K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2010, 10:43   #151
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Hvad så hvis man finder et job, hvor mindstelønnen er lavere end 259.000 om året? Så går man jo ned i indtægt, selvom man begynder at arbejde. Det skulle da gerne være omvendt.
Jeg forstår det ikke helt?
Ja den har også drillet mig lidt, men der er to indgangsvinkler, hvis du før du fik fleksydelse, havde et job der "kun" betalte 125 kr. i timen, og du efter tilkendelsen, stadig får 125 kr i timen, så vil du jo for de ikke arbejdede timer få en ekstra 10 kr i timen, og slutresultatet vil være bedre end det var da du arbejdede fuld tid.

PÅ den anden side så ville der ikke være nogen belønning i at finde sig dette arbejde, fordi du reelt ville gå ned i indkomst, i forhold til at du er arbejdsløs flekser.

Men jeg ville da så sige at som udgangspunkt skal man altid have de 259.740 kr. Derfor også dette tilskud som man giver til skånejob. Så arbejdsgiverens løn ikke er højere, måske endda lidt lavere end for andre medarbejdere.

Nu er det kun en overordnet ide, som jeg personligt finder mere fair og med tiden vil den også være lettere at administrere. Men detaljerne skal der helt sikkert arbejdes på.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 11:12   #152
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Ragdoll... forstår jeg dig ret når du mener at flexjobbere skal beholde deres ledighedsydelse og når man så finder et flexjob så får man ledighedsydelse fra kommunen og løn fra arbejdsgiver for de antal timer man nu er der ??

Det system vil nok være mere spiseligt for en arbejdsgiver.. jeg har hørt flere sige at de ikke orker at skulle ansætte en flexjobber... for det første så skal arbejdsgivere på den nuværende ordning udbetale den fulde løn til arbejdstager og derefter så vente på at få refusion fra kommunen..

Men når det så kommer til flexjobberen.. så kan kommunen tillade sig at sende dem ud i et flexjob selvom at arbejdsevnen kun er på 2-3-4-5 timer pr uge .. altså vride de timer ud af folk hvor de lige akkurat kan bruges til noget..

De flexjobbere hvor arbejdsevnen er så lav, det er nok dem som kommunen pt prøver at få på ftp..

Jeg er ledig flexjobber.. og min arbejdsevne fra min seneste arbejdsprøvning er lig med ingenting..
Så jeg ville aldrig kunne komme op på den der mindste ydelse pr år.. heller ikke selvom jeg fik job inden for mit fag.. i de der små 2-3 timer pr uge som jeg kan klare..

Men for de personer der kan klare 12-15 timer ville den ordning være super god..

Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 11:21   #153
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg tror ikke på, vi får et system, hvor man kan få 259.000 for at gå hjemme og ikke arbejde. Det er jo højere end mindstelønnen indenfor visse fag. Den tror jeg ikke på, nogensinde ville blive til noget!

Og igen så tror jeg det vil blive meget svært i det hele taget, for skal man så have løn for de timer, man er der, eller de timer man er effektiv? I forvejen mangler der mange, mange fleksjobs, så hvis en arbejdsgiver skal til at betale feks 25 timers løn for feks 18 timers effektivitet, så tror jeg, der er rigtig mange, der er visiteret til fleksjob, der aldrig finder et arbejde. Fleksjob handler ikke KUN om arbejdstimer!!

Sidst redigeret af gh72; 28-08-2010 kl. 11:23.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 12:13   #154
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Jeg tror ikke på, vi får et system, hvor man kan få 259.000 for at gå hjemme og ikke arbejde. Det er jo højere end mindstelønnen indenfor visse fag. Den tror jeg ikke på, nogensinde ville blive til noget!

Og igen så tror jeg det vil blive meget svært i det hele taget, for skal man så have løn for de timer, man er der, eller de timer man er effektiv? I forvejen mangler der mange, mange fleksjobs, så hvis en arbejdsgiver skal til at betale feks 25 timers løn for feks 18 timers effektivitet, så tror jeg, der er rigtig mange, der er visiteret til fleksjob, der aldrig finder et arbejde. Fleksjob handler ikke KUN om arbejdstimer!!
Nu må i ikke hæfte jer for meget ved de tal jeg skriver, det kan godt være det er for meget, det er grundideen som jeg egentlig ville frem med. Nøjagtige beløb er jo noget evt. politikere skulle beslutte. Men mindsteløn skal den i hvertfald stå på, ved dog ikke hvor meget det er? Der er jo ikke nogen politisk besluttet officiel mindsteløn i Danmark.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 13:40   #155
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@Hejdien

Fleksjob oprettet efter 2006 er selvfølgelig ikke omfattet af reglerne før 2006, så der vil grænsen også være.

Jeg har dog ikke kendskab til mere spindsfindige sager, hvor flekser eksempelvis har skiftet afdeling eller lign. Men der er jo heller ikke så mange principafgørelser at forholde sig til...

Mit bud er at en ændring af reglerne for fleks, sådan at der maks ydes støtte op til dagpengeniveau reelt vil betyde en de facto afskaffelse af pension.

Forstået på den måde, at det så sikkert vil hedde fleks hvis man eg. kan klare 2 timers ugentligt arbejde. Dette uanset om man kommer i fleks eller havner på kontanthjælp.

Jeg bygger det på at man (politikere fra venstre til højre), blandt andet har set på den hollandske pensionsmodel, der er væsentligt strammere end den danske.

Dette mener jeg igen vil betyde, at mennesker med eg. 2 timers arbejdsevne havner permanent på kontanthjælp eller anden lav ydelse.

Denne process tror jeg så starter her, altså ved at piske en stemning op omkring fleks.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 13:59   #156
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
@ Florken,

Det jeg taler om er når en flekser for de timer de arbejder kan få 450.000 om året (det arbejdsgiveren reelt betaler uden ydelse), men som på grund af reglerne, får 266.000 i ydelse oveni, så de faktisk lige kommer op på 716.000 om året, er det rimeligt?
Når der er så mange mennesker der er på fattigdomsydelser?



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 14:28   #157
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
@ Florken,

Det jeg taler om er når en flekser for de timer de arbejder kan få 450.000 om året (det arbejdsgiveren reelt betaler uden ydelse), men som på grund af reglerne, får 266.000 i ydelse oveni, så de faktisk lige kommer op på 716.000 om året, er det rimeligt?
Når der er så mange mennesker der er på fattigdomsydelser?
Fatter nada !

Mener at det er de 266.000 er til arbejdsgiver i refusion, i.h.h. til mit tidligere indlæg.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 14:53   #158
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@Ragdoll

Det, du beskriver, eksisterer ikke i virkeligheden.

Det er den samlede løn inklusiv tilskud, der beregnes udfra maks 450.000

(kender ikke det nøjagtige 2010-tal og i dette eksempel er det også ligegyldigt).

Hvis dit regnestykke skal gå op, så skal arbejdsgiver betale yderligere 266.000 af egen lomme uden tilskud.

Hvis arbejdstager ikke skulle kunne forhandle sig til en højere løn, så ville resultatet heraf være at alle fleksere var låst til mindstelønnen; medens alle andre forhandlede sig til mere.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 16:39   #159
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Med hensyn til de sidste to indlæg er at i regner forlæns.

Vi ved der er 2.500 fleksjobbere i Danmark der inklusive tilskud har over 700.000 i løn om året. Så jo, det eksistere i virkeligheden.

Da der højest kan gives 266.000 i tilskud må arbejdsgiveren jo minimum punge ud med 434.000.
434.000 burde være et beløb de allerfleste uden bekymringer kan leve for, så de 266.000 er et luksustillæg.

Som arbejdsgiver ville jeg da først regne ud på hvad vedkommende er værd for mig, og derefter sætte den løn jeg er villig til at betale for de timer jeg får, derefter ville jeg regne på hvor meget det kan hente af tilskud, og lægge de to beløb sammen for at komme frem til den løn der tilbydes inkl. tilskud.

Man kan ganske rigtigt kun få tilskud op til en løn på 450.000, men det betyder jo ikke at virksomheden ikke må betale dig mere end 225.000/266.000. De må betale dig hvad de har lyst til.

For min skyld må en fleksjobber kunne forhandle sig til ligeså meget de har lyst til og som arbejdsgiveren er villig til at give dem, men der bør være en grænse hvor man siger, at så kan man ikke få tilskud mere.

Personligt ville jeg skamme mig hvis jeg var en af dem der får en løn på over 700.000, og vidste at 266.000 kommer fra det offentlige som et tilskud til min løn.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 28-08-2010 kl. 18:45.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 17:40   #160
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
mit største prob i det med flexjob er at mindste lønnen altid er lavere end den mindste generale løn folk render for her snakker vi flere tusende kr md så hvis mindste overenskomsten blev sat op til hvad folk render for vil det give mere for flexjobber end en overenskomst vi alle ved er lavere end hvaf flex og andre går for
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
overførselsindkomst-nu kører de igen på kontanthjælpen østerbro Politik og Samfund 8 23-05-2012 13:23
Så kører siden igen! Suncil Politik og Samfund 23 05-12-2008 14:33
Den kører endnu...... guffii Dit og Dat 4 28-03-2007 02:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension