K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2008, 21:57   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ledighedydelse er det man får når man er ledig og venter på fleksjob, er man på ledighedydelse når man sygemeldt fortsætter man på ledighedydelse men følger sygedagpenge loven...

Hvis man feks er på sygedagpenge når man visiteret til fleks så kommer man på ledighedydelse..

Så det ledighedsydelse er er vel nærmest at betegne som en form for dagpenge, dog er satsen ikke mere end 91% af højste dagpenge sats...

Tilgengæld er man friere stillet på ledighedsydelse end på kontanthjælp i det man kan tage på ferie og har krav på fem ugers ferie om året, man kan ikke rammes af loftet ergor er det som så meget andet her i samfundet et a hold og et b hold

Eller retter lad os kalde det ved sit rette navn diskriminerig af handicappet

En med nøjagtigt de samme sygdomme som mig med samme størrelse familie med de samme forudsætninger som mig og alt andet som mig , vil kunne være på kontanthjælp ene og alene fordi vedkommens kommune feks har smølet med sagsbehandlingen, kan vedkommen være ramt af loftet og må ikke tage med sin familie på ferie ...

Og det er noget der er værd at huske når Hjorten står på sin talerstol og retfærdiggøre sig selv og kontanthjælpsloft osv over for de andre partier med at syge ikke har noget at gøre på kontanthjælp men at de skal over på en anden ydelse ...

Han har selv været med til at lave loven om at flekser kan være på kontanthjælp ..

Ergo han står og lyver fra taler stolen når han hævder at syge ikke har noget på kontanthjælp at gøre...

Måden at komme på fra kontanthjælp til ledighedydelse er ved at have min 9 mdr arbejde ....
(og jeg har været på kontanthjælp i tre år som flekser inden det lykkedes mig at finde et arbejde )
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fp og egen indkomst custer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 28-12-2010 15:56
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Operation til 170.000 kr. for egen regning Lilli Susanne Politik og Samfund 21 23-09-2009 05:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension