K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2013, 21:23   #41
fidofido
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2013
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
fidofido er ny på vejen
Jeg syntes klart at du skal nægte , når du er afklaret er der ingen grund til at udsætte dig for dette,måske kan kommunen være heldig at du oveni får psykisk diag.så de kan retfærdiggøre sig selv i forhold til at du har været i systemet så længe, så ku en diagnose lige passe dem så de kan forhale din situation år endnu
fidofido er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 22:42   #42
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Spørgmålet er om "eksperterne"/lægekonsulenterne osv. adskiller fysiske og psykiske smerter?

Det er sikkert ingen tvivl om, at frida har fysiske smerter i forbindelse med sine fysiske lidelser. Dog kunne man formode, at psyken også gennem længere tids fysisk sygdom og tilsvarende psykisk belastning placere psykisk smerte fysisk i kropppen!!?

Somato eller en anden formulering heraf f.eks. somatisering betyder jo fysisk. Jeg lider f.eks udelukkende af psykiske lidelser og deriblandt indgår somatisering. Jeg har ondt og smerter, men disse er åbenbart psykisk relateret. Dette kan jeg mærke ved at de forstærkes i forbindelse af belastning af min psyke, så det erkender jeg gerne. Jeg har et hav af blodprøver og scanninger bag mig så alt andet er belyst.

Spørgsmålet er om Frida kan relatere til noget ala dette ligeså? Og om hendes fysiske diagnose og smerte scenarier kan adskilles fra de psykiske? Begge vil jo med garanti forekomme og måske samtidigt?

Målet må være at lægekonsulenten ikke kører de fysiske smerter over i det psykiske og siger at f.eks foreskriver at "man" er "nuts". Dog vil jeg mene at så længe frida har "papirer" på de fysiske lidelser, bør det ikke være et "problem".
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 27-02-2013 kl. 22:46.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 22:46   #43
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeg har ondt og smerter, men disse er åbenbart psykisk relateret. Dette kan jeg mærke ved at de forstærkes i forbindelse af belastning af min psyke, så det erkender jeg gerne. Jeg har et hav af blodprøver og scanninger bag mig så alt andet er belyst.
Jeg kan nikke helt genkendende til det du skriver...stress, angst og bekymringer sætter sig nemlig straks til fysisk smerte hos mig. Jeg brugte mange år på at forstå mekanismen...for jeg følte mig da godt nok stresset, men ikke sådan at jeg troede smerterne var "hjemmelavede"
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 22:54   #44
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af bumblebee Se meddelelser
Jeg kan nikke helt genkendende til det du skriver...stress, angst og bekymringer sætter sig nemlig straks til fysisk smerte hos mig. Jeg brugte mange år på at forstå mekanismen...for jeg følte mig da godt nok stresset, men ikke sådan at jeg troede smerterne var "hjemmelavede"
Hej bumblebee,

Havde faktisk tænkt mig at skrive til dig for at høre hvad du tager af medicin. Jeg er kommet frem til at 300 mg. venlafaxine virker ok for mig. Det virker i al fald sådan at jeg ikke kommer ud på "overdrevet".

Jeg har aldrig troet at det var noget jeg fandt på, det med de fysiske smerter. Jeg troede "bare" at jeg skulle have fjernet min ene nyre, da jeg gennem 13 år havde lidt af kroniske blærebetændelser og efter flg. nyre betændelser. Disse er så forsvundet som dug for solen efter jeg har fået "fred" og lavet om på mit liv, men smerterne er der stadig. Jeg vil dog hellere have smerter end have angst, så tror at min psyke prioritere for mig ;-) som jeg dog vil.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 27-02-2013 kl. 22:56.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 23:21   #45
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Nu har vi jo ikke set hvad psykiateren skriver, men Frida oplyser at den psykiatriske diagnose er "vedvarende somatoform smertetilstand 45.4"

og denne diagonse beskrives . : Vedvarende somatoform smertetilstand er karakteristisk med vedvarende smerteklager, der ikke kan forklares fysisk, de er ofte opstået i forbindelse til følelsesmæssige konflikter eller psykosociale problemstillinger. "

Envidere skriver Frida at hun har special læge erklæringer på at hun rent faktisk HAR fysiske lidelser... og det er HER jeg mener hun bør gøre indsigelse mod den psykiatriske diagnose.

Jeg har feks en psykisk lidelse ( ptsd plus somatisering ) MEN jeg har også en harmløs FYSISK lidelse, som jeg helt og holdent erkender jeg frygter, dvs jeg somatisere.... jeg er hyper opmærksom på lige præcis de symptomer min fysiske lidelse giver mig, men jeg ved godt at mine tanker om dem er langt værre end virkeligheden.

I mine papir bliver det også skilt ad, så der står præcist HVAD der er fysisk fakta og hvad der udspringer af min fantasifulde psyke...

Det er DET jeg mener Frida også skal have lavet i hendes papir, så kommunen ikke nu kommer og siger at hendes lidelse ikke er fysisk men derimod psykisk.

De fleste mennesker med vedvarende smertetilstande får netop flere smerter pga psyken, det er der ingen tvivl om, men derfra og så til at sige sygdommen ikke anerkendes som fysisk -men "kun" psykisk, det tror jeg kan skade hende mere end gavne .. :-/

Var det for bøvlet det jeg skrev ? ...
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 23:25   #46
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja men så må de jo komme OVENI alt det andet således at man ikke tolker det fysiske til det fysiske!!?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 23:32   #47
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Enteneller... hvis du tænker på smerterne der forværres af psyken, så ja....

det er videnskabeligt bevist at desto mere vi fokusere på en smerte, desto mere intensiv bliver den...

jeg tænker bare at Frida med den diagnose der, nu bliver sendt videre rundt i systemet - af læge konsulenten, for nu skal der så først til at udredes hvor meget der er fysisk og hvor meget der udelukkende er psykisk....
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 23:35   #48
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MLT Se meddelelser
Enteneller... hvis du tænker på smerterne der forværres af psyken, så ja....

det er videnskabeligt bevist at desto mere vi fokusere på en smerte, desto mere intensiv bliver den...

jeg tænker bare at Frida med den diagnose der, nu bliver sendt videre rundt i systemet - af læge konsulenten, for nu skal der så først til at udredes hvor meget der er fysisk og hvor meget der udelukkende er psykisk....
Enig, desværre, men derfor håber jeg også at der i Fridas sag kan seperatiseres!!?? Det er jo så kun Frida og hendes sagsbehandler mm. der ved det.

Dog tror jeg næppe at nogle fysiske patienter kan "slippe" for en psykisk diagnose, men det er kun mit gæt!??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 23:40   #49
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Tror du gætter rigtigt ... i de fleste tilfælde kan der :-/
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 06:21   #50
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Jeg har som sådan ikke et problem med diagnosen. Men jeg er, som I andre også giver udtryk for, nervøs for hvordan systemet ser på det.

Jeg tænker, at denne diagnose er en overbygning på de andre. Følgerne af mange års smerter og ekstremt pres fra systemets side.

Bumblebee:

Dejligt at høre fra en med lignende diagnose.
Jeg kan se på nettet, at der er en rasende debat om netop de funktionelle diagnoser.
Du skriver, du har været på klinikken for funktionelle lidelser i Århus, og at du har fået en rigtig god behandling.

Nu har jeg jo set på nettet hvordan Per fink bliver svinet til, men jeg må sige, at det er på ovenstående kliniks hjemmeside jeg har kunnet finde mest Info om denne diagnose.
Og samtidig kunne genkende mig selv, der hvor de beskriver hvordan man fungerer/reagerer.

Jeg skal også nævne, at psykiater vurderer der ikke er nogen behandlingsmuligheder.

VH frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fysisk syg / Specialpsykiatrisk erklæring? Fallenten87 Alt det andet 16 07-07-2013 18:27
fysisk overgreb fra afdelingslederen Ole-Oliver Dit og Dat 2 19-03-2013 07:11
fysisk til psykisk diagnose... cats Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 13-01-2012 10:23
Ny vurdering (fysisk) Monni Spørgsmål ang fleksjob 0 06-04-2011 14:56
Fysisk og psykisk belastende. Nullemusen Alt det andet 8 24-05-2010 21:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension