K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2010, 20:12   #11
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej med jer,

Andersine, du taler med din lægekonsulent, men er det ikke et krav at sb. og lk. taler sammen undervejs og forstår hinanden korrekt og forhåbentlig kommer frem til den samme konklusion omkring klienten ?.

Nu var min sag i sygedagpenge ikke omkring en læge konsulent, burde den have været det ?? Jeg blev jo afvist for yderligere forlængelses grundlag da en/deres psykiater skrev en linie til sidst i hendes erklæring "klienten bør ikke arbejdsprøves".


Kh. EE
Jeg ved ikke om det er et krav, men jeg mener det er praktisk svært andet... Minimus kontakten jeg kan have med en lægekonsulent, er en vedhæftet note på lægepapirerene, ift. hvad mine tanker er, og om jeg ønske indput eller et lægeskøn. Men det er kun i de ukomplicerede... De fleste sager er der jo en del mere i, og der er det en dialog vi har (eller nogen gange en diskussion Det gælder om, for begge parter, at markere grænsen for, hvad vi må eller ikke må udtale os om).
Og jeg ville i hvert fald blive pænt sur, hvis en lægekonsulent undrede sig over et eller andet, og ikke havde spurgt mig om det først!

Om der burde have været en forbi din sag, ville nok have været gavnligt, men ikke et krav.
I min kommune har vi gjort det til et princip, at der skal ligge et lægeskøn, enten ved stop af sygedagpenge eller ved pension, altid. Det er så både godt og skidt, men det plejer at være en god sikkerhed, både for kommunen og borgeren.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 22:28   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Mtv, jeg mente nok at det kun er én selv der kan søge efter en §17, men så skal papirerne og det grundlæggende også være i orden.

Pt. er alle lægelige papirer og undersøgelser i mit tilfælde indhentet og min sagsbehandler har før påske sendt det hele til lægekonsulenten. På det eneste og første møde jeg havde med denne 4 sagsbehandler, gjorde vi hvad vi kunne for at afdække fald grupper i min sag. Altså få dementeret evt. ADHD og få mig til en Rheumatolog for at få undersøgt mig for fibromyalgi, som min sagsbehandler sagde så gjaldt det om at "lukke alle huller".

Jeg har stadig intet hørt fra min sagsbehandler og ved ikke hvor jeg står. Hun har ferie til på fredag, har jeg fundet ud af via en mail jeg sendte til hende.

Når hun får sagen retur fra lægekonsulenten, formoder jeg at hun vil være klar til en indstilling, dvs. få lavet ressourceprofilen færdig (det er kun mig der har sendt min kladde hertil indtil videre). Jeg er tålmodig, bare det går den rigtige vej. Det jeg frygter er at lægekonsulenten stadig ikke kan se hvorfor jeg ikke har nogen arbejdsevne, når jeg "kun" røg ned med flaget ab 2006 !!!

Jeg håber dog at min sagsbehandler kan få diskuteret alle de elementer i min sag undervejs, så lkén kommer med en klar melding. Hvordan vil denne så mon lyde, må han gerne skrive at man bør indstilles til pension fx ?.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2010, 08:37   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
EE
Men i mit tilfælde har en §17 været den rigtige beslutning, ellers ingen indkomst i et år efterhånden.
havde ikke fået en krone under en §18, for mine sygedage var 2 dage fra at stoppe
selvom jeg skulle få afslag, er kommunen nødt til at starte en §18
for den sidste erklæring som kommunen har bedt om, er 100 procent til min fordel
samt der står alt er undersøgt og der kan ikke gøres mere rent lægefagligt.
ingen erhvervsevne. Så den burde ikke tage lang tid.
Men det kan jo også være jeg får medhold eller 2 år kontrol pension

Men ellers er en §18 alså det bedste og især i din sag, er det meget vigtig at får din sagsbehandler på din side. Hvis din tilstand ikke er fuldt dokumenteret
selvom vores sygdomme er forskellige, kan man ikke slå dem op i lægebogen
så bliver det meget svært har jeg fundet ud af.
du skal huske jeg brugte 6 år med læge udredning.
men har jo arbejdet det meste af tiden, indtil jeg ikke kunne mere

min point er bare, det er svært nok med kampen mod kommune systemet.
men ens kamp mod lægerne oven i. så sidder man i en næsten umulig situation
heldigvis fandt de årsagen hos mig.
det skal de nok også hos dig, så de har et ordenligt dokumentation til en §18
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2010, 11:31   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja 100 % korrekt, at du startede en §17 så du også kunne beholde dine sygedagpenge. Jeg har jo som du ved ikke være på offentlig forsørgelse siden sept. 2007, men havde jeg søgt pension dengang var det nok blevet til et hurtigt afslag.

Jeg føler efterhånden, at min sag er godt veldokumenteret, jeg kan ikke se hvad det ellers skulle indhentes, det var fx. mit forslag at der blev lavet en undersøgelse ved en Rheumatolog, så det var bare med at finde på, hvis der også var andre undersøgelser der var relevante. Dog er det jo svært at vide helt hvordan lægekonsulenten tolker papirerne i sidste ende. Fx. har min psykiater slutteligt i sin status rapport konkluderet: "som tilstanden ser ud i dag og som den har udviklet sig, forekommer det lidet sandsynligt at patienten inden for de næste år skulle blive i stand til at indtræde på arbejdsmarkedet. Om hun på sigt (dvs. om flere år) skulle have genvundet en balance, der tillader hende at genoptage en vis erhvervsfunktion, er umuligt at afgøre nu, men noget sådan kan naturligvis aldrig ganske udelukkes".. Dette ved jeg ikke lige om lægekonsulenten vil bruge til noget ?? Det er jo ikke midlertidig pension der hænger på træerne!!

Ellers har min psykiater givet en meget god forklaring på min nedtur og tilstand. Jeg fik heldigvis sporet ham ind på hvad lægekonsulenten ønskede at vide, udfra hans første vurdering. Kommunens vikar for min tredie sagsbehandler havde nemlig bare sendt samme spørgsmål til de 3 instanser (psykiatrisk skadestue, psykiater og min læge), som lægekonsulenten bemærkede at der burde indhentes rapporter fra. Spørgsmålene var nogenlunde som flg.: "Prognose for sygdom, prognose for tilknytning til arbejdsmarkedet samt evt. skånebehov". De havde simpelt hen undladt at søge svar på flg. bemærkninger, som lkén havde givet i hans første vurdering:
" Der findes ingen beskrivelse af angstfremkaldende faktorer og hvorfor lidelse blev udviklet i 2006. Hun havde indtil da været veltilpasset. Både privat- og arbejdslivet er gået skævt. Ydermere bad han om at der herefter skulle tages stilling til at iværksætte en skånsom hensyntagende aktivering, hvor hun ikke udsættes for angstprovokerende faktorer". Hvis ikke jeg havde taget fat i min egen læge og psykiater og vist dem hans vurdering og spørgsmål så havde der formodentlig ikke været noget lægeligt svar herpå når sagen i anden omgang skulle til lægekonsulenten og så var vi jo lige vidt. Spild af kommune og lægelig tid må man sige

Min sagsbehandler, som har ferie til i morgen . Virker helt fin, jeg hører blot ikke meget/noget fra hende. Nu må vi se hvad det bliver til, jeg aner det ikke, men håber naturligvis at hun og lægekonsulenten kan blive enige om en indstilling.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2010, 11:50   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Man siger ellers det arbejdsevnen som skal danne grundlag for pension
det er ikke et billede jeg kender.
min arbejdsprøvnig siger ellers alt.
Men hvis lægerne endnu ikke havde fundet årsag til min nedsatte erhvervsevne.
så havde jeg sikkert aldrig kunne få pension.
uanset om jeg kunne lave noget eller ej.
men det er jo et gæt

håber det bedste for dig

Sidst redigeret af MTVRV1; 27-05-2010 kl. 11:52.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2010, 14:50   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja tak i lige måde med held og lykke. Din sag burde de jo bare få ekspederet igennem på en §17, når de alligevel påtænker at opstarte en §18 hvis ikke den går igennem. Det andet er da spild af tid og ressourcer i den grad.

Ja min arbejdsprøvninger viste heller ikke nogen arbejdsevne som sådan, men efterflg. skal de så åbenbart finde ud af hvorfor den ikke gør det, for det er jo ikke normalt, man kan jo ikke bare være syg

Vi må være tålmodige og alligevel skarpe til det sidste.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jbo taler også med NYT Risa Politik og Samfund 4 17-02-2013 01:10
obs obs ny vejledningsskrivelse undervejs Odenseaneren Nyt om loven 2 03-11-2010 23:40
sagsb. hemmelige regler frida Politik og Samfund 12 05-03-2010 10:06
post undervejs.. Huldra Alt det andet 5 14-07-2009 22:53
Ny udgave af fleksjobpjecen er undervejs zuza Et godt link! 1 08-08-2007 16:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension