hvor de oplyste , jeg skulle tilbagebetale ca. kr. 3.100,- i skat.

Heldigvis ventede jeg med at betale. For i dag modtog jeg en mail fra selvsamme skat , hvor de oplyser jeg skal have kr. 1.134,56 tilbage , efter de har beregnet min ”finanspolitiske aktivitet”.

Alt hvad jeg skal gøre er at klikke på et link ( der fører til polen ) og indtaste nogle oplysninger.
Jeg må indrømme jeg er en smule imponeret over skats ihærdighed , for at finde frem til mig på denne vis ( via min mailadresse ) , som jeg ikke har oplyst.

Men dejligt at se hvordan staten lægger sig i selen , for at spare udgifterne til portoen. Og beslutningen om at benytte østeuropæiske hjemmesider er heller ikke helt tosset. Jeg formoder det holder omkostningerne nede.

Nu venter jeg bare på mine penge , og kan samtidig ikke lade være med at fryde mig lidt over alle de idioter der betalte i første omgang.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ekstem rigdom: Legaliseret tyveri? TimeGuest Politik og Samfund 18 22-06-2013 17:01
ID-tyveri Risa Politik og Samfund 3 03-02-2013 02:24
Som tyve om natten! buster Politik og Samfund 11 30-05-2010 02:12
ny bruger Smilet Smille Din historie 9 02-04-2009 10:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension