K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-05-2010, 01:53   #11
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Jessica er ny på vejen
Hvis man har en bisidder med, behøve man så at optage samtalen?

PS: næste gang ha jeg tænk på at tage min hjemmevejlede/støttekontaktperson med til samtalen, ved min nye sagsbehandler.
__________________
Mvh. Jette
Førtidspensionist per d. 1/8 2010.

Sidst redigeret af Jessica; 19-05-2010 kl. 01:59.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 01:55   #12
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Min favorit er en Olympus VN-1100 Digital Voice Recorder(købt i Metro for 400,-), den har ingen irriterende bånd, kører i flere timer og optager super når den fx ligger i brystlommen på skjorten
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 02:00   #13
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jessica Se meddelelser
Hvis man har en bisidder med, behøve man så at optage samtalen?
Ikke så nødvendigt... -men mange sagsbehandlere vil altid forsøge at lyve eller fx prøve med den klassiske: Det må I have misforstået, det var ihvertfald ikke ment sådan...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 06:54   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jessica Se meddelelser
Hvis man har en bisidder med, behøve man så at optage samtalen?
Jeg ville gøre det alligevel.

Iøvrigt, hvis man har CBB på sin mobiltlf. kan man optage telefonsamtaler hvor man selv ringer op, og så kan man (så vidt jeg husker) finde dem på nettet bagefter.

Så hvis man har en sagsbehandler, som har det med at ringe og komme med underlige påstande, så kan det være en god idé, at finde et påskud for at afslutte samtalen og selv ringe op, med CBB.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 17:16   #15
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Jessica er ny på vejen
Multe og Vovse, Tak for Jeres svar.
Ja, det er jo rigtig, at sagsbehandleren kan sige, at det er os, som har misforstået det.
__________________
Mvh. Jette
Førtidspensionist per d. 1/8 2010.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 22:13   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg ville gøre det alligevel.

Iøvrigt, hvis man har CBB på sin mobiltlf. kan man optage telefonsamtaler hvor man selv ringer op, og så kan man (så vidt jeg husker) finde dem på nettet bagefter.

Så hvis man har en sagsbehandler, som har det med at ringe og komme med underlige påstande, så kan det være en god idé, at finde et påskud for at afslutte samtalen og selv ringe op, med CBB.
Det kan man Vovse man skal bare logge ind på sin konto , for et stykke tid siden fik jeg at vide at de havde fået indlagt en bib tone sådan at den anden ende vidste at man optog men har ikke prøvet det siden, kunne da være jeg lige skulle finde ud af om det er rigtigt (men man skal være klar over at man lige skal fylde sin telefon op inden man ringer, det er dyre hvis man optager, men hver en krone værd efter min erfaring )
  Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 22:39   #17
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Okay, nu er jeg meget sagsbehandler, men er der nogen sinde nogen der rent faktisk har SPURGT sagsbehandleren, om det er ok at man optager samtalen
Jeg ville da personligt sige god for det, har jo ikke noget at skjule (og jo, man kunne jo godt som borger misforstå noget der bliver sagt, og så er det jo godt at man kan gå hjem og høre det igen )... Og skulle der være en sagsbehandler der af en eller anden grund siger nej, så kan man jo gøre det skjult derefter.

Jeg ville personligt synes det var meget ubehageligt, hvis folk havde optaget en samtale, som jeg ikke var klar over blev optaget... Ikke fordi jeg ikke stadig ville kunne stå inde for alt, men fordi at den tillid jeg trods alt synes burde være mellem en sagsbehandler og borger ville være ret brudt fra min side... Især hvis tilliden til mig som person, og som fagperson ikke havde været der nok til at folk i det mindste havde spurgt mig...
Men det er måske bare fordi er jeg er så naiv(?) at jeg går til en borger med tillid til at de siger sandheden, og at jeg tror på dem uden noget, og så vil lidt forventer/håber de gør det samme ved mig...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 22:50   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kan godt følge dig
for vi andre vil jo også have det dårligt, hvis cheften optog alt på en arbejdsplads.

men omvendt
personligt har jeg ingen hjælp modtaget fra kommunen
når man alså har arbejdet hele sit liv, bliver man behandlet som et stykke papir
som bare skal fjenes igen
så min tillid er lig nul
min burde sag være afgjort for længe siden, hvis man bare havde snakket sammen
læger kommune og den sygemeldte.
netop min sag er der også sket misforståelser, fordi ingen har været tovholder
så kan faktisk godt forstå nogen optager en samtale.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 22:52   #19
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jamen der kan jeg også godt forstå dig!

Men tænker bare, at jeg tit ser rådet blive givet til "de nye", og det kan jeg bare ikke lade være med at synes er lidt synd
Altså, sund skepsis fejler ikke noget, men der er jo ingen grund til at se kommunen som fjenden, hvis den slet ikke bliver det
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 22:59   #20
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Kære Andersine85..
du må forstå at en del af os er blevet systeminvalide.. og derfor på ren automatik tror det værste om sagens gang..
der er jo ret mange herinde som har fortrudt at de ikke optog samtalerne hvor de blevet lovet et eller andet som siden ikke blev holdt.
husk også på at alle dem det går godt for i systemet, eller de fleste jo slet ikke kommer forbi vores hjemsted her.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Møde med chef for sygedagpenge i morgen. ZikZak Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 29-08-2013 12:08
Ny kontanthjælpsreform i morgen Carina Spørgsmål ang fleksjob 31 07-03-2013 23:40
Akut brug for hjælp inden møde i morgen maybeline2you Alt det andet 12 24-01-2011 01:10
på arbejde i morgen.... Odense66 Dit og Dat 12 04-08-2009 23:43
Samtale i morgen kl. 12 Tullee Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 30-06-2009 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension