K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-06-2012, 16:46   #1
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Så fik jeg papir på afgørelsen om fleksjob.

Ja så kom det længe ventende brev om at jeg er fundet berettiget til fleksjob pr 29.03.12 med virkning fra 29.05.12 så nu er det i hus.

Jeg undrer mig så lidt over at timetal, og refusionssats først skal fastsættes når der bliver fundet et job, syntes jo at mine arbejdsprøvninger siger alt om min erhvervsevne.

Nu kan jeg så også få min endelige afgørelse fra ASK, men har så lige et spørgsmål til jer jeg kan jo se at der i afgørelsen udover min arbejdsskade ( som er hovedårsag ) står at der også er lagt vægt på min barndom/ ungdom ( en far der var glad for alkohol, og en x kæreste der var glad for alkohol ) vil det tælle ned i erstatningen ? skal lige sige at jeg ALTID indtil arbejdsskaden har arbejdet fuld tid.

Jeg er så ikke helt tryg ved, at da jeg fik brevet, ( den store kuvert ) var det åbnet i hele den ene ende, det er da godt nok ikke betryggende hvis det har været forbi en nabo eller lign der så har læst min afgørelse hvor der står personlige ting.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 18:10   #2
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Da jeg blev godkendt til "flexjob" stod der heller ikke noget om time antal.
Der stod at det afhang af arbejdets art og afstand til arbejdet.
Jeg kunne kun klare 12.5 timer om ugen.
Måske derfor at der ikke stod noget om time antal!

det virker meget underligt, gad vide om det er lovligt?
man er jo på herrens mark med sådan en formulering.
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 18:34   #3
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
supersus..........

tillykke - håber da du er glad - trodS alt

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 18:50   #4
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Først og fremmest tylykke Supersus.
Jeg kan da ikke se at det skal tælle med i din erstatning at din far og kærste var glad for alkohol,dette har da ikke noget at gøre med din arbejdserstatning sludder og vrøvl.Hvis du arbejde på fuldtid før og havde en mindre skade fra andet arebejde ville det måske trække fra, jeg fik fratrukket 5% fordi jeg havde det fra et andet arbejde.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 18:55   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
supersus...

nu ved jeg ikke om du har gået en del til psykolog - for så ku jeg forstille mig,at de vil gå ind og sige noget ka komme fra din barndom...bare en tanke...

men vær glad idag og glem sorger...

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 19:44   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
supersus...

nu ved jeg ikke om du har gået en del til psykolog - for så ku jeg forstille mig,at de vil gå ind og sige noget ka komme fra din barndom...bare en tanke...

men vær glad idag og glem sorger...

stribe ftp
Jeg har ALDRIG været ved psykolog, og husker at min læge i en status attest skrev noget a´la at jeg fremstod uden psykiske problemer.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 20:13   #7
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Ja så kom det længe ventende brev om at jeg er fundet berettiget til fleksjob pr 29.03.12 med virkning fra 29.05.12 så nu er det i hus.

Jeg undrer mig så lidt over at timetal, og refusionssats først skal fastsættes når der bliver fundet et job, syntes jo at mine arbejdsprøvninger siger alt om min erhvervsevne.

Nu kan jeg så også få min endelige afgørelse fra ASK, men har så lige et spørgsmål til jer jeg kan jo se at der i afgørelsen udover min arbejdsskade ( som er hovedårsag ) står at der også er lagt vægt på min barndom/ ungdom ( en far der var glad for alkohol, og en x kæreste der var glad for alkohol ) vil det tælle ned i erstatningen ? skal lige sige at jeg ALTID indtil arbejdsskaden har arbejdet fuld tid.

Jeg er så ikke helt tryg ved, at da jeg fik brevet, ( den store kuvert ) var det åbnet i hele den ene ende, det er da godt nok ikke betryggende hvis det har været forbi en nabo eller lign der så har læst min afgørelse hvor der står personlige ting.
Jeg er selv fleksjobber og afventer endlig afgørelse fra Ask på en Arbejdsskadesag (fysisk karakter )som var udløsende faktor for den sygemelding der førte til at jeg blev visiteret til fleksjobber.
Pt er sagen midlertidig afgjort med en månedlig udbetaling. Jeg er midlertidig afgjort til at have tabt erhvervsevne på 35 % MEN fordi det under min udredning/afklaring også kom frem at jeg døjer lidt med min psyke blev dette tal korrigeret med 10 % for psyken og endte derfor på 25!!!
__________________
Fra Siv
Med felxjobbevilling siden 12/12 2011

Vær opmærksom på dine tanker...de er starten på dine handlinger
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 20:23   #8
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
jeg blev bevillget flexjob for 6 mdr siden og på min afgørelse står klart jeg blev godkendt 15 timer pr. uge da jeg var i arbehdsprøvninger kunne ikke magte mere uanset jobstilling.
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 20:35   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
supersus...........rolig rolig..det var ikke ment som et personligt angreb..jeg var da 1 time på reva da jeg fik fleksjob for 1o år siden og 1 time på smerteklinik her i forbindelse med ftp..til psykolog
mit var også kun fysisk sygdsom,men den time skulle jeg bare ha og fred være med det...

det kunne jo godt være dit var det samme...det var ikke ment som et angreb...

m en noget må der være blevet sagt-skrevet et sted..af en el.anden el.ka de ´jo ikke skrive sådan..

jeg sidder og tænker - hvem kender til din barndom og hvordan du havde det..nogen lyder jo til at vide noget...

jeg under dig alt - så er ked af hvis du opfattede noget forkert

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 21:42   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Jeg undrer mig så lidt over at timetal, og refusionssats først skal fastsættes når der bliver fundet et job, syntes jo at mine arbejdsprøvninger siger alt om min erhvervsevne.
Det er fordi man går ud fra, at din arbejdsevne kan variere alt efter arbejdets karakter.

Man kunne f.eks. forestille sig, at du kan klare 12 timer pr. uge i én type job, men at du kan klare f.eks. 15 timer pr. uge i en anden type job.

Forud for etablering af et fleksjob er der sædvanligvis en praktik, typisk af en måneds varighed.
Denne praktik er netop for, at afstemme timetal, skånehensyn o.l.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er lige godkendt til fleksjob, men hvordan skal jeg forstå afgørelsen ... karsk Spørgsmål ang fleksjob 1 30-09-2012 16:18
Jobcentre drukner i papir! buster Politik og Samfund 1 16-06-2011 11:48
Papir pist væk.... Lightlessnes Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 07-01-2011 08:56
Førtidspension §18 papir væk? B G A Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 13-09-2010 23:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension