K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2012, 07:32   #11
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tror ikke du har noget valg jeg havde også meget svært ved, at skulle den vej men fik en meget sød pige, hun var meget rar og fortalte mig, at jeg var utrolig stært, hvad mange syge var, fordi vi skulle igemmen så meget, jeg var meget bange men gik derfra med mere i posen end da jeg kom.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2012, 09:45   #12
wind
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2009
Lokation: Kbh omegn
Indlæg: 122
Styrke: 15
wind er ny på vejen
Hej Frida.

Såvidt jeg kan se er dit timeantal i et evt fleksjob ikke sat....

Psykiater er både læge og speciallæge og kan måske lave en

bedre helhedsvurdering.....?

Og han / hun kan godt udtale/skrive om timeantal og evt skånebehov.

God tur
__________________
Husk : Handling gir forvandling !
wind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2012, 10:18   #13
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Det er korrekt, at jeg efter ti år endnu ikke har fået et skøn på hvor mange timer jeg kan klare pr uge. På trods af, at jeg har været ALT igennem flere gange.

Det gør jo også at det er komplet umuligt for mig, at finde frem til hvad jeg skal og kan. Og især: hvad er REALISTISK, også på lang sigt.
De spørger; hvad kunne du tænke dig?
Jeg svarer; det kan jeg ikke svare på, før jeg har et reelt timetal.

Nu har jeg været til den psykiater, og det var ikke særlig trygt eller tillidsindgydende, at det viste sig at være distrikts-psykiatrien som Jobcenteret samarbejder direkte med, eller at psykiateren mente han kunne lave en "vurdering i forhold til arbejdsmarkedet" efter ca en times samtale.

Utroligt så råddent det system opererer.

Hvis man så bare vidste, at alle de hårde ting man skal igennem virkelig udelukkende var til ens bedste, og at man kunne stole på at systemet varetager menneskets interesser og ikke som tilfældet er idag, hvor alt er politisk og arbejdsløse bare er en handelsvare, så kommunerne kan få max statsrefusion.

Jeg er så træt af det. Jeg står i kviksand, og jo mere jeg sparker for at blive fri, jo mere fanget bliver jeg.

glædelig Jul til alle K10s brugere
VH Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2012, 16:44   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
for det første må en psykiater slet og ret ikke udtale sig om din arbejdsevne
ergo kan en psykiater heller ikke udtale sig om hvor mange timer du kan arbejde
det har man en arbejdsprøvning til.
ja en kommune har somregel et godt samarbejde med distrikts-psykiatrien
det er kun godt, hvis man alså er psykisk syg
distrikts-psykiatrien bliver en rigtig stor spiller i forhold til den nye reform

man skal have en dokumenteret varig lidelse og nedsat funktionsevne på 50 procent
hvis man skal have fleks
det skal både ens lægepapir og ens arbejdsprøvning vise.
det skal man også have for at komme i de nye forløb, ellers bliver man stadig i kontanthjælps systemet.

kender ikke din sag, men noget må mangle i forhold til din sag. godt være en kommune er langsom. Men hvis du mangler noget rent lægefagligt så kommer du ikke videre
en vigtig brik er lægekonsulenten og hvad siger denne til de lægefaglige
har selv brugt et par år denne, da denne var enig fik jeg pension en måned senere

desværre er det sådan at du kommer under de nye regler her efter den 1 januar
hvor alt skal laves om, også hvad der skal ligge af lægedokumentation
så hvis du har været i systemet i 10 år, vil jeg faktisk sige den nye reform bliver en fordel
da man skal kigge på din sag med andre øjene.
men igen kun hvis kommunen vurdere du er syg nok til at komme på et ressourceforløb

tage en pause fra det, for du kommer nok ikke videre lige med det samme
da man først skal have disse ressourceforløb op og fungere

du må have en god jul
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2012, 18:59   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frida Se meddelelser
Det er korrekt, at jeg efter ti år endnu ikke har fået et skøn på hvor mange timer jeg kan klare pr uge. På trods af, at jeg har været ALT igennem flere gange.

Det gør jo også at det er komplet umuligt for mig, at finde frem til hvad jeg skal og kan. Og især: hvad er REALISTISK, også på lang sigt.
De spørger; hvad kunne du tænke dig?
Jeg svarer; det kan jeg ikke svare på, før jeg har et reelt timetal.

Nu har jeg været til den psykiater, og det var ikke særlig trygt eller tillidsindgydende, at det viste sig at være distrikts-psykiatrien som Jobcenteret samarbejder direkte med, eller at psykiateren mente han kunne lave en "vurdering i forhold til arbejdsmarkedet" efter ca en times samtale.

Utroligt så råddent det system opererer.

Hvis man så bare vidste, at alle de hårde ting man skal igennem virkelig udelukkende var til ens bedste, og at man kunne stole på at systemet varetager menneskets interesser og ikke som tilfældet er idag, hvor alt er politisk og arbejdsløse bare er en handelsvare, så kommunerne kan få max statsrefusion.

Jeg er så træt af det. Jeg står i kviksand, og jo mere jeg sparker for at blive fri, jo mere fanget bliver jeg.

glædelig Jul til alle K10s brugere
VH Frida
Hej Frida,

Hvorfor er du ikke endnu afklaret i time antal til evt. fleks.?

Er det fordi at du stadig er under helbredsmæssig afklaring ala den nylige psykiater som du omtalte her?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2012, 08:38   #16
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Hej Enteneller

Ja, jeg er stadig i afklaring/udredning. Der er tilsyneladende ikke nogle retningslinier for hvornår en borger anses for værende udredt og alle muligheder er udtømte.
De bliver ved, år efter år, at sætte mig til ny speciallæge-undersøgelse, altid reumatolog. Der selvfølgelig bare bekræfter mine diagnoser i det uendelige.
Jeg har været i mange arb.prøv. Og andre forløb.
Uden at komme videre. De er jo så utroligt sløve i r...., at det hvergang ender med mine forløb er "forældede" og så er det bare forfra.

Det er hårdt at være cirkus-hest i Jobcenterets statsrefusions-manege.

Jeg håber selvfølge at de nye forløb, der kommer i det nye år, vil afklare mig, men jeg har mine tvivl.

Det lyder ok, hvis de bruger det rigtigt. Men der er god mulighed for, at man nu med regeringens blåstempel, kan sætte folk i 5-årlige udviklings/ressourceforløb, vel at mærke på kontanthjælp. Og hvad så hvis man ikke kan blive bedre, så er det bare om igen?

Gad vide hvor meget refusion de får på de nye forløb?

Jeg er også blevet totalt nul-stillet et par gange i årenes løb. Det sker når jeg lige pludselig er blevet krænket for længe, især på min retfærdighedssans, så ruller jeg mig ud med klagesager, jobcenterchefer, socialudvalgschef, borgmester og hvem jeg ellers kan grave frem på nettet. For der er grænser for hvor meget crap man skal tage fra folk.

Hvad har jeg fået ud af mine vilde klager?
At det er beklageligt.
At jeg kun behøver at sige mit fornavn, når jeg ringer.
Total syltning af min sag.
Ny sagsbehandler, gerne den ledeste bulldog de har.

Glædelig JulFrida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2012, 12:27   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frida Se meddelelser
Det sker når jeg lige pludselig er blevet krænket for længe, især på min retfærdighedssans, så ruller jeg mig ud med klagesager, jobcenterchefer, socialudvalgschef, borgmester og hvem jeg ellers kan grave frem på nettet. For der er grænser for hvor meget crap man skal tage fra folk.
Lad være med, at vente til du er blevet krænket "for længe".
Klag hver eneste gang din sb, eller anden person i forvaltningen, ikke gør hvad de skal, eller gør noget forkert.

Gør din pligt og kræv din ret.

Det var den fremgangsmåde jeg brugte, da først jeg havde sat mig ind i reglerne, via K10, og så begyndte min sag, at køre efter bogen, sådan nogenlunde ihvertfald.

F.eks., når nu de pudser deres ledeste buldog på dig, så optager du jeres møder, og dagen efter sender du en mail til buldog'en hvori du refererer de store træk fra jeres møde, og spørger om du har forstået de aftalte ting korrekt.

Hvis buldog'en ikke har svaret efter 14 dage (dette er svarfristen i min kommune), så sender du en klage, over manglende svar fra buldog'en, til jobcenterchefen.

Og sådan gør du hver eneste gang, hvis det er nødvendigt.

Og hver gang du har været til møde med buldog'en, så afleverer du en begæring om aktindsigt (siden sidst) ved skranken.

Og når du skal aflevere noget på kommunen, så afleverer du det ved skranken, mod kvittering selvfølgelig.

Undlad helst at tale i telefon med buldog'en, men skulle det ske alligevel, så bruger du, også her, metoden med at sende en mail og bede om bekræftelse.

Det handler simpelthen om, at sende nogle klokke-klare signaler.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2012, 14:17   #18
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Hej Vovse

Det har været min fornemste opgave i årevis selvfølgelig efter at have lært det på den hårde måde, inden jeg lærte lovgivningerne og mine rettigheder.
Ja, K10 har alle år været en uvurderlig kilde til hjælp, støtte og rettigheder.
Det takker jeg alle herinde for

Det sidste års tid har jeg ikke foretaget mig noget som helst uden min advokat ved min side. ( jeg har ham gennem mit forbund )
Det er en stor støtte for mig.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2012, 01:10   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frida Se meddelelser
Hej Vovse

Det har været min fornemste opgave i årevis
Dejligt at høre.

Men har det så hjulpet på din sag?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 12:58   #20
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Hej vovse

Om det har hjulpet? Tja, er jo stadig ikke udredt, men det hjælper i forhold til at han kan sparke dem bagi, når de igen har trykket på snooze-knappen.
Og det giver mig en ro, at have en back-up og et vidne til galskaben, ved min side.
Jeg er jo ved at blive skør nogle gange(mange gange) fordi det er så uendeligt nedbrydende i årevis at blive ignoreret, talt ned til, ingen penge, nul retssikkerhed, uvisheden osv. Det er som en fængselsdom, den er bare tidsubestemt. Ja, I kender det jo allesammen.
Jeg vil mene dette menneskesyn er på kant med både menneskerettigheds-og tortur konventionerne.

Håbet kan de dog ikke tage fra mig, så jeg håber det nye år bliver mit år.

Jeg kunne også godt ønske mig, at min advokat var noget mere "agressiv", jeg mener jo det er helt ligetil: lovbrud=straf

Sådan er det jo for alle os andre dødelige

VH Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fysisk syg / Specialpsykiatrisk erklæring? Fallenten87 Alt det andet 16 07-07-2013 18:27
fysisk overgreb fra afdelingslederen Ole-Oliver Dit og Dat 2 19-03-2013 07:11
fysisk til psykisk diagnose... cats Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 13-01-2012 10:23
Ny vurdering (fysisk) Monni Spørgsmål ang fleksjob 0 06-04-2011 14:56
Fysisk og psykisk belastende. Nullemusen Alt det andet 8 24-05-2010 21:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension