K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2012, 17:27   #1
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
kan man blive personlig hjælper??

ja det er et af de kritiske spørgsmål i mit liv lig nu-

de seneste 1,5 måned har min bedre halvdel aggeret personlig hjemmehjælper for mig. der er ikke noget at gøre- han er tvunget, til at vælge at hjælpe mig frem for at tage på arbejde, for jeg er nægtet al hjælp herhjemme- fik sidste afslag her d. 2 .2. 2012 heldigvis er han ansat på kontrakt så han ikke lige kan fyres. og heldigvis har hans chef forståelse for vores svære situation

jeg er blevet nægtet stort set alt jeg har søgt- og ikke nok med det- sygdom går i den forkerte retning.

jeg syntes at have læst noget herinde på k10 for ikke så længe siden ( ellers har jeg spurt før- min hukommelse er virkelig skidt) at ens samlever kan tage op til 6 måneders pasningsorlov.


nogen der kan linke til evt. paragraffer?

det er en noget stresset situation at stå i, da vi er afhængige af min samlevers indtægt. det gir slevfølgelig stof til en masse uenighed, og vi har været tæt på at give helt op.

hvad skulle kommunen gøre hvis han ikke var her? var jeg så bare overladt til mig selv? (det er en meget skræmmende tanke når man skal have hjælp til at komme ud af sengen om morgenen)

nogen der kan hjælpe med disse spørgsmål?
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 18:28   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Det lyder sygt urimeligt at din mand/kæreste skal pjække fra job for at passe dig, ikke at han ikke vil, men det holder jo ikke i længden.

har I anket de afslag på hjælp?

kommunen kan jo spekulere i at de ved din mand hjælper dig,

jeg kender desværre ikke lige §§ for det, men jeg ville klage til borgmester og videre hvis det var mig, og ja jeg ved godt det nok ikke er sådan noget I lige orker..

Håber der kommer gode svar til dig ellers.. sender mange tanker til jer
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 18:47   #3
lillespir
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Horsens
Indlæg: 89
Styrke: 17
lillespir er ny på vejen
Hej Kandelsdorff

Linket herunder er den pasningsorlov på ½ år som du spørger efter.

https://www.borger.dk/Emner/aeldre/a...aroerende.aspx

Den næste er noget med personlig assistance, uden dog at være gået nærmere ind i det, kan jeg forestille mig at du skal være visiteret til den personlige assistance fra kommunen.

https://www.borger.dk/Emner/handicap...ssistance.aspx

Jeg håber inderligt at dette kan hjælpe dig.
Håber du har fået anket afslaget.

Mange tanker og hilsner
Rita
lillespir er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 10:56   #4
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
jeg har nu skrevet en klage ( og ja dem der læser med fra den anden side- det må i gerne)
det var hårdt at skrive så meget- men håber det er prisen værd ( jeg kommer nok til at være senge liggende de næste dage, som straf- jeg er løbet tør for skeer )

nu må vi se hvad de siger dernede- for det kan virkelig ikke passe at jeg skal være alene med 3 små børn og kronisk FØR der kan bevilgies hjælp herhjemme....

heldigvis er manden her stadig- men han er ved at være hårdt spændt for....
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 11:53   #5
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Servicelovens § 118 kræver stadig et udmålt behov for pleje og praktisk hjælp. § 95/§ 96 kræver et endnu mere omfattende behov, hvor opgaver i forhold til børn dog kan medgå i udmålingen af § 96.

Måske er det mere i retningen af Servicelovens § 100 du skal gå? Altså for at få tilskud til opgaver i hverdagen du kan betale dig fra og på den måde aflaste din samlever?
Jeg nævner i flæng vinduespudsning og havearbejde. Derudover medregnes medicinudgift og nødvendig transportudgifter til f.eks. behandling.
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 12:09   #6
lillespir
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Horsens
Indlæg: 89
Styrke: 17
lillespir er ny på vejen
Hej Kandelsdorff

Ja, det slider både på fysikken og psyken at skal slås med det offentlige for at få det man er berettiget til.

Jeg håber det bedste for dig og din mand og din lille familie.
Mange varme knus og tanker
Hilsen Rita
lillespir er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 15:07   #7
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
det er jo ikke det der vedrører det huslige og børnene- det er allerede hans "job" herhjemme
det er alt der vedrører mig, al personlig pleje. han er både min kran og frisør. han er samtidig min kalender- for husker jeg ike min medicin og at spise- ja så er der ingen alarmer der ringer i mit hoved-her er han en uundværlig hjælp.

jeg sover 3 hele hverdage om ugen, ( dvs fra morgenmaden er overstået- til børnene kommer hjem ved 16 tiden, lige er oppe til aftensmaden- og så ind og sove igen) samt jeg går tidligt i seng stort set hver aften. indimellem kommer der dog et døgn hvor der er lidt kuk i min vågen tid.

vi har 2 ørebørn- som ofte er vågne om natten. her er min kæreste igen på - det har han været fra dag 1.
( det skriver jeg for at belyse hvor hårdt han er spændt for vognen lige nu)

han har aldrig fred og alene tid- det er stort set brugt på børn, hus og på at hjælpe mig.... det var nok ikke lige det han drømte om da vi stiftede familie....

og specielt når det var i en arbejdsprøvning hos kommunen mit helbred led et alvorligt knæk- så burde de også være villige til at hjælpe når det ramler...
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 17:45   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
kom du yderligere til skade under arbejdsprøvning? er det længe siden?

jeg tænker på om det skulle være anmeldt som arbejdsskade?

håber du får vækket den kommune du er i, det bør da ikke være sådan at de raske ægtefæller/kærester skal slide sig selv ihjel ..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Personlig assistent Dancer Spørgsmål ang fleksjob 4 17-06-2013 22:43
Personlig tillæg fp. nye regler. ? kimsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 31-05-2013 07:28
Det hjælper at klage Vej86 Politik og Samfund 0 08-04-2012 21:55
Personlig hjælper Tullepigen90 Alt det andet 7 02-08-2011 16:45
Kampagne om retten til personlig assistent Lilli Susanne Den nyttige viden vi alle har 0 10-04-2009 09:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension